jo
door johannes1 Jan 22, 2009 om 19:30
Computers & telefonie

Onterechte afschrijving tegoed Telfort

heb enige jaren terug een mobieltje gekregen; als 78-jarige gebruik ik dat ding zelden, zoals veel leeftijdsgenoten; en dan meestal nog maar om te laten weten waar we zitten met vakantie en zo.

bij Telfort [v h 02] moet je iedeer jaar opwaarderen om niet jouw tegoed kwijt te zijn. met enige regelmaat zet ik hem op 'aan ' en kijk of de batterij soms bijgeladen moet worden en controleer dan de werking oa door middel van het checken van mijn prepaid-tegoed. nu had ik afgelopen voorjaar opgewaardeerd en vlak erena was dat bijvulbedrag, wat er eerst bijgeschreven stond, weer verdwenen. na reclame kreeg ik - zondere enig bericht of boe of bah - dat weer bijgeboekt. nu in nov/dec. was wéér afgeboekt, nu  een hoger bedrag, terwijl ik dat ding niet gebruikt had. Telfort wil dat niet vergopeden of terugboeken; wél erkennen ze dat er iemand met mijn nummer gebeld moet hebben; dus er is diefstal gepleegd van mijn tegoed, waarvoor Telfort als beheerder verantwoordelijk voor is [onrechtmatige daad] en volgens het Burgerelijk Wetboek aansprakelijk lijkt me zo. ze advisserden wél om STOP  255 te sms-en maar vertelden niet wat er dan gebeurd; ook is AAN 255 mogelijk, maar daarvan weet ik helemaal niet wat er achter zit.

het moet toch mogelijk zijn om bij Telfort precies na te gaan van waaruit gebeld is, wie dat gedaan heeft, van welk toestel en noem maar op. Bij KPN-telefoon krijg ik desgewenst ook die specificaties. welnu, dan moet dit bij hun ook kunnen nagegaan worden. zij hebben er echter voordeel bij, verhoogd hun omzet, maar zoiets moet niet KUNNEN gebeuren !!

nu wil ik met dit acrafietje verder gaan, want ik denk dat er legio mensen gedupeerd worden. daarom zou ik graag enig inzicht krijgen in die aantallen en iemand vinden die de 'weg ' voor mij weet om te bewandelen; eigenlijk moest de politiek zich bemoeien met de gevolgen van de monopoliepositie van de telecombedrijven. je kunt nergens terecht of je 'verhaal' zoeken.

wie geeft mij de juiste 'voeding 'en geeft z'n relaas ?  Joh.

1762 9 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 22, 2009 om 20:47
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@johannes1

Ik zal u proberen uit te leggen, wat ik denk dat er aan de hand is. Dit overkomt heel veel mensen.

U heeft het over een STOP 255 te smssen. M.a.w. Telfort gaat ervan uit dat u op uw mobieltje één of anders sms dienst heeft geaktiveerd. [of iemand anders met uw mobieltje]

U zegt: ik kan ook mogelijk AAN 255 aktiveren. En dat moet u nu net niet doen. AAN=dienst aktiveren en betalen. STOP=afzeggen, zodat het beltegoed erop blijft staan. U gebruikt alleen AAN als u een dienst wilt afnemen.

Leest u onderstaande link door. Met de verwijzingen. U kunt de klacht ook doorsluizen naar Consuwijzer. Maar ook uw mobiel blokkeren tegen deze ongewenste smsjes. Of uitzoeken waar ze vandaan komen.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ringtones

Hieronder een link, ook sms afzeggen en de uitleg van nr. 255

http://www.eu-gsm.nl/smsafmelden.html

m.vr.gr.

jd
door jdh - Jan 23, 2009 om 13:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem bij Telfort is dat ze meerdere postadressen gebruiken dat ze op brieven enz. zelden een antwoord geven. Bij e-mail is het nog moeilijker antwoord te krijgen. Via de telefoon is het zeer kostbaar om met Telfort in contact te komen. Is men eindelijk met ze in contact via de telefoon dan krijgt men geen antwoord waar men wat aan heeft of na een uur met 7 of 8 mensen verbonden te zijn geweest en veel geld lichter gooi je van wanhoop de telefoon er maar weer op.

Normaal gesproken heeft men dertig dagen om geld terug te laten boeken naar je eigen rekening. Alleen Telfort heeft een slimmigheidje bedacht waardoor je binnen vier dagen het geld moet laten terugboeken en anders is het geld weg. Blijft over het rekening nummer van Telfort bij je bank te laten blokkeren zodat ze geen geld meer van je rekening kunnen afschrijven en opzoek te gaan naar een andere provider.

