pearly
door pearly Aug 22, 2004 om 21:20
Computers & telefonie

Ondertitels

Ik zou graag weten wat de beste manier is om ondertitels te verwerken wanneer ik een anderstalige film wil downloaden en branden.

338 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak zelf je ondertitels met Windows Movie Maker 2.0.
Gratis te downloaden van www.microsoft.com.

Met vriendelijke groet,

Felix Rothuizen
Kassa-expert

http://www.felixrothuizen.nl
bekijk dvd en ps2 previews
nu previews van het nieuwe '24' seizoen!

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ohja, dat is waar, die methode was ik vergeten.

Nog een mogelijkheid: knip de letters voor de ondertitels uit de krant en plak ze op een bord en hou dat elke keer omhoog.

Felix, ga ergens anders reclame maken!!

ve
door verwijderd - Aug 24, 2004 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit een keer gedaan dus of ik het duidelijk uit kan leggen weet ik niet.

In ieder geval heeft u een ondertitel bestand nodig. Dus bij een engelse film moet dan een bestand worden geleverd met nederlandse ondertitels. Die bestaan lang niet altijd.

Dan zijn er op internet weer programma's te vinden waarmee u die ondertitels in de film kan plaatsen en ze ook synchroon kan laten lopen met de gesproken tekst.

Welk programma dat is weet ik niet meer. Maar dit is de globale methode. In mijn herinnering werkt dit het beste bij DivX films.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2004 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde antwoord gaf Felix R. toen ik een vraag had over synchronizeren van geluid. Met windows 2000 kan ik geen windows moviemaker 2.0 downloaden.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2004 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook een onzin antwoord. Moviemaker is een aardig programma en heeft als grote voordeel dat het gratis is. Maar staat in geen verhouding met andere bewerkingsprogramma's als van Pinnacle.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2004 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

zie www.sectie.be voor handleidingen of http://www.afterdawn.com/guides/. Hier staan gedetailleerde handleidingen hoe het te doen.

Groetjes, Scarecrow

ve
door verwijderd - Oct 10, 2004 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik wil jouw graag helpen met dit probleem. Een programma om video en ondertitels te synchroniseren kan met een programma genaamd subsync.Je zet dan de ondertiteling en de video gelijktijdig.Met de programma`s tempenc en virtualdub maken het mogelijk deze film en ondertiteling samen te voegen.Ondertiteling files voor subsync zijn srt files. Soms tref je ssa files aan. Dit is op te lossen door een programma te downloaden ssa to srt. Ik hoop dat ik je een eind op weg hebt geholpen.