bm
door bmwk100lt Nov 3, 2004 om 09:23
Computers & telefonie

Opgelicht bij aanschaf, wat te doen?

Heb bij ECC Europe Car & Camper Center te Cruquius een Wagen gekocht.

Na aankoop bleek de KM stand 60 - 100.000 km terug gedraaid te zijn. Ook ging als snel de cilinderkop kapot dit nog onder garantie gemaakt werd. Nu 2 maanden later weer problemen met die kop dus veel schade.

Ik heb reeds 2x gewoon per brief en 1x aangetekend en ook nog per telefoon om genoegdoening gevraagd. Geen schriftelijke reactie en telefonisch kan ik Dood vallen.

Ik ga er dus een zaak van maken.  Maar ik zoek eigenlijk ook mede slachtoffers. Samen sta je sterk vind ik

Wie heeft er ervaring met een rechtszaak tegen dergelijke malafide autohandelaren?

941 6 Rapporteer

ed
door edking - Nov 8, 2004 om 09:56
7 Antwoorden / 0 Vragen

ik zelf heb zo'n 10jaar geleden ook een geschil gehad met een autobedrijf. deze weigerde ook reparaties na aankoop en eigenlijk wilde ik gewoon mijn geld terug want er klopte niets van.  na 10 tallen telefoontjes en in gebrekestelling van het bedrijf geen reactie. dus kom je dan bij een advocaat terecht,  een duur grapje als je alles zelf moet betalen. in de tussentijd was dat bedrijf allang verkast en hadden ze de inboedel waarschijnlijk overgezet naar hun malafide vriendjes.  de eigenaar van dat oude bedrijf, die inmiddels gesloten was, was met moeite te achterhalen. deze verklaarde dat hij ook slachtoffer was   en niets meer  met het bedrijf te maken had.  al met alduurde het grapje 2 jaar voor ik van de rechter gelijk kreeg en jawel, de eigenaar was niet meer te vinden , wellicht met de noorderzon vertroken.  per saldo heb ik dus meer kosten gemaakt en t.o.h.  nog geen gulden/ euro terug gezien  een wijze maar dure les derhalve... zolang iedereen een autobedrijf kan beginnen en beeindigen blijft dit allemaal mogelijk.     als tip zou ik zeggen,  maak eens een afspraak met een advocaat , deze hebben vaak een gratis eerste spreekuur. laat je informeren over de kosten, risico's  winstkansen etc.    bepaal dan voor jezelf of de meerkosten opwegen tegen dekosten die je nu alhebt met het verlies van je auto.  je advocaat kosten krijg je namelijk niet terug,  ook niet als je de rechtzaak wint.     als je rechtsbijstand hebt,  schakel deze dan in   succes

te
door tengel - Nov 16, 2004 om 08:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo

Ook ik heb plm 4 maanden geleden een auto gekocht bij ECC. Op het koopcontract heb ik een aantal dingen staan die nog gerepareerd zouden worden. Ik had 3 mnd garantie op motor en bak. Ik heb het bedrijf in september een aangetekende brief gestuurd, maar heb daar geen enkele reactie op gekregen.

Vervolgens heb ik kassa ingeschakeld, en zij hebben 2 weken geleden opnames gemaakt. De uitzending is op 20 november.

Mocht dit niks uithalen, dan wil ook ik graag een zaak tegen ECC beginnen. De ellende is dat dit soort dingen over het algemeen alleen maar geld kosten. Misschien is het mogelijk om een zaak met meerdere gedupeerden te starten, en dan eventueel zonder advocaat. Inderdaad, samen sta je sterker.

bm
door bmwk100lt - Nov 16, 2004 om 08:16
6 Antwoorden / 5 Vragen

Houd me op de hoogte AUB.  Ik ga zeker kijken de 20st.  misschien samen de kosten delen van 1 advocaat.  ik weet niet of dat kan maar misschien dat na de uitzending meer reacties los komen.

Hans

gr
door groen_1 - Nov 16, 2004 om 09:57
66 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zijn er toch altijd mensen, die een auto kopen bij zo’n louche bedrijf?

Zorg ervoor dat je Bovag (of een gelijkwaardige) garantie krijgt!

Dan zijn er meer mogelijk heden en kan je eventueel de rechtsbijstandsverzekering in schakelen. (als je die hebt, wat tegenwoordig wel aan te raden is)

Beschouw dit als een dure les, zoals hier boven ook al staat een procedure gaat je veel geld kosten met als eind resultaat nog meer kosten. En een lachende verkoper.

dn
door dneuzerling - Nov 20, 2004 om 12:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een auto gekocht bij ECC Europe Car & Center te Cruquius. Waarbij ik een garantie van 3 maanden heb bijgekocht op draaiend gedeelte en versnellingsbak. Ik heb dus het probleem dat de auto niet meer wil starten. Vele malen gebeld met J. vd Wolf verkoper van dit bedrijf en en vele afspraken met deze heer gemaakt die hij allen niet is nagekomen. Ik heb op papier staan dat hij 19 november 2004 mijn auto klaar zou hebben en dat hij mijn auto 16 november 2004 zou ophalen ( wederom niet nagekomen ) dat ik de auto bij derden kon repareren op kosten van dit bedrijf. Dit wordt momenteel gedaan op mijn verzoek. Het bedrijf is op de hoogte gebracht per aangetekende brief.  Mijn probleem komt als ik de kosten moet zien te verhalen bij dit bedrijf. Daarom zou ik graag gezamenlijk willen optreden tegen dit bedrijf en eventuele kosten voor deze zaak te willen delen. Dit bedrijf dient gewoon aangepakt te worden om te voorkomen dat zij deze malifide praktijken kunnen doorzetten. Ik hoop dat er meerdere slachtoffers zich willen melden.

te
door tengel - Dec 13, 2004 om 19:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo

Hier ben ik weer. De uitzending van mijn Mercedes is inmiddels geweest, en Jeroen van ECC had inderdaad een fax gestuurd naar Kassa waarin hij zegt alles als nog na te komen. Ben vaNDAAG 13/12 bij hem geweest, en je kunt het bijna al raden. Het gezeur begint gewoon weer van voren af aan. ECC zou een leenauto voor mij hebben, maar toen ik daar kwam was deze er nog niet. Of ik even plm 2 uur wilde wachten tot dat deze er wel was. Heb hem toen gevraagd of we weer op de zelfde voet verder gaan als voorheen, waarop ik te horen kreeg dat ik toch eigenlijk wel een ongelooflijke zeikerd was. Ik heb hem toen verteld dat dit weer geen afspraken zijn, en dat hij tijd genoeg had om voor mij een andere auto te regelen. Toen de hele confersatie uit de hand dreigde te lopen ben ik maar weer in mijn Mercedes gestapt en terug naar huis gegaan. Ik heb hem nog wel verteld dat ik het hier niet bij laat zitten en dat ik hem een sukkel vind. Dit was voor hem de druppel, en hij zei dat ik de reparaties nou helemaal wel kon vergeten. Ik ga dus toch maar een proces tegen ECC aan spannen want ik sta volledig in mijn recht. Als er nog meer mensen zijn die dit ook willen, neem dan even contact met mij op via tengel@home.nl, dan kunnen we misschien wat afspreken.