cl
door claussie Feb 7, 2020 om 11:39
Computers & telefonie
Office Standard voor €5,49 iemand ervaring mee

Via diverse kanalen wordt er een office pakket aangeboden voor €5,49 van de firma Wiresoft.
Heeft iemand hier ervaring mee
Betaling is via Paypal

4960 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 7, 2020 om 11:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb ik geen ervaring mee. Klopt dat bedrag wel? Dat kost toch al gauw van 175 euro? Wat is er bijzonder aan dat pakket?
Waarom neemt u niet de gratis Open Office of Libre Office?
https://www.wiresoft.com/office/

tdmduc
door tdmduc Feb 7, 2020 om 12:05
704 Antwoorden / 2 Vragen

Open source kantooroplossingen hebben bijna nooit een mailprogramma.

tdmduc
door tdmduc - Feb 7, 2020 om 11:56
704 Antwoorden / 2 Vragen

NOOIT iets op Instagram kopen.

Te veel huilende mensen gezien op TV die belazerd waren.

Kijk eerst hier. En koop een versie waar Outlook WEL bij inzit. Dat is namelijk niet bij elke office versie het geval.

Het zijn z.g.n. OEM licenties. Wel legaal overigens. Daarom zo goedkoop.

Donuts
door Donuts Feb 7, 2020 om 12:06
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Voor € 5,50 gaat niemand op t.v. zitten huilen. En waarom zou Outlook er bij moeten zitten? Gebruik alleen op mijn werk Outlook, privé nergens voor nodig.

tdmduc
door tdmduc Feb 7, 2020 om 12:09
704 Antwoorden / 2 Vragen

Dat vindt jij.

Ik heb "Privé" nog aardig wat taken en ben daarom zelfs overgegaan naar Office 365.

Daarmee kan ik Gmail EN hotmail EN iCloud mail in 1 programma behandelen. Bovendien grafische opmaak binnen een email is mij ook wat waard.

Dus daarom MS Outlook.

Donuts
door Donuts Feb 7, 2020 om 12:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En dat vindt u. Het is hier maar de vraag of TS Outlook belangrijk vindt of nodig heeft.

gerbera
door gerbera Feb 7, 2020 om 15:07
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@GRASPOLLEN, het is slechts een tip van @TDMDUC dus vanwaar hier een duscussie over. Het al dan niet willen hebben van Outlook is iets wat de TS aan gaat en hier mogelijk niet aan heeft gedacht. En wat u in deze belangrijk vindt lijkt mij dan niet zo belangrijk.

diumenge
door diumenge Feb 7, 2020 om 19:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik prive ook Outlook, wel zo prettig om hetzelfde pakket te gebruiken als op het werk. Daarbij is Outlook ook heel veel fijner in gebruik dan het bij Windows geleverde mail of een weboplossing.

Donuts
door Donuts Feb 7, 2020 om 22:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Niks mis met een tip, maar bij het geven van een tip of advies gebruikt men geen dwingende toon. Gegroet.

ij
door ijpe - Feb 7, 2020 om 12:24
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik gebruik bijna alleen nog maar Free & Open Source software.

Text verwerkers:

https://www.openoffice.org/

Of gewoon Google documenten gebruiken.

3D software:

https://www.blender.org/

Foto bewerking gelijwaardig aan Adobe fotoShop:

https://www.gimp.org/

Painting Software:

https://krita.org/en/

Professional vector graphics editor:

https://inkscape.org/

Al deze programma's zijn helemaal gratis en doen niet onder voor betaalde software en zijn soms zelfs beter als betaalde software omdat er een hele community achter zit.

Ps;

Voor een textverwerker zou ik zeker niet betalen.

tdmduc
door tdmduc Feb 7, 2020 om 12:32
704 Antwoorden / 2 Vragen

Da's mooi. Ik gebruik er ook een paar.

Maar het gaat hier alleen maar over de koop van MS Office ja of nee.

Als adviseur en servicedeskbeheerder ben ik alleen maar problemen tegengekomen wanneer men documenten uit wilde wisselen met andere organisaties die helaas voor de verzender ALLEEN maar met Microsoft werkten. Daar sta je dan met je free office.

Leuk, maar niet voor zakelijk. Uiteindelijk kost het geld.

ij
door ijpe Feb 7, 2020 om 12:53
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor dan zou niemand die programma's gebruiken je kunt die bestanden gewoon exporteren als Doc en Docx enzv

En in Google kun je ze zo gelijk versturen.

