rhenus
door rhenus Jul 30, 2005 om 09:34
Computers & telefonie

Ongeldige bewerk in windows 98

Hello: ik krijg in windows 98 de melding er is een ongeldige bewering uitgevoerd,neem contakt op met uw leveran.

Het gevolg hier van is dat er geen piktogrammen en of snelkoppelingen op mijn bureublad meer verscijnen, de taakbalk verschijn wel maar is onbruikbaar.

Wanner ik de fout melding alsluit verdwijnt de gehele taakbalk,maar msn start wel op en ik kan zelfs schatten. om het systeem af te kunnen asluiten maak ik gebruik van de combinatie toetsen zodat taak beheer verschijnt en klik ik op afsluiten.

Ik heb welliswaar spybot gedownl en gedraaid ,gekozen voor herstellen, toen zijn boven genoemde problemen ontstaan. nu is dit een super langzame pc 120 processor en maak deel uit van klein net werk,binnenkort beschik ik iver een andere pc met xp, maar nu wil ik toch nog wat bestanden van windows 98 afhalen,dus is het van belang dat het weer in orde kom als dat nog mogelijk is,de inhoudelijkheid van de aangegeven ongeldige bewerking is nog al omslagti.

Wat kan ik doen om tot oplossing te komen graag reactie aub.

vr gr rhenus

364 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt de beschikking over een andere PC maar u wil nog wel bestanden overnemen van de "brakke" 98 PC.

Verreweg de makkelijkste oplossing is zodra u de beschikking heeft over de nieuwe PC de oude Harddisk (W98) in het nieuwe systeem hangen (alleen kabels aansluiten is voldoende)

U kunt vervolgens de oude harddisk volledig benaderen en bestanden overzetten naar de nieuwe harddisk. Het lijkt mij overdreven om beschermingsfouten op te lossen om bestanden van de HD te plukken.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het volgende eens:

Je gaat naar het configuratiescherm en klikt daar software aan. Kies Internet Explorer en klik op verwijderen. Je krijgt nu een keuzescherm waar je een keus kunt maken tussen verwijderen of herstellen. Klik op herstellen en laat het systeem zijn gang gaan. Na het herstellen het systeem opnieuw opstarten.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Stroopwafel: daar ik de taakbalk niet kan gbruiken kan ik ook niet in IE komen,ik kan het conficuratiescherm ook niet openen enz.

Dus Tja??

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Rhenes,

Probeer die computer eens in de veilige modus op te starten, als hij daarmee klaar is dan weer eens normaal. Misschien is dan het probleem opgelost.

Trek wel even de aansluitingen, aan de achterkant, van je Internet eruit.

Mocht dit niet helpen dan kan in de veilige modus misschien wel bij je Configuratiescherm komen.

Succes WillemG

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je de Windows toets wel gebruiken? (tussen ctrl en alt toets)

Zoja, probeer dan eens Windows toets en E tegelijkertijd in te drukken, dan kom je in de Windows Verkenner.

Van daaruit kun je ook in het Configuratiescherm komen.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hio Willemg: opstarten in veiligemodus da,s toch net als in xp f8 indrukken tijdens de opstart, dat heb ik al gedaan maar ik kan de optie veiliggemodus  daar niet vinden, of het moet zo zijn dat het anders omschteven staat. ik hoor u daar nog graag een reactie op geven aub.

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS hier een inhoudelijkheid van de fout melding.ik hoop op een oplossing,rhenus

EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in

module SHELL32.DLL op0177:66869ad4.

Registers:

EAX=0043662f CS=0177 EIP=66869ad4 EFLGS=00010246

EBX=00002d44 SS=017f ESP=0059de88 EBP=0059dea0

ECX=0043665f DS=017f ESI=00436657 FS=2e07

EDX=00004e4c ES=017f EDI=0043b4ab GS=30ae

Bytes in CS:EIP:

66 8b 17 66 83 27 00 66 89 55 08 e8 6e 36 fa ff

Stackdump:

0043662f 0043665f 004353f4 00000008 0059df00 00000004 0059dec0 bfb86e90 00436627 00436657 004353f4 00000000 00000001 00000003 0059dee0 bfb86e64

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rhenus ik ga je niet op het verkeerde been zetten maar op de volgende link was er ook iemand die dit ook had, kijk maar even.

schell32.dll

Normaal gesproken is F8 de toets om het volgende scherm te krijgen. kan een andere toets zijn.

1. Normaal

2. Vastgelgd in Logbestand

3. Veilige modus

4. Bevestigen elke stap

5. Alleen MS-DOS Prompt

6. Alleen MS-DOS Promt in veilige modus.

Heb je weer even wat te doen maar hoop wel voor je dat je eruit komt, Groet WillemG

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

een optie is om dezelfde windows versie er over heen te installeren. Wordt iig de explorer, die kennelijk corrupt is, vervangen. (Nee, das niet de internet verkenner)

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello allemaal: het is me wel gelukt in veilige modus op te starten,en zo kon ik toch gebruik maken van programma dat in 98 aanwezig is op copie te maken van mijn dokumenten,dus die staan nu op diskette,maar deze in xp instaleren en opnen is me ook helemaal niet gelukt,ik heb ze wel naar mijn dokumenten gekopi maar dan kan het niet geopend worden omdat het onbekend is waarmee het gemaak is????

verder heb ik nog steeds het probleem,ook na het herstellen van IE ook vershillende controlles uit laten voeren maar helaas naks.

dus als er nog een oplossing is in ieder geval zou ik graag willen weten hoe ik mijn dokumenten van diskette die ik maakte op windo 98, deze in xp te krijgen natuurlijk ook bij mijn dokumenten?? aub

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi rhenus,

Om de gekopiëerde bestanden in XP weer te kunnen openen heb je
natuurlijk ook de programma's nodig waarin ze oorspronkelijk zijn
gemaakt.

