gv
door gvdnest Aug 12, 2005 om 20:36
Computers & telefonie

Ongewenste SMSjes.

Ik zit met de volgende probeem:

Ik heb vandaag weer voor ongeveer de vierde keer biin een jaar een SMS berichtje ontvangt waarvan ik ECHT geen idee heb waar dit vandaan kunnen komen. Het bericht lui als volg:

"Hoi, ik probeer je al een poosje te bereiken.ben je er nog?sms me even.gewoon KIM naar 7222. Liefs Kim(Gratis bericht-150pvb-mobdesk.com)"

Afzender:

.7222"

Mijn vragen:

1) Hoe kan dit als ik op GEEN bericht(en)/services had geaboneerd?

2) Kan iemand dit via internet naar mij laten versturen zonder de gebruik van mij eigen toestel? (bijvoorbeeld een buurman wat mij niet mag)

3) Hoe kom ik er agter waar dit SMS vandaan komt (bijvoorbeeld welke bedrijf)

4) Waar of bij wie kan ik een klacht indien.

Ik vind dit echt heel vervelend, omdat ik getroud bent en mijn vrouw geloof me niet dat ek er niets van weet. Verder ben ik ook Zuid-afrikaans en spreek/schrijf Nederlands nog niet goed genoeg om lange klagtenbrieven te schriven. Mijn huwelijk gaat kapot als gevolg van deze tipe ongevraagde reklame/oplichterij.

Ik beb ook al naar mijn serviceprovider gebeld voor hulp, maar helaas. Ik ben raadop.....

2967 10 Rapporteer

boldymann
door boldymann - Aug 12, 2005 om 20:42
49 Antwoorden / 5 Vragen

kijk even op:

http://www.mobdesk.com/

Daar staat uitleg hoe je je kan afmelden

S6 en de gorotjes Dave

gv
door gvdnest - Aug 12, 2005 om 20:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Dave,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb dit wat je voorstel alreeds gedaan, maar dit is mijn probleem niet. Ik wil weet waar "ze" aan mijn nummer komen. Ik wil iemand spreek tegen wie ik kan schreeuwen. Ik wil "ze" aangeven, maar ik weet niet wie "ze" zijn.

M.v.g.

Gerhard.

boldymann
door boldymann - Aug 12, 2005 om 21:08
49 Antwoorden / 5 Vragen

Re: 7222
Beantwoord door: Patrick
Hmm heb toch echt het gevoel dat via 7222 echt nep is. Mijn standpunten hiervoor:

Heb een tijdje met diana smsjes verstuurd:
-Altijd op het eind xxx.
-Noemde me vanaf sms 3 lieverd schat enz enz.
-Ik sms niet terug en krijg bergen smsjes dat ze met me wil date en dat ze geil is enz enz. :/ sorrie maar een meid waar je normaal smsjes mee stuurt gata niet lullen over supergeil en dat ze je nodig heb VIA SMS en van iemand die je niet kent.
-Na 2 weken zelf niet sturen dacht ik ach laat die diana zitten ga ff een andere keizen:
http://www.smsvrijgezel.nl/Profiel0-1.htm
SMS VGZ ALINA naar 7222
-Diana heeft geen pc maar kan op de 1 of andere maniet toch graits smse (gratis sms,mobdesk.com)

Stuur dus precies zoals het er staat een smsje daarnaartoe. stel me er normaal in voor enzo. rara wat krijg ik terug: Heey, wat leuk dat je er weer bent alles goed met je? ik heb je gemist hihi wat heb je in de tussentijd uitgespookt? xxx

:| Hallo stel me net voor met precies zoals het er staat op die manier dan hoor ik toch haar te krijgen. DUS BIJ DEZE NOEM IK HET FAKE. Tip voor iedereen die hetzelfde probleem heeft als mij en niet 123 naar een meid durft te stappen en stilvalt. Doe dit toch je weet iig dat het echt is en als het misgaat weet je iig dat je niet aan het lijntje word gehouden + die 2 euro dat je per smsje betaalde kan je beter een drankje aanbieden aan die meid :>. ik stop met deze onzin.

http://www.smsvrijgezel.nl/Left.htm

verder weet ik het ook niet maar ik denk dat het via een pc gaat!!!

s6 en de groetjes Dave

so
door sonne - Aug 18, 2005 om 18:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde smsje gehad. Het bericht was verzonden op 11 augustus 12.47 uur. Ik heb me net als u nooit ergens voor aangemeld en ook nooit contact gehad met een "dienst" als dit. Het is mij ook nog een raadsel hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen. Daar probeer ik op dit moment nog achter te komen

Ik ontving het smsje toen ik op vakantie was (frankrijk). Dus ben nu pas actie gaan ondernemen. Ik heb vandaag contact gehad met T-mobile en ze heb ze te kennen gegeven dat ik niets betaal aan die dienst. Ik heb ze natuurlijk ook verteld dat het smsje van 7222 kwam. Een paar uur later hebben zij mij teruggebeld en hebben ze me verteld van welke organisatie het smsje vandaan is gekomen. Ze hebben mij een 0909 nummer gegeven (45 cent per minuut dat ga ik dus niet bellen, want dat gun ik ze niet) en een emailadres: smsvragen@mobillion.nl

Ik ben vervolgens naar de site gegaan die bij dat emailadres hoort en daar staan nog wat extra gegevens op:

Mobillion B.V.
Copernicuslaan 30
Postbus 554
6710 BN Ede
tel.: +31 318 64 88 33
fax: +31 318 64 88 39
e-mail: info@mobillion.nl
internet: www.mobillion.nl

Gelukkig gelooft mijn vriendin me wel (ik sms namelijk sowieso nooit) en ik hoop dat uw vrouw u ondertussen ook gelooft.

