ka
door kassa Nov 3, 2003 om 20:25
Computers & telefonie

Ongekend hoge telefoonrekening

Ik ontving tot mijn schrik een torenhoge rekening voor het gebruik van mijn mobiele telefoon. Met dat ding bleek ik te kunnen Wappen. Ooit heb ik dat ik 1x geprobeerd maar vanwege de lange wachttijd en de onzinnige berichten heb ik die optie daarna nooit meer gebruikt. Uit mijn rekening bleek echter dat ik een verslaafde wab-gebruiker was geworden. Ik wapte dag en nacht onafgebroken het klokkie rond en dat anderhalve maand lang. T-mobile (mijn provider) legt de oorzaak bij mij neer maar ik bestrijd dat temeer omdat ik mijn mobiel 's-avond uitzet en 'm 's-ochtends weer tot leven roep. T-mobile kan niet verklaren wat hier aan de hand is maar laat mij wel de rekening betalen. Wie herkent dit probleem?

2140 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst heb ik dit probleem gezien bij een klant van ons. Bij hem bleek dat er iedere dag gebeld was naar een nummer in Belgie. Nadat we dit nummer achterhaald hadden, bleek het in de telefoon te staan. Maar dan wel als een nummer van Sony Erricsson. Ik weet niet welk merk u heeft, misschien is dit hetzelfde probleem. Verder zou ik een specificatie aanvragen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand ter wereld aan wap verslaafd is. Als u de telefoon uitzet en de teller loopt toch door dan zitten zij fout. Duidelijk, ik heb echter geen sjoemel van rechtsprocedure's.... moeilijke kwestie, wanneer T-Mobile niet wil schikken zal u het via een rechtsbijstand of zo moeten proberen. Heel erg vervelend in ieder geval! SUCCES!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de reactie.
Het gaat hier inderdaad om een soy erricsson. Vandaag heb ik T-mobile door middel van een schrijven een laatste gelegenheid te geven te verklaren wat hier loos kan zijn. Komt er nu nog geen afdoende antwoord dan zal ik zeker een procedure starten. Ik wil in eerste instantie via een externe instantie onderzoek laten doen.
Het kan niet zo zijn dat dergelijke organisaties de macht hebben om serieuze klachten op deze gemakkelijke wijze af te doen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi!
De specificatie kun je evntueel ook bekijken op www.t-mobile.nl, onder laatste rekening en rekeningdetails. Een belangrijke vraag is; via wap of GPRS? wap is inbellen en GPRS is betalen voor de kosten van het down-uploaden. Waarschijnlijk gaat dit om WAP.
Kijk dan even naar de tijd dat je volgens t-mobile "online" bent geweest. Heb je in die tijd ook gewone gesprekken gevoerd? dan heb je een sterk punt. let wel op artikel 8.3 ( = Klachten betreffende de factuur dienen voor het verstrijken van de betalingstermijn aan T-Mobile Klantenservice gemeld te worden. Indien de Klant redelijkerwijze niet binnen deze termijn kon reageren, kan deze termijn door T-Mobile worden verlengd. Het louter indienen van een klacht schort de betalingsverplichting van de Klant niet op. T-Mobile neemt alleen schriftelijke opschortingsverzoeken in behandeling en dit slechts voor het gedeelte van de factuur dat gemotiveerd wordt betwist. bron www.t-mobile.nl - algemene voorwaarden) Heb je al naar de klantenservice gebeld, zij kunnen het misschien doorzetten naar hun "technische dienst" . Ik wens je veel succes!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de reactie.
Op de specificatie staat over de gehele periode WAB. Ik heb over die periode slechts 3x gebeld. Vwb de specificatie, die is pas een maand na de betreffende periode beschikbaar op het Internet dus gedurende de lopende periode kun je niet zien wat je verbruik is. Ik ben volgende de specificatie de gehele periode online geweest, terwijl ik mijn telefoon meestal uitschakel. Aan het tijdverloop kan ik dat zien en ook als ik ´m weer activeer geeft de specificatie weer gelijk aan dat er wordt gewapt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pluis, werk jij bij T-mobile?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb even wat zitten lezen op internet over Sony Ericsson. Het kan nl zijn dat aut. download aanstaat. Kijk dan bij Berichten - Multimedia - naar opties- helemaal naar beneden daar staat aut. download- uitzetten.
Of je email staat aan, dit kun je checken door email- opties- bewerken account ( de actieve account aanklikken, als ie niet actief staat dan is dat het niet) onderaan de lijst staat "check interral", deze kan dus aan of uitstaan, - UITZETTEN!!
ik hoop dat het helpt!
Gr!
Pluis

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou me bij "mijn KPN" aanmelden om daar een limiet in te stellen op je telefoonrekening.
Zodra dit wordt overschreden krijg een e-mail en kin je maatregelen nemen

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

T-mobile is gewoon een ongelovelijk slecht georganiseerd bedrijf. Ik ben overgestapt van Orange maar ik had het echt nooit moeten doen. Mijn verzoek voor nummerbehoud is zoekgeraakt, dus ik zat met dubbele abonnementen. Vervolgens moet je het probleem zelf oplossen, want medewerkers van de klantenservice beloven om terug te bellen en zaken voor je uit te zoeken, maar doen dat niet. Ze hebben ook bijzonder weinig kennis van zaken. Problemen praktisch oplossen kunnen of mogen ze niet en meedenken met de klant is al helemaal te veel gevraagd. "Dient u maar een klacht in bij de klachtenafdeling" kreeg ik vaak te horen.

