donna
door donna Feb 22, 2013 om 15:48
Computers & telefonie

Ongeldig certificaat bij website overheid

Omdat ik er met de overheid niet uitkom, plaats ik mijn vraag maar hier.
Mijn.overheid.nl liet mij per mail weten dat er een nieuw bericht is in mijn Berichtenbox. Ik klik in de mail om naar de site te gaan, maar ik krijg de volgende melding:

Deze website gebruikt een ongeldig certificaat.Tenzij het een interne website van uw organisatie is raden wij u aan de toegang tot deze website te blokkeren.

Ik kan klikken op toegang blokkeren of toegang toestaan. Voor ik klik kan ik helemaal niets, zelfs geen nieuw tabblad in de browser openen.

Ik heb gemaild en gebeld, de overheid verwijst naar Digid en die verwijst weer terug naar de overheid. Digid heeft nog geprobeerd te helpen, maar omdat ik bij andere overheidsinstanties wel kan inloggen, kunnen zij er niets aan doen.

Bij het telefoonnummer van de overheid 1400, het vroegere postbus 51, krijg ik alleen onverschillige medewerkers, die niets weten en me zo snel mogelijk verwijzen, ook nadat ik verteld heb dat ik al bij Digid geweest ben. Als ik me niet laat afschepen gooien ze gewoon op.

In het laatste gesprek werd gezegd dat ik het bericht maar moet negeren, het is wel veilig, zei hij. Maar hij wil dat niet per mail of post of welk papier dan ook laten weten.
Als de overheid nu bekend stond als een organisatie die alles op orde heeft en waar hackers nooit zijn binnengedrongen, dan zou je misschien het risico kunnen nemen, maar als ze het al niet schriftelijk willen bevestigen twijfel ik aan die veiligheid. En niemand die het vreemd vindt dat deze melding komt, of die zich afvraagt of het misschien ergens bij de overheid op een afdeling bekend gemaakt zou moeten worden. Nee, de hoorn opsmijten, dan ben je er vanaf.

Intussen is er een bericht van de overheid aan mij gestuurd, dat ik niet kan lezen.

Is er iemand die weet wat ik nog kan doen?

4876 21 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 22, 2013 om 16:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Een klacht/vraag indienen bij de rijksoverheid KLIK en als je er dan nog niet uitkomt, kun je een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman.
Of je moet die melding negeren.

Cookies
door Cookies - Feb 22, 2013 om 17:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je net vandaag hebt geprobeerd in te loggen, denk ik dat het met onderstaande te maken heeft:

Werkzaamheden: Onderhoud

22 februari 2013 00:00
Als gevolg van onderhoud is MijnOverheid van 28-02-2013 00:00u tot 28-02-2013 05:00u niet beschikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.

freya
door freya - Feb 22, 2013 om 17:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 22 feb 2013, 17:40]Als je net vandaag hebt geprobeerd in te loggen, denk ik dat het met onderstaande te maken heeft:

Werkzaamheden: Onderhoud

22 februari 2013 00:00
Als gevolg van onderhoud is MijnOverheid van 28-02-2013 00:00u tot 28-02-2013 05:00u niet beschikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.

Euhm...die melding is van vandaag ja, maar gaat over onderhoud op 28-02-2013.....

Freya

freya
door freya - Feb 22, 2013 om 17:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@donna:

Wellicht overbodig, maar staat de datum en tijd van je computer correct ingesteld?

Freya

gsm
door gsm - Feb 22, 2013 om 19:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 22 feb 2013, 17:51]@donna:

Wellicht overbodig, maar staat de datum en tijd van je computer correct ingesteld?

Freya

Dit is inderdaad altijd (bijna altijd) een verkeerd ingestelde datum en tijd op de eigen computer.
De CR2032, 3V knoopcel is aan vervanging toe.

donna
door donna - Feb 23, 2013 om 11:56
207 Antwoorden / 43 Vragen

Allemaal dank voor de reacties.

@zoekster: ik heb het via de link gemeld bij de overheid.

@freya: Ik heb de pc gecontroleerd, maar datum en tijd staan correct.

@gsm: Wat is een CR2032, 3V knoopcel ? En waar zit die in een laptop?

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2013 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 22 feb 2013, 17:49][quote=carola.83 schreef op vrijdag 22 feb 2013, 17:40]Als je net vandaag hebt geprobeerd in te loggen, denk ik dat het met onderstaande te maken heeft:

Werkzaamheden: Onderhoud

22 februari 2013 00:00
Als gevolg van onderhoud is MijnOverheid van 28-02-2013 00:00u tot 28-02-2013 05:00u niet beschikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.

Euhm...die melding is van vandaag ja, maar gaat over onderhoud op 28-02-2013.....

Freya

Oeps, je hebt gelijk. Had naar 22/2 gekeken.

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2013 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@donna,

Ben gsm wel niet, maar ....
Voor afbeelding knoopcel .... klik hier.
Heb je van diverse merken: Philips, Varta, Sony, etc. en diverse prijzen.
Zeer goedkoop bij Action!

Waar in je laptop is afhankelijk van je merk laptop, maar je ziet dat ding zo zitten en is makkelijk- voorzichtig - te verwisselen. Klik hier.
Kijk aan de onderkant van je laptop of je een 'dekseltje' kunt losschroeven en of het batterijtje eronder zichtbaar is.
Maar ....... als je datum en tijd goed staan lijkt het me (nog) niet nodig om deze te vervangen.