Met vriendelijke groet,

Sonne

so
door sonne - Aug 23, 2005 om 14:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de uiteindelijke reactie van Mobdesk

Geachte heer/mevrouw,

Allereerst wil ik u onze verontschuldigingen aanbieden voor deze ongevraagde SMS. 7222 is onze shortcode maar wij verhuren keywords op deze shortcode aan derden. Deze promoties voor jet keyword KIM liep niet via onze lijn maar via een oost-europeese gateway verstuurd met als afzender 7222. Wij hebben hier inderdaad veel klachten over gehad en de klant op deze werkwijze aangesproken. We hebben hem daarbij op de code of conduct in Nederland gewezen en hem gevraagd deze actie onmiddelijk te stoppen en de telefoonnummers waarover hij beschikt niet meer te gebruiken. Wij weten zelf niet hoe deze klant aan de telefoonnummers is gekomen, we hebben hem wel gevraagd deze nooit meer te gebruiken. Mocht u willen weten waar deze klant de nummers vandaan heeft kunt u contact opnemen met deze klant via http://www.xero9.co.uk

Nogmaals sorry voor het ongemak.

Groet,

so
door sonne - Aug 28, 2005 om 13:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Tot op heden heb ik nog steeds geen reactie van www.xero9.co.uk.
Maar zoals het er nu naar uit ziet heeft T-mobile mij van foutieve informatie voorzien wat Mobillion betreft.
Mobillion en Mobdesk stellen alleen het netwerk beschikbaar voor bedrijven als xero9.co.uk en dat is te vergelijken met een emailadres.
Kim is een shortcode op het 7222 netwerk. Dit is te vergelijken met een.mail.adres@hotmail.com.
Als de gebruiker van dit adres misbruik maakt van het netwerk, krijgt hij in eerste instantie altijd een waarschuwing. Dit is ook nu gebeurd.
Misbruik van het netwerk kan ook niet direct toegekend worden aan mobilion of Mobdesk, omdat er eerst misbruik geconstateerd moet worden. Vervolgens moet er aangetoond worden dat dit bewust is gedaan en aan de gebruiker te verwijten of bijvoorbeeld door nalatigheid, voordat er opgetreden kan worden.
Gebruikelijk is dan dat er eerst een waarschuwing uit gaat naar de gebruiker en bij een volgende keer wordt er pas opgetreden.

Richting Mobillion dus mijn excuses voor het onjuist betichten van jullie organistatie.

Als ik nog een reactie krijg van www.xero9.co.uk zal ik deze natuurlijk ook posten.

ku
door kuijp367 - Jun 9, 2008 om 15:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het nummer 7222 wordt onder andere gebruikt op een website waar je (zogenaamd gratis) eenvoudige software kan downloaden om te gebruiken op je PC. Voor de kosten vragen ze je dan om een SMS naar 7222 te sturen, zodat je toch 1,50 doneert. De software komt er vervolgens niet, maar wel krijg je dagelijks een SMS a 2 euro op jou kosten. Vuile oplichters zijn het. Ben de naam van die website vergeten, maar wil er verder ook geen tijd of energie meer in steken.

ka
door kaizah - Jun 11, 2008 om 12:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem heeft ook mij getroffen.

Gisteren kreeg ik van het nummer 2323 een viertal SMSjes die mij achteraf gebleken €1,50 per bericht kostten!
Ik heb totaal geen contact gelegd met dat mobdesk in wat voor manier dan ook, ik kreeg gewoon uit het niets een viertal SMSjes.
Inmiddels heb ik zoals de site van mobdesk zegt 'STOP' gestuurd naar het nummer 2323 waarop ik een bevestiging heb ontvangen, beide SMSjes kostten me weer €1,50!

Ik vind dit een beetje boel kansloos en het lijkt me behoorlijk illegaal. Is hier niet makkelijk iets tegen te doen? Zeker gezien het aantal gedupeerden lijkt het me de moeite waard hier eens wat beter naar te kijken kassa!

Groeten

fa
door fairyluna - Dec 30, 2008 om 21:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, Het nummer kun je ook "opeens" krijgen door een internetdownload. En dus niet eens via een datingsite!
Hierbij wil ik jullie graag op de hoogte brengen van een bedrijf genaamd Mobile Bridges (mobdesk) die gewone burgers zoals u en ik oplicht via een lelijke manier.
Als je op Corel paint shop pro op google zoekt, zie je bovenaan alvast 2 links.De eerste is van de "echte" Corel en betrouwbaar.
Maar daaronder staat een site die je beslist neit moet gebruiken, laat staan downloaden als je denkt zo PSP te krijgen.
Het gaat om de site:paint-shop-pro.com/?lang=nl&country=nl
Download hier beslist niks!!
Als je denkt hier een gratis shareware van Paint Shop Pro te kunnen downloaden,(zoals mijn dochter van 14jaar dacht te kunnen doen om van haar bewerkte foto's, mooie plaatjes te kunnen maken)
heb je het mis!
Je moet 3 sms-jes versturen naar nummer 7222 a 1,50 Euro per sms en je hoort dan volgens hun zeggen een code te krijgen om het te kunnen gebruiken (registratie).Maar je krijgt géén code, maar nare erotische sms-jes terug van een onbekende betaalde datingsite?
En géén code.Het woord STOP naar ze sms-en om ervan af te komen werkt niet.Dus ben ik gaan kijken, hoe kom je hiervan af?
Want dat je dochter erotische sms-jes ontvangt is natuurlijk uit den boze! Nou dat is beslist niet makkelijk, ondanks de gedragscoderegel die bestaat voor dit soort praktijken.
Als eerste via onze provider Vodafone, maar die kon deze zogenaamde service niet voor ons afsluiten!
Ik kreeg wel alle gegevens van de dienst die erachter schuilt.
Mobile Bridges van www.mobdesk.com
(Postbus 568, 1620AN Hoorn, via Kamer van Koophandel te bereiken!) Het afmelden moet dus via de SMSdienst zelf.
Je begrijpt het al, die reageren niet!
Niet op STOP sms, niet op hun emailadres en niet op hun telefoon (automatisch menu, waar je zogenaamd je gegevens moet invoeren en dan is het klaar!
Niets van dit alles! Ik ben vandaag dus aan de slag gegaan, je moet er van af....Via www.Consuwijzer.nl veel info gehad en deze opgevolgd. Naar het politiebureau geweest (ik wilde aangifte doen van SMS gedragscode overtreding en oplichting), helaas maar waar deden ze hier niks mee. De sms-jes gingen vandaag dan ook gewoon door. We werden via het politiebureau doorverwezen naar het juridisch loket, maar die konden ook niks doen.
Uiteindelijk zijn we naar de Vodafone winkel gegaan.
En alles uitgelegd (ik had alles op een rij op papier gezet)
Ik had zoiets van dan maar afsluiten die hele telefoon!
Maar toen ineens ging de baliemedewerker voor mij aan de slag en heeft contact met de betreffende smsdienst opgenomen.
Nu is het afwachten geblazen, of het ook heeft geholpen?
Ik ben in ieder geval in 1 dag tijd, 36 Euro lichter (had 15 SMS-jes ontvangen) en op internet via Google zag ik dat dit een groot probleem is! Kijk maar eens onder het zoekwoord sms 7222
dan schrik je je rot! (net als hier)
Zelfs Tros Radar is ervan op de hoogte, maar kunnen nog niks!
<strong>Kom dus nooit in aanraking met 1 van deze smsdiensten, die de volgende nummers gebruiken:</strong>
<strong>2323, 2428, 4269,5566,6010,</strong>
<strong>7222</strong> chat dienst, geen abonnement
div abonnement 1.50 E/bericht, max 2 per verstuurd bericht
max 9 E/week plus kosten operator
<strong>7878</strong> chat dienst, geen abonnement 1.50 E/bericht, max 2 per verstuurd bericht
<strong>7880</strong>
<strong>9695 </strong>,<strong>9988</strong>

Want echt je hangt aan de hoogste boom in korte tijd.
Wij zijn er niet via een datingsite aangekomen, maar dus gewoon via een verborgen manier in een download!
Maar "singles" wees gewaarschuwd!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 30, 2008 om 21:30
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Beste Fairyluna,
Ik ben weinig gemene instinkers tegengekomen op internet als deze. Ieder weldenkend mens kan hier intrappen. Alleen als je naar de voorwaarden kijkt, kun je lezen dat dit uit de Dominicaanse Republiek komt. Ook bij 'contact' verschijnt iets eigenaardigs. Verder oogt de site betrouwbaar.
Het advies dat ik u wil geven is om dit zsm (lees: vandaag nog) aan Google te melden. De oplichters kopen bij Google advertentieruimte om hun praktijken uit te voeren. Daar is Google vast niet blij mee.

Google

Uw heeft uw zeer serieuze probleem geplaatst bij een topic uit 2005. Ik wil u dringend adviseren om in deze vraag-antwoord-rubriek een nieuwe topic te starten. Ik voel aan mijn water dat er binnenkort nog meer slachtoffers zich zullen melden!

Ontzettend veel succes met deze zaak, ook voor uw dochter. En lief zijn voor uw dochter, ik denk dat ze zeer verdrietig zal zijn....    dit is zeker geen gevalletje van 'eigen schuld dikke bult'...