Sinds kort ben ik ook bekend met het incassobeleid van T-mobile. Via een brief kwam ik erachter dat de eerste incasso was mislukt. Of ik per acceptgiro wilde betalen en totdat het geld op hun rekening staat sluiten ze je af voor uitgaande gesprekken en diensten. Oh ja, en in het weekend wordt er niet gewerkt op de incassoafdeling, dus blijf je gewoon geblokkeerd. Zo ga je toch niet met (nieuwe) klanten om. Zeker niet als je al zoveel fouten hebt gemaakt.

Was ik maar gewoon bij Orange gebleven, want dat ... T-mobile komt me m'n" strot uit.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ken deze vraag niet maar ik heb er wel verstand van kijk als je een keer wapt dan zet je de wap vunktie aan en ga je wappen
maar bij jou mobieltje gaat ie niet uit dus daarom ligt het probleem bui je mobiel en niet bij jou

ve
door verwijderd - Jun 9, 2004 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb precies hetzelfde!! ik zit ook bij t-mobile, en heb een motorola v300. mijn telefoon heeft een maand lang elk half uur (dag en nacht) twee keer contact gezocht met t internet via WAP. hier kwam ik pas achter nadat ik een achterlijk hoge rekening kreeg die ik niet kan betalen. t-mobile legde de schuld eerst bij motorola, maar een vriend van me is er nog eensachteraan gegeaan. het moest om het ophalen van email gaan, alleen heb ik geen emailaccount, dus betaal ik voor een dienst die er niet is. er is al wel toegegevn dat het niet klopt en niet zou moeten kunnen, maar de gene aan de tel kon er zelf niets aan doen. nu moeten we een brief sturen en even afwachten dus. maar het is iig duidelijk dat er iets goed niet klopt!! ik heb ook nooit berichten of foutmeldingen of wat dan ook ontvangen. alleen de rekening...

ve
door verwijderd - Sep 10, 2004 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi gedupeerde,

Wij hebben het onlangs ook gehad met tmobile en sony ericsson. onze telefoon heeft (nog steeds) ander half maand 24 per dag wap verbinding gezocht met onze telefoon. hierdoor hebben we een enorme hoge rekening die tmobile 'eist" dat wij die betalen en dat we de kosten maar moeten verhalen op sony ericsson. ik weet niet welke stappen we nu zelf kunnen ondernemen om de wap kosten niet te betalen (900euro). Wel ga ik onze rechtbijstand inschakelen en hoop hiermee de rekening(en) te kunnen.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2004 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij hetzelfde dan bij Telfort! Ik heb 2 brieven geschreven waarvan 1 naar de klachtencommissie! Ik was 7 dagen in het buitenland en hij heeft toegang gemaakt met internet voor 6 dagen lang! 483,35 euro moest ik betalen omdat mijn telefoon verbinding maakte van 06.11 sochtends tot de volle 24 uur en dat voor 6 dagen lang!!

Bij een uitdraai van de volledige rekening zag je ook dat hij om de 2 min verbinding maakte en dat voor telkens 9 seconden! Logisch nadenken want het duurt wel tig minuten voor je verbinding kan maken tot het internet en surfen doe je niet 9 sec! Dus aan, uit..aan uit....

Kom op zeg!! Ik heb toch geen Gille de la tourette op internet gebied!

Vandaag heb ik antwoord gehad van Telfort! Het is mijn eigen schuld!

Kunnen we hier nu werkelijk nix aandoen!

Mijn instellingen heb ik weggegooit! Dus zo'n laatste telefoon met snufjes is ook onzin als je bang moet zijn!

Klopt het dat als ik mijn instellingen weg heb gegooit dat ik nu veilig ben! Over een paar weekjes ga ik weer naar het buitenland! Tis toch te gek voor woorden als ik mijn phone niet mee kan brengen!

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het ook wel is gehad heeft u een sonyericsson?

het kan ook zijn dat er iemand heeft gebelddie net deed of hij van uw provider was maar eigenlijk niet was die heef gevraagd of je #90 wilde typen (of zo iets in die richting) om te kijken of uw telefoon nog wel goed was maar dan kijken ze niet of uw telefoon nog goed is maar dan krijgen ze al uw gegevens door en kunnen ze op uw koste door bellen en wappen maar dan is het nu nog denk ik als dat niet zo is dan kan het ook zijn dat er een knopje op uw gsm zit dat je gaat wappen als dat zo is en u weet niet hoe u het wap moet deinstaleren kunt u mailen (ik weet het allen bij sonyericsson)

mvg

bart

bart_internet@hotmail.com

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo gedupeerde,

ik heb hetzelfde probleem,maar allen GPRS ipv Wab.Tijdens vakantie dag en nacht terwijl ik niets gedaan heb,niet zelf verbiending gemaakt heb(zie klacht van 08.09.07).Rara het is weer T-MOBILE.Soms lijkt mij dat providers wachten dat je in het buitenland zit.NOOIT MEER T-Mobile.Ik hoop dat je iets kunt doen.