Suc6

Met vr.gr.

freya
door freya - Feb 23, 2013 om 12:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@donna:

Als de laptop nog niet zou oud is en de datum/tijd van de laptop wordt juist weergegeven, zou ik me om die knoopcel geen zorgen maken. Daar ligt dan de oorzaak van het probleem niet.....

Freya

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2013 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zojuist even gecheckt: beveiligingscertificaat gewoon in orde.

Staat dit in je adresbalk: https://digid.nl/inloggen

gompy2
door gompy2 - Feb 23, 2013 om 13:20
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als je per ongeluk als url opgegeven hebt:
https://mijnoverheid.nl, dus zonder punt tussen mijn en overheid, in plaats van https://mijn.overheid.nl/ krijg ik

mijnoverheid.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

in firefox.
Kan dat toevallig niet de oorzaak zijn?

donna
door donna - Feb 23, 2013 om 13:33
207 Antwoorden / 43 Vragen

Fijn dat jullie zo meedenken.

Carola en gompy, ik kan wel inloggen in Digid, maar niet op https://mijn.overheid.nl. Ik kan ook wel op de site van de belastingdienst doorklikken naar Digid en ik heb het geprobeerd bij de RDW, dat lukt ook, alleen bij de overheid gaat het niet. Ik vermoed dat het niet aan mijn pc kan liggen, dan zou het op die andere sites ook niet gaan.

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2013 om 13:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijkt mij sterk, want donna geeft aan dat ze op link in de mail klikt. Dan zou die link dus verkeerd zijn?

freya
door freya - Feb 23, 2013 om 13:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@donna:

Het lijkt me de moeite waard om het eens met een andere browser te proberen. Dus als je IE gebruikt, probeer het dan eens met Firefox.

Freya

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2013 om 13:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

(ik reageerde op gompy2)

Heb je het al met een andere browser geprobeerd? Ik ben met Chrome naar het adres gegaan en die geeft aan dat alles in orde is met het certificaat.

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2013 om 14:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=donna schreef op zaterdag 23 feb 2013, 13:33]Fijn dat jullie zo meedenken.

Carola en gompy, ik kan wel inloggen in Digid, maar niet op https://mijn.overheid.nl.

Als ik bij 'mijn overheid.nl' klik op inloggen, word ik automatisch door gelinkt naar Digid. Dus ik begrijp het even niet.

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2013 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@donna,

Van de site van mijn.overheid.nl:

18 februari 2013 09:00

wijzigingen per 6/2

Vanaf 6 februari is het tijdelijk niet mogelijk om gebruik te maken van DigiD Eenmalig inloggen bij het navigeren van MijnOverheid naar andere overheidswebsites (zoals www.uwv.nl) en omgekeerd. Dit heeft te maken met de invoering van een nieuwe versie van DigiD Eenmalig Inloggen. Dit betekent dat u opnieuw met uw DigiD moet inloggen.

sp
door speedy24 - Mar 23, 2014 om 14:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Donna,

Bij mij kwam deze mail van trusteer rapport, waarom is mij niet duidelijk.

Ik gebruik de laatste versie van firefox en daar lijkt het certificaat niet als vertrouwd te worden weer gegeven (geen groen slot links van de adres balk)

In Chrome weer wel een groen slotje maar toch deze melding vanuit trusteer.

Geen idee of je hier iets aan hebt, ik heb aangegeven dat de site wel te vertrouwen is na het bekijken van het certificaat en kon daarop verder mijn belasting aangifte afwerken.

gompy2
door gompy2 - Mar 23, 2014 om 17:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=speedy24 schreef op zondag 23 mrt 2014, 14:40]Hoi Donna,

Bij mij kwam deze mail van trusteer rapport, waarom is mij niet duidelijk.

[quote=donna schreef op vrijdag 22 feb 2013, 15:48]
***Knip***

gallito
door gallito - Mar 23, 2014 om 20:35
479 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=donna schreef op vrijdag 22 feb 2013, 15:48]
Mijn.overheid.nl liet mij per mail weten dat er een nieuw bericht is in mijn Berichtenbox. Ik klik in de mail om naar de site te gaan, maar ik krijg de volgende melding:

Deze website gebruikt een ongeldig certificaat.Tenzij het een interne website van uw organisatie is raden wij u aan de toegang tot deze website te blokkeren.

Misschien was de mail niet echt van de overheid want

Vanaf november 2013 stuurt MijnOverheid geen notificaties meer met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mailnotificaties naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Neem daarom het webadres van MijnOverheid op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mailnotificatie met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnOverheid.

Notificatieberichten bevatten met het oog op uw privacy geen informatie over de afzender of de inhoud van het bericht in uw Berichtenbox.

MijnOverheid

sp
door speedy24 - Mar 27, 2014 om 11:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees net mijn vergissing :

>>> Bij mij kwam deze mail van trusteer rapport, waarom is mij niet duidelijk.

Moet zijn

Bij mij kwam deze melding van ongeldig certificaat van trusteer rapport, waarom is mij niet duidelijk.

Sorry voor de verwarring