ro
door roadie Sep 12, 2005 om 11:06
Computers & telefonie

Ongevraagde snelheidsverhoging reden tot opzeggen?

Ik gebruik al geruime tijd het lichtste ADSL abonnement beschikbaar ten tijde van afsluiten. Dit omdat ik alleen wat internet en mail verstuur. Inmiddels is de snelheid al ongeveer 4 keer verhoogd, waardoor ik nu bij 3 Mbit download heb. Ik heb echter meer dan voldoende aan 10 of 20% van deze snelheid. Volgens de leverancier is opzeggen echter geen optie ('het is toch een verbetering van uw abonnement') en moet ik een downgrade betalen terwijl ik niet om de snelheidsverhoging gevraagd heb.

Als ik een auto koop en bij de eerste grote beurt worden gratis een airco geplaats, brede banden geplaatst en mij 1.2 motor vervangen door een 2.5 GTI motor dan kan ik dit toch ook weigeren?

Kan ik wegens snelheidsverhoging mijn abonnement opzeggen en zo ja wat zijn hiervoor de (juridische) gronden?

381 2 Rapporteer

vladja
door vladja - Sep 12, 2005 om 11:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dubbelpost, antwoorden bij andere vraag s.v.p.

Vladja

bj
door bjck - Sep 18, 2005 om 00:56
82 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een contract voor een internet verbinding tegen een bepaald bedrag per maand. Met eventueel andere diensten zoals mail etc er bij.

Nu krijg je ongevraagd meer voor hetzelfde bedrag. Waar is dan de reden tot opzegging?

Vergelijken met de motor in een auto gaat niet op. De 2.5GTI verslindt ook meer brandstof en andere dingen als gewicht van de auto die omhoog gaat wat meer wegenbelasting oplevert. Allemaal aspecten die niet overeenkomen in deze vergelijking.

Je ISP zou het dus op kunnen lossen door jou niet de verhoging te geven en de oude snelheid voor hetzelfde maandbedag als toen je het abonnement afsloot te blijven leveren? Of is dat oneerlijk omdat andere het wel krijgen?

Eigenlijk wat je hier bedoelt is dat je liever een lagere maandprijs betaalt dan een hogere snelheid. En dat is nu net niet wat je ISP doet natuurlijk, die verhogen de snelheid met gelijk maandbedrag / abonnement. Logisch opzich.

Wees blij dat je kan/mag downgraden omdat je nu blijkbaar niet meer het laagst geprijste abonnement hebt omdat er door alle verhogingen nieuwe abonnementsvormen zijn bijgekomen.