ee
door eeyore Apr 12, 2004 om 16:56
Computers & telefonie

Norton en e-mail

Hai!
Ik heb Norton Internet Security 2004, en kan sinds de laatste updates vorige week geen e-mails meer zenden en ontvangen als de firewall aanstaat...
De service van Norton is trouwens erg slecht voor een bedrijf met zo'n hoge verkoopcijfers!
Hopelijk heeft er iemand een idee.. thanx!!

849 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke foutmelding krijg je als het ontvangen/verzenden word geweigerd...?
Kopiëer de foutmelding even hier naartoe dan kunnen we zien waar de fout eventueel zit.
De poorten 25 (smtp-uitgaande mail) en 110 (pop-inkomende mail) zijn als gevolg van de update waarschijnlijk ongevraagd gesloten door de firewall.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

hai!
foutmelding: the connection was rejected by incoming mail server (gebruik Incredimail). Als ik bij instellingen van de firewall kijk, dan staat bij incredimail.exe en iamp enz. alles toestaan...

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt de status van de poorten controleren op: www.grc.com Klik op 'shields up' , scroll naar beneden naar 'hot spots' en kies 'shields up'. Kies 'proceed' en klik dan in de balk op 'common ports'. Kijk naar de uitslag welke poorten eventueel open, gesloten of stealth staan. Staan de poorten 25 en 110 niet closed...?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

hi enterprise - dank zover!
Na de test staan de poorten 25 en 110 op status Stealth. Dat is dus geblokkeerd als ik het goed heb???
Wat nu??

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, dan is die mogelijkheid uitgesloten, 'stealth' betekent 'open' maar onzichtbaar van buitenaf en dit is de meest ideale situatie. Wellicht ten overvloede deze vraag: ik mag toch aannemen dat in je e-mailprogramma de instellingen van je account goed staan hè. (pop- en smtp servernamen).
Kijk ook even bij de link die tigertje hieronder geeft, en dan vooral de codes die bij de foutmelding staan, die kunnen een verwijzing zijn naar het probleem. Nog iets, je hebt toch niet per ongeluk de optie 'proxy-server' aangevinkt staan in je netwerkverbinding hè...?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heb ik gevonden op de site van Norton: http://search.symantec.com/custom/us/query.html

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry link werkt niet. Typ op die bovenstaande link de volgende zin in: Norton Internet Security 2004 email

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai!

Op deze link - maar dan de nederlandse - heb ik na lang speuren uiteindelijk een piepklein bestandje gedownload, dat mijn firewall-settings terugzette naar default. Terug naar de installatie-toestand als het ware. Daarna komen de nieuwe settings vanzelf en is het probleem opgelost!! Thankx voor jullie meedanken!

ve
door verwijderd - May 15, 2004 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga lekker via een router internetten, heb je geen firewall meer nodig!