Sinds ruim een jaar heb ik een Epson xp-302 printer. Ik gebruik 'm weinig. Drie weken na m'n laatste print zegt ie vandaag "zwart inkt op"! Printen kan pas weer als ik (voor veel geld uiteraard) een nieuwe cartridge koop. Echter, ik weet zeker dat er nog inkt in zit. Dus gegoogled... blijkt dat Epson, Canon en wellicht andere printerbedrijven chips hebben ingebouwd die meer op tijd dan op hoeveelheid inkt sturen. En dus doodleuk melden dat je nieuwe patronen moet kopen, terwijl dat eigenlijk nog niet hoeft. Brutaal staaltje van bedrog dus!
Mijn vraag is: hoe kan ik m'n Epson xp-302 printer resetten, zodat die premature onzinmelding weggaat en ik kan blijven printen totdat de cartridges ECHT leeg zijn? Graag tips!
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Cartridge verwijderen en opnieuw plaatsen lukt niet?
Resetten kan wel, maar is ook een dure zaak. Klik eens hier. En werkt dan nog alleen maar als er nog méér dan 25% in zit. Als je de printer weinig gebruikt is een nieuwe cartridge wellicht toch voordeliger. Kijk eens hier.
Als u even googled kunt u zo het antwoord vinden om de patronen te resetten. Nieuwe vullingen voor deze printer kosten als set bar weinig. Fabrikanten verdienen aan de printer niets want die gaan tegen de productieprijs over de toonbank, de vullingen leveren nog iets op dus daar zit de winst. U heeft een jaar met de bijgeleverde vullingen gedaan, de kans dat vullingen uitdrogen is dan bijzonder groot. Tip, u kunt de zwarte inktpatroon verwijderen en de software zo instellen dat enkel de kleurenpatronen gebruikt worden. De kwaliteit van de afdrukken wordt wel minder maar zo is wel het laatste uit de overige vullingen te persen.
[quote=hehahi schreef op vrijdag 19 dec 2014, 17:49][quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 dec 2014, 17:20]Hallo hehahi,
Cartridge verwijderen en opnieuw plaatsen lukt niet?
Daar trapt ie niet in. Zo'n resetapparaatje valt te overwegen. Hoog tijd dat die fabrikanten worden aangepakt. Waarom de fabrikant aanpakken? zoals ik al had gezegd verdienen ze aan de printer geen kwartje, wel aan de originele vullingen. Een all in one printer kost je nieuw om en nabij de 60 euro, dus kun je een keuze maken, vullingen kopen of voor een nieuwe printer kiezen die nog beter is. Maar toch de vullingen voor deze Epson zijn origineel vrij goedkoop.
.....Maar toch de vullingen voor deze Epson zijn origineel vrij goedkoop. ...... Ligt er maar aan wat je onder 'goedkoop' verstaat. Is nogal relatief. Al eens omgerekend wat die printerinkt per liter kost? Dat is goud geld. Logisch dat de printers voor weggeefprijzen de deur uitgaan.
[quote=ron530 schreef op vrijdag 19 dec 2014, 18:08] Waarom de fabrikant aanpakken? zoals ik al had gezegd verdienen ze aan de printer geen kwartje, wel aan de originele vullingen.
aanpakken omdat de cartridge niet leeg is. En dat ze verdienen aan de cartridges mag van mij (koop ik de goedkopere), maar een printer laten aangeven dat een patroon leeg is terwijl dat niet zo is deugt niet. Ik gooi dan een nog half gevulde weg, omdat de fabrikant dan kan verdienen aan een nieuws aangeschaft exemplaar.
Terug on topic : )
Mijn vraag is: hoe kan ik m'n Epson xp-302 printer resetten, zodat die premature onzinmelding weggaat en ik kan blijven printen totdat de cartridges ECHT leeg zijn? Alle goede tips zijn welkom.
Ik geloof al jaren niet meer de boodschap dat mijn Epson cartridges leeg zouden zijn. Lijkt wel of die melding gewoon standaard "meegeleverd" word als je er 4 nieuwe (gebruik wel de echte Epson) cartridges hebt ingedaan. Deze zegt al maanden dat ie leeg is, maar hij print gewoon. Als hij echt leeg is komt er wel een nieuwe set in. Ga ook eerst over op andere kleur, komt ook gewoon zwart uit, want hij is natuurlijk dol op zwart.
"Mijn vraag is: hoe kan ik m'n Epson xp-302 printer resetten, zodat die premature onzinmelding weggaat en ik kan blijven printen totdat de cartridges ECHT leeg zijn? Alle goede tips zijn welkom".
