ma
door maroonedseam Aug 20, 2005 om 21:42
Computers & telefonie

Ongewenst sms versturen

Hallo allemaal.ik heb een vraagje ik ben in het bezit van een siemens a 60 met een vodafone prepaid kaart sins vandaag  gaat hij ongewenst sms berichten versturen vanuit mijn telefoonboek naar diegene zonder dat ik het weet, er staat in mijn outbox dat ik niets verstuurt heb maar hij heeft toch sms verstuurt zelf mijn beltegoed is verbruikt .weet iemand wat hier aan de hand is en wat ik er aan kan doen  is er toevallig iemand die dat ook gehad heeft,ik hoop op een antwoord zodat ik daar wat aan kan doen,

met vriendelijke groet van mij

4679 3 Rapporteer

morrigan
door morrigan - Aug 21, 2005 om 17:23
87 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je nog wat meer informatie geven? Je zegt dat er sms-jes worden gestuurd naar mensen uit het telefoonboek van je telefoon. Zijn dit lege sms-jes (dus zonder tekst)? Zo ja, kan het dan zijn dat die sms-jes per ongeluk worden verstuurd door het dragen van je telefoon in bijv. je broekzak?

Een andere mogelijkheid: kan iemand die sms-jes verstuurd hebben bij wijze van grap?

fa
door fadadomar - Aug 30, 2005 om 12:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik nooit zoiets meegemaakt, maar mijn dochter heeft meerdere malen van dezelfde persoon een leeg sms-je ontvangen. Zij heeft toen het nummer gebeld waar de sms-jes vandaan kwamen. Het was een haar onbekende, vriendelijke, niet zo jonge man, die zich van geen kwaad bewust was. Hij was niet aan zijn mobieltje geweest. Kort daarop ontving ze weer een leeg sms-je van hetzelfde nummer. Ze heeft een paar keer gebeld naar dat nummer, maar iedere keer zei de man dat hij geen idee had hoe dat kwam... Hij had haar nummer ook niet in zijn adresboek staan. Na jouw mailtje gelezen te hebben, vermoed ik dat deze man hetzelfde probleem heeft in zijn mobieltje.

Dit voorval was overigens al enige tijd geleden. Misschien is er iets aan het probleem gedaan, of heeft de man een ander toestel, want de sms-jes zijn opgehouden.

Vriendelijke groet

di
door digi - Oct 1, 2005 om 21:31
6 Antwoorden / 0 Vragen

Toestel terug zetten naar fabrieks instellingen en de accu even verwijderen. Toestel meld zich dan opnieuw aan op het netwerk.

Hierna in ieder geval nooit meer een Siemens kopen, want de reparatiedienst van Siemens die is echt waardeloos.