je
door jenika Jun 23, 2011 om 07:35
Computers & telefonie

Nummerbehoud

ik wilde overstappen naar Ben.met nr behoud. kreeg een mail van ben, dat mijn aanvraag was afgewezen mijn simnr klopte niet.na 3 maanden kreeg ik een rekening van ben met een ander telfnr ., volgens hun krijg je gewoon een ander telefonnr van hun als nummerbehoud niet door gaat. kan dit zo maar?? volgens ben is dit een normale gang van zaken. ik ben het er niet mee eens . weet iemand raad?

588 11 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 23, 2011 om 10:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

In de algemene voorwaarden van Ben staat, dat Ben dat mag doen.
5. Oproepnummer
5.1 Het oproepnummer van de Klant wordt door Ben vastgesteld. De Klant kan
aanspraak maken op het behouden van een bepaald oproepnummer met inachtneming
van de toepasselijke regelgeving ter zake en de uitwerking daarvan door Ben.
5.2 Ben mag het toegekende nummer wijzigen of intrekken, onder meer op grond van
gewijzigde wet- of regelgeving, na een daartoe strekkende aanwijzing van een
bevoegd (overheids)orgaan of indien Ben dit noodzakelijk acht in het belang van het
goed functioneren van de Dienst of het Netwerk. Ben zal daarbij zoveel mogelijk
rekening houden met de redelijke belangen van de Klant.

Als u hier niet mee akkoord gaat dan kunt u schriftelijk aangetekend verzoeken om kosteloos de overeenkomst te ontbinden omdat u met nummerbehoud klant wilt worden.

Wil Ben dit niet dan kunt u dit voorleggen als geschil bij de geschillencommissie telecommunicatie. Zie gegevens in hun a.v.

Ik ben bang dat Ben in het gelijk gesteld wordt vanwege het discutabele artikel nr 5.

Ben klik hier

Brieven aangetekend verzenden. Copie brief + verzendbewijs goed bewaren.

bosbess
door bosbess - Jun 23, 2011 om 11:21
354 Antwoorden / 40 Vragen

Wat een merkwaardige gang van zaken! Je krijgt een email dat je aanvraag is afgewezen. Einde verhaal denk je dan als normaal mens en je blijft bij je oude provider. Dan krijg je na drie maanden ineens een rekening en een nieuw nummer van Ben. Wat er ook in de voorwaarden staat, zoiets kunnen ze natuurlijk niet maken.

Zelfs als de aanvraag in eerste instantie niet was afgewezen, dan hadden ze ondanks hun eigen voorwaarden je toch moeten meedelen, dat nummerbehoud in jouw geval niet mogelijk was en je de gelegenheid moeten geven om alsnog te beslissen of je wilde overstappen. Zoals ze het nu hebben gedaan, lijkt het er erg veel op dat ze nieuwe klanten lokken met zogenaamd nummerbehoud, wat dan met een beroep op hun algemene voorwaarden (die je natuurlijk niet kende) een totaal loze belofte blijkt te zijn. Ik vind dit een béétje bonafide bedrijf onwaardig.

pavoordf
door pavoordf - Jun 23, 2011 om 12:03
519 Antwoorden / 73 Vragen
pavoordf
door pavoordf - Jun 23, 2011 om 12:06
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 23 jun 2011, 10:46]
Ik ben bang dat Ben in het gelijk gesteld wordt vanwege het discutabele artikel nr 5.

Artikel 5 geeft ook aan "met inachtneming van de toepasselijke regelgeving"
Volgens mij heb je volgens de telecomwet recht op nummerbehoud, met een aantal uitzonderingen die gaan echter over vaste nummers

bosbess
door bosbess - Jun 23, 2011 om 12:20
354 Antwoorden / 40 Vragen

Duidelijke link van pavoordf, ik heb er deze link nog even voor je uitgelicht, waarin staat wat je eventueel nog kunt ondernemen.

je
door jenika - Jun 23, 2011 om 15:21
25 Antwoorden / 13 Vragen

het vreemde is dat mijn oude nr met mijn oude profider gewoon doorloopt!

tdehond
door tdehond - Jun 23, 2011 om 15:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jenika schreef op donderdag 23 jun 2011, 15:21]het vreemde is dat mijn oude nr met mijn oude profider gewoon doorloopt!