Donuts
door Donuts - Feb 7, 2020 om 12:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heb geen ervaring met Wiresoft, maar voor € 5,50 kunt u het altijd proberen. Welke programma's van Office wilt u gebruiken?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2020 om 13:07
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Een standaard Office Pakker voor  5,49? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want de goedkoopste aanbieding die ik zie is toch in de buurt van € 50,00 en dat is niet een complete versie. (M.u.v. bijv. wel complete pakketen die via onderwijsinstellingen verkrijgbaar zijn voor studenten en/of docenten)

Ik sluit niet uit dat men u iets probeert te slijten wat al sterk verouderd is of wel een al oude versie van bijv. voor 2010.

Het kan ook een illegale versie zijn en dus zonder licentie waar u dan veel risico mee loopt als MS er achter komt.

Mijn dringende advies is dus: trap er niet in en indien u toch een goed MS Office pakket wilt aanschaffen, kijk dan even verder en/off neem bijv een abonnement op Office 365 home.  (Ps. ik heb zelf nog een MS Office versie 2007 in de kast staan met licentie die ik ook best zou kunnen verkopen maar waar m.i. niemand dan iets meer mee kan doen).

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2020 om 15:18
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik op de site kijk zie ik deze versie nergens voor die prijs staan. Wel een voor de Mac en die kost € 9,95. Daarbij lijkt het mij ook een Duitse versie, is ook een Duits bedrijf, en of die in het Nederlands omgezet kan worden?

ij
door ijpe - Feb 7, 2020 om 17:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hier nog een perfect alternatief Libre Office hieronder de link van de consumentenbond uit 2016 maar Libre Office is nu zeker aangpast aan de normen van nu.

https://www.consumentenbond.nl/laptop/libreoffice-51

Bekijk en dounload Libre Office hier.

https://www.libreoffice.org/

ik zou zeggen probeer het eens.

jo
door jorisw - Feb 7, 2020 om 18:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt in achterafstraatjes ook fietsen voor 2 tientjes kopen. Vraag je je dan ook af of mensen daar ervaring mee hebben?

diumenge
door diumenge - Feb 7, 2020 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor dat geld gewoon proberen, mogelijk voldoe je niet (volledig) aan de licentie voorwaarden maar daar geeft MS niet om.

marita5
door marita5 - Feb 7, 2020 om 21:24
11545 Antwoorden / 15 Vragen
tdmduc
door tdmduc - Feb 8, 2020 om 13:18
704 Antwoorden / 2 Vragen

De discussie of het legaal is komen op dit moment de knapste IT juristen niet over uit en Microsoft blijft ook nog in het duister.

Er zijn veel forum welles-nietes discussies hierover.

Er zijn veel websites die dit verkopen en dit zijn vaak game-sites die al jaren bestaan en geen geduvel in de tent willen.

Zolang Microsoft niet een knoop doorhakt kan iedereen er wat van vinden maar het werkt nog steeds.

Het zijn licenties die ergens bij geleverd zijn maar niet gebruikt worden. Dit wordt zakelijk verhandeld en ingezet.

Dit zegt Schoone PC er van:

Antwoord: Mij wordt vaak gevraagd of deze versies wel betrouwbaar zijn. Op basis van gezond verstand en ervaringen uit het verleden zou ik 'nee' zeggen: is de prijs te mooi om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.

Het gaat doorgaans om volumelicenties waarvan de productcodes afzonderlijk worden verkocht, het is echter maar de vraag of dit legaal is. Het risico van een illegaal verkochte productcode is dat Microsoft deze ongeldig kan verklaren, met als gevolg dat de software niet meer geactiveerd kan worden. Ik krijg echter van menig lezer te horen dat deze goedkope Windows- en Office-versies probleemloos blijven functioneren, en ook uit de klantreacties van kopers blijkt dat er geen problemen worden ervaren. Het feit dat het lukt om de software te activeren, maakt deze echter nog niet legaal.

Om te onderzoeken hoe het nu werkelijk zit, heb ik contact opgenomen met de supportdesk van Microsoft. Meerdere keren zelfs! Ik heb verschillende medewerkers van Microsoft gesproken, maar helaas geen eenduidig antwoord gekregen. Het is mij in ieder geval wel duidelijk geworden dat het een grijs gebied betreft: hoewel de verkoop van deze productcodes strijdig is met de licentie, gaat het om legitieme versies die gewoon kunnen worden geïnstalleerd en geactiveerd. En dat dus voor een zeer aantrekkelijke prijs! Kortom: zelfs al zou de licentie maar één jaar meegaan, dan ben je nog steeds spekkoper!

TIP: Een van de helpdeskmedewerkers adviseerde om de licentie te kopen bij een Microsoft-partner, omdat je er dan redelijk zeker van kan zijn dat het een legale licentie betreft. Verder kreeg ik het advies om bij aanschaf gebruik te maken van een PayPal-account of creditcard zodat het aankoopbedrag wordt vergoed wanneer achteraf toch problemen ontstaan.