ke
door kezza Nov 9, 2003 om 20:39
Computers & telefonie

Nummerbehoud

Ik wil graag overstappen naar een provider die WAP ondersteund (ik heb nu KPN), dus bijvoorbeeld Vodafone. Maar daar kost nummerbehoud 9 euro. Mogen zij dit voor nummerbehoud vragen? Ik (en anderen hier in mijn omgeving) dacht dat providers hier niets voor mogen vragen...

751 7 Rapporteer

dvanhul
door dvanhul - Apr 16, 2004 om 11:55
5 Antwoorden / 2 Vragen

Providers zijn vrij om al dan niet kosten voor nummerbehoud in rekening te brengen. Ik meen overigens wel ergens gelezen te hebben dat dit bedrag aan een maximum gebonden is.

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 11:55
91 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op de site van de OPTA.
Ik vermoed dat het www.opta.nl is.
Hier kun je meer informatie over dit probleem terug vinden dacht ik zo.

po
door poelmanh - Apr 16, 2004 om 11:55
13 Antwoorden / 1 Vragen

Geef je klachten door aan de opta. deze wil graag allen klachten horen betreffende de kpn.

be
door belgje - Apr 16, 2004 om 11:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Elke provider is verplicht je nummer over te nemen, ze mogen hier wel kosten voor rekenen. Het moet echter binnen 10 dagen geregeld zijn maar dat ontslaat je niet van je contract bij KPN.

rh
door rhino - Apr 16, 2004 om 11:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige doen het idd. gratis. Maar die zien dat als een extra dienst. Het lijkt mij heel logisch dat zij er geld voor mogen vragen. Zij zijn het die het form. moeten verwerken het nummerbehoud moeten aanvragen en het technische in het netwerk moeten verrichten
Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen

pl
door pluis_1 - Apr 16, 2004 om 11:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

Providers mogen hier geld voor vragen, mits aan het maximum gebonden van (jawel) 9 euro.. Naar mijn weten vragen andere poviders hier geen geld voor.. Let wel, KPN doet ontzettend moeilijk over nummerbehoud. OPTA heeft per 1 oktober bepaald dat nummers binnen 10 werkdagen overgenomen mogen worden, alleen KPN houdt zich hier niet aan, en elke abonnee moet gewoon zijn contractstermijn uitzitten, ben je buiten contract heb je altijd nog 3 mnd opzegtermijn. Hier wil de OPTA inderdaad alle klachten over binnenkrijgen, kijk hier voor meer info op www.opta.nl

markie024
door markie024 - Apr 16, 2004 om 11:55
25 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, KPN ondersteund wel de Wap dienst. Deze dienst moet je echter wel eerst activeren (zowel prepaid als abonnement) Je kunt dit activeren via het nummer: M-Info 424 (gratis nummer). Om ook antwoord te geven op jouw vraag: Nummerbehoud kost bij alle netwerken 9 euro incl. echter bij TMobile is het tijdelijk gratis. Deze 9 euro is ook het maximum wat ze er voor mogen vragen. Succes