jansje
door jansje - Jan 23, 2009 om 16:40
131 Antwoorden / 14 Vragen

dit zelfde verhaal heb ik gehad bij HI:
sávonds 50 euro opgegewaardeerd.
1 uur later nog over 10 cent
terwijl ik zelf niet had gebeld.de dag erna meteen naar Hi gebeld.
die zeiden dat er in 1 uur tijd gebeld was naar 0900 nummers, meerder keren.
met andere woorden mijn nummer ( prepaid toestel ) was gehackt!!!
heb een andere telefoon moeten kopen.
balen dus

voorm058
door voorm058 - Jan 23, 2009 om 20:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb april vorig jaar mijn nieuwe modem geactiveerd via een 0900- nummer niet wetende dat dit bij Telfort  € 1,25 per minuut kost , plus een starttarief van € 0,07 en dan nog de kosten voor het gesprek van de andere provider (10 eurocent/min.) waar naar ik belde.  Totaal dus € 1,35 per minuut wat resulteerde na 7 minuten in een afschrijving van mijn prepaid tegoed van maar liefst  9  Euro.   Ik heb hierop en brief gestuurd naar de Directie van Telfort omdat ik dit diefstal vond.  Enkele dagen later ben ik gebeld door een medewerkster van Telfort, het verhaal nog een keer uitgelegd en deze dame heeft mij keurig mijn 9 euro direct terug gestort op mijn tegoed.

Ik zou zeggen schrijf een brief naar de directie van Telfort en wie weet wordt het keurig afgehandeld.

Ik heb geschreven naar : Directie van Telfort   Postbus 23079   1100DN   Amsterdam  Z-O

Doe het zelfde , misschien is dit de manier om een fatsoenlijke oplossing van je probleem te krijgen.   Succes

willl
door willl - Jan 24, 2009 om 11:50
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ongeveer een jaar geleden ben ik ook op onverklaarbare reden beltegoed kwijtgeraakt bij Telfort. Ik had voor ongeveer 20 euro opgewaardeerd. Kreeg direct een sms dat de transactie geslaagd was en een nummer. Na 10 minuten was er van dat bedrag bijna niets meer over. Heb direct de klantenservice gebeld. De medewerker bevestigde dat er inderdaad iets vreemds aan de hand was en maakte een "log "aan. Ik zou er wel wat van horen.

Nee dus. Om een lang verhaal kort te maken, dat logje kon men niet meer vinden, en wat ik vertelde kon gewoon niet. Uit!! Na heel veel gezeur heb ik wel een pleister op de wond gekregen want men verhoogde mijn beltegoed onverwacht met 10 euro.

Toen heb ik dat tegoed opgemaakt en de chip weggegooid en heb nu Vodafone, ook prepaid genomen. Geen enkel probleem meer gehad.

Wil

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2009 om 11:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@voorm058: ongelofelijk dat ze je €9 hebben teruggestort, dat was namelijk wel een terechte afboeking, hoe exorbitant duur het mobiel bellen naar 0900 nummers ook moge zijn. Je hebt geboft.

jo
door johannes1 - Jan 25, 2009 om 19:43
63 Antwoorden / 53 Vragen

jij = en de andere mobiel-gebruikers  = hartelijk dank voor de moeite, die jullie je getroost hebben om mij jullie verhaal te geven.

ook heb ik naar consumentenwijzer gemaild, die eea. hopenlijk doorsturen naar de NMa  en de OPTA , zodat er wat meer beweging in de zaak kan gaan komen.

het is ongehoord dat er nergens een mogelijkheid is om bezwaar of beroep aan te tekenen bij  een onafhankelijke instantie.

nu hebben - en dat geldt voor al die bedrijven - ze een ongehoord té sterke monopoliepositie waardoor ze menen zich veel   kunnen permiteren. het wordt de hoogte tijd dat dit snel verandert.

onze minister van economische zaken zou zich de zaak ook eens wat meer kunnen aantrekken en stringentere regels stellen, waardoor een eerlijke handel kan onstaan.

nogmaals m e r c i . Joh.

th
door thakadu - Jan 28, 2009 om 18:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook bij mij is ten onrechte beltegoed afgetrokken. Ik kreeg regelmatig SMS-berichten met vermelding "Wap-push" (?), waarna mijn beltegoed ook verdwenen was.

Ik had hierover contact gehad met Telfort - zij vertelden mij dat zij afzender van mijn berichten niet kunnen achterhalen. Weet iemand of dat inderdaad zo is?

heeft iemand wel eens gehoord van "Wap-push"?

Ondertussen heeft men bij de Telfort winkel mijn probleem met de ongewenste SMSjes (hopelijk) weten te verhelpen.

Volgens hen ligt de oorzaak in het feit dat ik wel meegedaan heb met het stemmen per SMS m.b.t. een wedstrijd op TV.

Ria

jo
door johannes1 - Jan 28, 2009 om 18:46
63 Antwoorden / 53 Vragen

al de 5 personen, die mij een antwoord, hun verhaal of een suggestie gestuurd hebben zeg ik bij deze hartelijk  dank.

het heeft mij in ieder geval geholpen om meer inzicht te krijgen, zeker in de combinatie van de antwoorden want juist daaaruit kàn met wat 'distelleren ' .

dank ook aan de VARA die deze rubriek voor ons kosteloos mogelijk maakt. via hen ben in bij ConsuWijzer terecht gekomen.

het probleem ligt nu bij de NMa en OPTA, twee gequalificeerde diensten/instellingen, die de zaken bundelen, hopelijk met een rechtvaardig succes.

nogmaals een hartelijk m e r c i .