Dus geeft u in uw aangetekende brief aan dat uw oude nummer bij uw huidige provider nog steeds actief is. Geeft aan dat u dus niet akkoord gaat met een overeenkomst bij Ben zonder nummerbehoud.

Vraag dus om kosteloze annulering overeenkomst, temeer daar u een mail heeft ontvangen met een afwijzing van uw aanvraag.

Voeg bij afdruk van de afwijzing van uw aanvraag.

Ga naar de geschillencommissie telecommunicatie als Ben uw verzoek tot kosteloos annuleren niet inwilligt d.m.v. een schriftelijke bevestiging van Ben dat de overeenkomst kosteloos geannuleerd is!

rj
door rjw - Jun 23, 2011 om 16:23
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bosbess schreef op donderdag 23 jun 2011, 11:21]Wat een merkwaardige gang van zaken! Je krijgt een email dat je aanvraag is afgewezen. Einde verhaal denk je dan als normaal mens en je blijft bij je oude provider.

Zoals ik het lees is de nummer portering afgewezen, niet het abonnement. TS schrijft immers dat het is afgewezen omdat het SIM nummer niet klopt.

bosbess
door bosbess - Jun 23, 2011 om 17:19
354 Antwoorden / 40 Vragen

RJW, volgens vraagsteller stond in de email dat de aanvraag was afgewezen. De aanvraag was: een abonnement met nummerbehoud. Als enige reden wordt opgegeven dat het SIMnummer niet klopt. Jij kunt dat misschien technisch vertalen naar het afwijzen van nummer"portering", maar nogmaals "een normaal mens" begrijpt daar niets van, zoals ook al uit de reactie van tdehond blijkt.

Maar, zoals ik ook al eerder schreef, zelfs al had dat aan vraagsteller wél duidelijk kunnen zijn, dan nog had Ben hem fatsoenshalve de vraag moeten stellen of hij desondanks toch nog wilde overstappen. Ik kan me gevallen voorstellen waarin het van zakelijk of persoonlijk belang is om je nummer te behouden. Dit alles geldt nog eens extra, omdat je bij de aanvraag de algemene voorwaarden niet kent. Daar komt bij dat een termijn van drie maanden na de aanvraag belachelijk is om een nieuw nummer en een factuur te sturen.

tdehond, ik zie dat mijn link (zie boven) niet werkt, maar die van Pavoordf doet het wel. Als je dan klikt op Wat kan ik doen als het misgaat met mijn nummerbehoud?, zie je dat je eerst een klacht moet indienen (plus voorbeeldbrief) bij de nieuwe telefoonaanbieder en dan eventueel naar de geschillencommissie kunt. Tenminste, die (logische) conclusie trek ik.

tdehond
door tdehond - Jun 23, 2011 om 17:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ bosbes

Als ik u weer goed begrijp is de verkeerde simkaart geleverd aan vraagsteller. Ik heb wel eens gehad dat mijn simkaart niet werkte. Ik krijg dan van t-mobile een andere simkaart ( met een ander simnummer waar dan de t-mobilewinkel medewerker mijn telefoonnummer aan koppelt.

Vraagsteller krijgt een afwijzing omdat simnr niet zou klppen en krijgt vervolgens een abonnement met een ander telefoonnummer erop.

Bij mij rijst nu de vraag: heeft vraagsteller een simkaart gekregen wat gekoppeld is met het telefoonnummer wat op de factuur staat?

je
door jenika - Jun 24, 2011 om 06:52
25 Antwoorden / 13 Vragen

ik kreeg een mail dat mijn abb bij ben beeindigd is. maar ik moet 2 maanden betalen (een maand opzeg termijn) bedankt voor alle reacties !!