Dus om even een simpel voorbeeld te geven, als je op je W'98-PC in Word
een Word-document hebt gemaakt en je wil deze in XP openen moet Word
natuurlijk ook op de XP-PC staan.

Maar dit geldt natuurlijk voor alle gekopiëerde bestanden, dus ook voor programmabestanden met andere extensies.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Enterprice.

Mijn brieven/dokumenten zijn gemaakt in windows 98 word 97.

Ik werk op pc met windows xp ed home ik maak brieven/dokumenten met word 2002.

Dus ik dacht huppe kee dat flik ik even overzetten ,maar er word mede gedeelt dat het programma niet gevonden word waar het mee gemaak is, nu begrijp ik best wel dat dat programma nog in mijn pc windows 98 zit word 97, ik kan ook de bestanden uitpakken in xp met rar maar dan word het over geschreven althans dat staat er dan bij te lezen.als ik iemand een bestan toe stuurd dan kan dat toch ook geopend worden en bij bestanden gevoegd.Meschien kan ik het per email naar mijn xp pc sturen,maar dan krijg ik waarschijnlijk het zlfde.

Dus tja?? Ti,s wat Enterprice ?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rhenus,

Je kan een Word '97 bestand ook openen in Word 2002, dat maakt niks uit.

En waarom je RAR-bestanden worden overschreven als ze geopend worden
begrijp ik ook niet, het zou wel kunnen betekenen dat er al een
identiek bestand in de doelmap staat.

Probeer eens zo'n RAR-bestand uit te pakken naar een andere map.

E.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rhenus zoek even een bestandje van Word op met b.v. verkenner.

Klik met je rechtermuis knop en in het contextmenu 'Eigenschappen'

Het gebeurd wel eens dat het door het kopiëren, zeker op CD-ROM, het bestandje op 'Alleen lezen' staat. dit moet op Archief staan.

Dit is alleen maar een tipje en /of probeersel.

Groet WillemG

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hio Enterpeice.

Betreft; mijn dokumenten in windows 98 gemaakt met word 97,deze wil ik in mijn andere systeem hebben windows xp word 2002. ik heb gebruik gemaakt van reservekopie maken ,deze staat in de map systeenwerset en zo heb k mijn dokumenten op diskette gezet.

De diskette heb ik vervolgens in station a geplaats van mijn xp systeem en de dokumenten gekopie naar mijn dokumenten word 2002..maar ik krij het niet geopend.nu heb ik een document per email van windows 98 naar windows xp geemaild ik ontvang dat keurig met de betreffende bijlage ( het dokument ) wanner ik daar op klikt word het niet geopend inplaats daarvan kom ik op een ander sherm van msn waar word vermeld dat de bijlage is gecontroleerd door trend en het bevat geen virus,verder kan ik op dat scherm helemaal niets wanneer ik het scherm sluit word er gevraagd of ik de wijziggingen in het dokument wil opsaan ik kies nee. nog steeds is de bijlage niet geopend vervolgens ga ik terug naar postvak in en kopieeerd de bijlage naar mijn dokementen ,en het verhaal begin opnieuw.

Nu heb ik gebruik gemaak van de wizzard bestanden overzetten van oude pc naar nieuwe,ik hen alleen gekozen voor mijn dokumente per diskette alles prima verlopen,kan aal niks op xp terug vinden weet niet waat het is gebleven.

Volgens mij zou het toch een fluitje van een cent moeten zijn,mijn vraag is dan ook wat vogel ik toch allemaal fout ofzo??? aub

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja rhenus, het 'verhaal' wordt voor mij ook steeds onduidelijker...

Heb je die W'98 PC nog staan en kan je die bestanden nog eens op
diskette zetten, maar dan nu 'gewoon' naar de diskette kopïeren zonder
gebruik te maken van de wizard....?

Ik neem aan dat je weet hoe je bestanden naar een diskette kopiëert (op
het bestand rechtsklikken en 'kopïeren' kiezen, dan diskettestation
openen en hier rechtsklikken en 'plakken' kiezen.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2005 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Enterprice.

U Geef aan copieeren station a openen en plakken. natuurlijk is dat  inderdaad standaard procedure,maar mijn pc windows 98geef aan ongeldige bewerking uitgevoerd,en dat na het draaien van spybot.de ontstaande problemen,zorgen er voor dat ik niet gebruik kan maken van standaard precedure zoals u terecht aan geeft,ik probeer dus van alles wanneer mijn taakbalk weer enigzinds werkt maar cofiguratiescherm en deze computer kan ik niet openen,deze bepering is ook wanner ik in veilige modus opstart.

Maar als ik per emaik verzend,zou ik dat toch moeten kunnen openen.,ik heb het nu een bestand vie shat scherm msn verstuurd en dat komt aan hoewel ik dan een melding krijg van norton intergrator,terwijl ik alles van norton verwijderd heb,maar het bestand kom toch bij mijn dokumenten terecht,helaas genoeg kan ik niet bij al mijn documenten komen via schatscherm en klikken op bestanden en foto verzenden,omdat er heel wat fout zit op windows 98.

In iedergeval bedank ik u Enterprice en de andere die de moeite en beleefheid  hebben mij te helpen,de eerste reactie vond ik wat bot maar nu noet ik toch wel zegge dat het wel waar was en is,ik beschik over een wrakken en of brakke pc windows 98.

Ik heb dus weer eens met volle teugen kunnen genieten van ieders onuitputtelijk geduld!! DANK U

Met wel gemeende VR GR rhenus