Zoek op het wereld wijde web en u zult vinden. Ik en wellicht anderen ook, gaan dat niet voor u doen.
[quote=tenormin schreef op vrijdag 19 dec 2014, 19:39]Ik geloof al jaren niet meer de boodschap dat mijn Epson cartridges leeg zouden zijn. Lijkt wel of die melding gewoon standaard "meegeleverd" word als je er 4 nieuwe (gebruik wel de echte Epson) cartridges hebt ingedaan. Deze zegt al maanden dat ie leeg is, maar hij print gewoon. Als hij echt leeg is komt er wel een nieuwe set in. Ga ook eerst over op andere kleur, komt ook gewoon zwart uit, want hij is natuurlijk dol op zwart.
Afgezien van het feit dat je geen antwoord geeft op de vraag van TS, vraag ik me af wat voor Epson printer jij dan hebt. Als je namelijk een melding over die cartridges krijgt gaat er een waarschuwingslampje branden en kun je niet meer printen.
[quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 dec 2014, 21:17] Afgezien van het feit dat je geen antwoord geeft op de vraag van TS, vraag ik me af wat voor Epson printer jij dan hebt. Als je namelijk een melding over die cartridges krijgt gaat er een waarschuwingslampje branden en kun je niet meer printen.
Ik geef wel antwoord op de vraag van TS; ook hij is ervan overtuigd dat er nog inkt inzit. Als ik nieuwe cartridges heb geplaats krijg ik na 2 maal printen die boodschap. Voor uw informatie: heb een Epson uit de tijd van de Ark van Noach: SX125.
OT .....Ik geef wel antwoord op de vraag van TS; ook hij is ervan overtuigd dat er nog inkt inzit. ..... De vraag is: hoe kan ik m'n Epson xp-302 printer resetten, en daar geef je géén antwoord op.
.....Als ik nieuwe cartridges heb geplaatst krijg ik na 2 maal printen die boodschap. .... Dan is je printer dus niet in orde. Dat blijkt ook wel, want je kunt blijkbaar gewoon doorgaan met printen. Als rechts voor dat 'druppeltje' gaat branden op je printer zou je normaal gesproken niet meer kunnen printen.
Ik heb een HP-printer, weet dus niet of mijn antwoord geldt voor een Epson. Ik koop af-en-toe een HP cartridge, dan wordt ook gezegd dat ie leeg is doch gaat nog zeker 80 afdrukken mee. Laat meestal een cartridge vullen bij een inktstation. De laatste keer kreeg ik daar de boodschap mee: HP zal u blijven zeggen dat uw cartridge leeg is omdat u bij hen geen nieuwe heeft gekocht, dat moet u maar gewoon wegklikken. Zo gedaan en rustig verder printen. Driftkikker
Ben zelf in het bezit van een oudere EPSON printer en deze heeft 1 zwarte cartridge en voor de kleuren 3 aparte cartridges. Als 1 van de kleurencartridges leeg is en wil je alleen in zwart printen dan weigert de printer dienst. Als ik de lege kleurencartridge reset met een chipresetter dan werkt de printer weer prima.
Heb ook eens alle drie de kleurencartridges tegelijkertijd gereset (dus "vol"), in de printer gedaan, weer eruit gehaald en weer teruggeplaatst en toen was het inktniveau ineens 20% lager zonder dat er geprint is.
Ook als je alleen in zwart print (en dan ook echt alleen in zwart) dan zakt het niveau van de kleurencartridges ook.
Ook komt het voor dat een cartridge als "leeg" wordt weergegeven terwijl deze nog voor de helft vol zit.
Omdat ik het idee heb dat de inktcartridges in het begin helemaal niet zo snel leegraakten en nu wel heb ik zomaar mijn vermoedens. Ik verdenkt de fabrikant ervan dat zij de software zo ontwikkeld hebben dat ze de klanten hun cartridges vroegtijdig laten vervangen en dat de snelheid waarmee de cartridges "leeg" raken afhangt van de leeftijd van de printer en het aantal cartridges die je in die jaren vervangen (dus ook gekocht) hebt.
Dus heb je een oude printer en heb je maar een paar keer cartridges vervangen dan raken deze volgens de software steeds sneller "leeg" zodat je cartridges blijft kopen. Als de printer afgeschreven is dan heb je in ieder geval genoeg cartridges gekocht.
