ba
door bart1972 Sep 13, 2008 om 10:02
Computers & telefonie

Online van 14mb terug naar 8mb, hoe nu verder?

Ik ben al een aardige tijd klant bij Online, heb in die tijd eigenlijk nooit problemen gehad met ze, tot een maand of 2 geleden.
Ik kwam er toen achter dat de mijn internet snelheid, die altijd rond de 14 mb zat, in eens nog maar 8mb was, dit is uit te lezen in de livebox. Ik heb toen contact gezocht met de helpdesk, deze konden het probleem niet verhelpen, maar konden mij wel vertellen dat het binnen de normen was, ik wees hun er toen op dat zij zelf in mei een meeting hebben gedaan die op 14mb uit kwam, dit kon de helpdesk medewerker ook beamen. Ik kreeg een nieuwe livebox, dit gaf geen verschil. Om te kijken waar het probleem nu zat werd er een bedrijf in gehuurd. Dit bedrijf kwam bij me thuis kijken of ik de livebox wel goed had aan gesloten en of het stukje lijn binnen mijn huis wel goed was, dit voldeed aan alle eisen. De monteur die bij mijn thuis was vertelde mij dat hij nu in de wijkcentrale zou gaan meten en verwachte dat de poort waar ik op aan zat gesloten problemen gaf, dit zou max 5 werkdagen duren om het om te zetten. Een goede week verder nog niets veranderd, ik weer de helpdesk gebeld, bleek dat ze mijn zaak hadden laten liggen en er werd mij verteld dat inderdaad mijn poort in de wijkcentrale problemen gaf en zou worden omgezet, wat max weer 5 dagen zou gaan duren. Weer een week later nog niet gebeurd, mijn livebox was al die tijd gewoon verbonden met het internet, maar eens een mailtje gestuurd, kreeg een standaard mailtje terug, nog aan aantal keer gemaild en in de laatste mail van hub zeiden ze dat als de problemen verholpen waren, ze meteen zouden kijken of ik in aanmerking zou komen voor een schade vergoeding.

We zijn al weer een week verder en ik word gebeld door een helpdesk medewerker deze vertelde me dood leuk dat de technische dienst het probleem niet kon vinden en dat mijn snelheid van 8mb binnen de normen was. Mijn reactie daarop waarom is de poort in de wijkcentrale niet om gezet, reactie: testen waren goed. Dit leek mij sterk want er is mij duidelijk verteld dat die zouden worden omgezet en dat is niet gebeurd, maar de persoon aan de andere kant bleef alleen maar zeggen: testen waren goed. Uiteindelijk beëindigde hij het gesprek.

Wie kan mij raad geven, de helpdesk mailen of bellen haalt weinig, daar zitten mensen die geen kennis hebben van technische problemen en de technische dienst krijg je niet te spreken. Kunnen zij zomaar zeggen dat die 8mb binnen de normen is, daar zij op hun eigen site aan geven dat ik 15mb kan halen en ook altijd heb gehad.

Mocht dit niet worden opgelost door Online ben ik van plan over te stappen, maar zou niet weten naar wie, graag daar ook een advies.

408 4 Rapporteer

de
door deejay - Sep 13, 2008 om 10:38
37 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zal je iets vertellen;

De snelheden die men adverteert of als pakket aaanbiedt, zijn figuurlijke snelheden, wat op papier mogelijk is.

Maar de praktijk wijst echer uit, dat het nooit gehaald kan worden, vanwege enkele faktoren, als koperenlijn, afstand, symmetrie etc.

Aangezien jevertelt 14mb pakket te hebben , kan het in dat zijn dat je in werkelijkheid 8mb krijgt. Dus wat Online zegt klopt dus.

Wil je sneller/

Dat is Telfort Internet wat voor u. 2 tientjes (20euro)en 20mb adv.aansnelheid. praktijk rond 16mb

Succes,

Mvg, Deejay

tdehond
door tdehond - Sep 13, 2008 om 12:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Google provider van uw keuze + klachten om inzicht te krijgen hoe deze met klachten omgaat. Kijk ook wat de kosten zijn van de helpdesk en lees vooraf de algemene voorwaarden behorend bij abonnement wat u wilt afsluiten. Dan gaat u het avontuur overstappen goed voorbereid aan.
Ik raad Telfort af, zie:
zie: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60104
Telfort maakt fout op fout.

Ik lees ook regelmatig dat Telfort niet de snelheid haalt waarmee u binnen gehengeld wordt.

sd
door sdbruin - Sep 20, 2008 om 20:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben klant bij Online, voorheen bij orange en Wanadoo, dus best wel aardig lang. Vorig jaar overgegaan naar 8 mb en heb lange tijd rond 5 mb gehad, maar de laatste twee maanden soms 1 mb dan weer twee mb en nu weer 3 mb. Heb regelmatig emails gestuurt en gebelt en wacht nog op een telefoontje van de helpdesk die mij over ongeveer 8 dagen terug zou bellen,maar ik heb zo mijn twijfels.

Ik denk dat de overstap van Orange naar Online ons deze problemen geeft, ook de rekeningen kloppen niet ze rekenen zomaar wat qua telefoonkosten en krijg steeds mails dat ze het zullen corrigeren, maar ook daar wacht ik nog op.

Een kennis van mij, woont hier vlakbij, heeft wat vaker gebelt en soms heel boos en die kreeg ruim drie weken geleden een brief van Online dat zijn snelheid omhoog zou gaan op zaterdag en ja hij blij, alleen werd hij eraf gegooit en zit nu al twee weken zonder aansluiting, bellen helpt niet want de helpdesk begrijpt er niets van zeggen ze en er zal wel storing zijn.

Online speelt een heel vies spelletje op dit moment en laten ons betalen voor een hogere snelheid en geven een lagere terwijl ze het wel kunnen geven want ook wij hebben het hoger gehad.

ba
door bart1972 - Sep 22, 2008 om 10:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

@ Deejay

Ik heb het pakket van 20mb en heb altijd rond de 14 mb gezeten, nu dus in eens rond de 8mb. Online geeft nu als verklaring dat de koperdraadjes die vanaf de wijk centrale naar mijn huis lopen het probleem zouden geven. Echter heeft een firma die hun hebben in gehuurd metingen verricht en alles was goed, als ik ze daar dan op wijs komen ze met een volgend punt, wij leveren tussen de 4 en 20 mb, u heeft 8 mb dus moet niet zeuren.

Tot de overgang naar Online was ik een te vreden klant, nu wil ik graag naar een ander, maar ook dat houden ze tegen, contract loopt nog door tot 31-03-2009. Er zit maar 1 ding op en dat is in de auto stappen en hun kantoor in Amsterdam maar een bezoekje brengen, misschien dat ze dan wel willen luisteren.