Beste hehahi, Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar wellicht wel een simpele oplossing voor uw probleem. Met mijn Epson xp-205, ruim een jaar oud, kan ondanks de meldingen en lampjes gewoon met zwart worden geprint. Zodra de inkt écht op is wordt er gevraagd of het document geprint mag worden door het mengen van de kleureninkt en dat geeft ook een goed resultaat. Zoals uit de reacties te lezen is lukt het niet iedereen en het blijft irritant natuurlijk, maar toch het proberen waard?
[quote=reflecs schreef op zondag 4 jan 2015, 13:12]Beste hehahi, Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar wellicht wel een simpele oplossing voor uw probleem. Met mijn Epson xp-205, ruim een jaar oud, kan ondanks de meldingen en lampjes gewoon met zwart worden geprint. Zodra de inkt écht op is wordt er gevraagd of het document geprint mag worden door het mengen van de kleureninkt en dat geeft ook een goed resultaat. Zoals uit de reacties te lezen is lukt het niet iedereen en het blijft irritant natuurlijk, maar toch het proberen waard?
Precies zo doe ik het ook en het werkt gewoon prima, met een andere kleur doorgaan (zoals vorig jaar ;-) ) al aangegeven.
Toevoeging: kleuren tot zwart mengen kan alleen als de afdrukkwaliteit "tekst" is geselecteerd. Link naar Epson : http://support.epson-europe.com/onlineguides/nl/xp-202_205_302_305_402_405/html/ink_4.htm
[quote=tenormin schreef op zondag 4 jan 2015, 13:29][quote=reflecs schreef op zondag 4 jan 2015, 13:12]Beste hehahi, Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar wellicht wel een simpele oplossing voor uw probleem. Met mijn Epson xp-205, ruim een jaar oud, kan ondanks de meldingen en lampjes gewoon met zwart worden geprint. Zodra de inkt écht op is wordt er gevraagd of het document geprint mag worden door het mengen van de kleureninkt en dat geeft ook een goed resultaat. Zoals uit de reacties te lezen is lukt het niet iedereen en het blijft irritant natuurlijk, maar toch het proberen waard?
Precies zo doe ik het ook en het werkt gewoon prima, met een andere kleur doorgaan (zoals vorig jaar ;-) ) al aangegeven.
[quote=reflecs schreef op zondag 4 jan 2015, 13:12]Beste hehahi, Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar wellicht wel een simpele oplossing voor uw probleem. Met mijn Epson xp-205, ruim een jaar oud, kan ondanks de meldingen en lampjes gewoon met zwart worden geprint. Zodra de inkt écht op is wordt er gevraagd of het document geprint mag worden door het mengen van de kleureninkt en dat geeft ook een goed resultaat. Zoals uit de reacties te lezen is lukt het niet iedereen en het blijft irritant natuurlijk, maar toch het proberen waard?
Dank voor deze tip, maar met mijn printer is dat niet mogelijk. Zwart (nog niet leeg) vervangen of niet meer printen, zo heeft Epson het ingesteld.
Graag gedaan. Vervelend dat het niet lukt. Durf het eigenlijk bijna niet te vragen, maar heeft u al eens gekeken wat er gebeurt als u de inktmelding binnen de Epson software uitzet?
Zo niet, en u nog geen “chipresetter” heeft of knarsetandend een nieuwe cartridge heeft gekocht, bij mijn versie kan het zo: printericoon (op de taakbalk)> controlevoorkeursinstellingen> waarschuwing “weinig inkt” uit en vinkje weghalen bij “herinneringsberichten weinig inkt”> ok
U kunt ook de "Statusmonitor" tijdelijk uitzetten: printericoon> printerinstellingen> hulpprogramma's> extra instellingen> vinkje weghalen bij “Epson Status monitor inschakelen"> ok
Misschien moet de computer opnieuw opgestart worden om de nieuwe instellingen te bevestigen.
We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18. Moet ik dat toch betalen?
Lees meer
In uw zending wordt melding gemaakt van kinderarbeid bij de winning van Lithium voor thuisbatterijen. Bij cobalt komt in zeer geringe mate kinderarbeid voor, niet Lithium. Cobalt wordt niet gebruikt in thuisbatterijen. Uw deskunkige is een volledig ondeskundige en stennismaker.
Verder. Wat vindt u beter Lithium delven en gebruiken dat eeuwig kan worden gerecycled. Of
...
Lees meer
Begin september 2024 heb ik enkele items bij de webwinkel van UGG (moederbedrijf: Deckers Brands UGG) online gekocht. Ik heb enkele artikelen geretourneerd volgens de retour-instructies en binnen de retourtermijn, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen! De klantenservice reageert niet op mijn e-mails, er is geen telefoonnummer en de chatfunctie werkt niet. De klantenservice is onbereikbaa
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer