bl
door blackstone Apr 4, 2008 om 00:01
Computers & telefonie

Oplichting vanuit Ghana.

Weet iemand bij wie ik vreemde emails uit b.v. Ghana kan melden, het betreft dus gewoon oplichting. Ik heb al gekeken bij meldpunt cybercrime.nl maar die behandelen alleen kinderporno en terrorrisme.

Bijvoorbaat dank.

3413 10 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 4, 2008 om 00:22
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag blackstone,

Als niemand daarop reageert en de mailtjes gewoon weggooit is er geen criminaliteit. Een goed spamfilter kan je daarbij helpen. Dan houdt het vanzelf op.

Spam verzenden is (hier) verboden, maar mogelijk in Ghana (nog) niet.

Het is dus nog niet vastgesteld dat het crimineel is, maar dat moet bewezen zijn vóór men hier in actie komt.
Het is hooguit een POGING tot oplichting. Als er iemand voor aangewezen kan worden, een persoon of een organisatie dus, zou er hooguit pas wat ondernomen kunnen worden.
Maar ja, een poging en dan nog door onbekend?
Er zijn ook andere prioriteiten.

Hardware ERror MAN.

stacey
door stacey - Apr 4, 2008 om 09:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Does somebody want to transfer millions of dollars into your account?
Does someone want you pay you to cash cheques and send them the money?
Met a new friend/penpal on a friendship/dating site who's asking you for money?
Has a dying person contacted you wanting your help to give his money to charity?
Have you sold an item and are asked to accept a payment larger than the item amount?

IT'S A SCAM!

Don't fall for common scams like this - fight them!

 Welcome to the 419 Eater

 Nigeriaanse oplichters

stacey
door stacey - Apr 4, 2008 om 09:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Valt helaas niet veel aan te doen behalve er niet in trappen, op bovenstaande site geven ze de - in dit geval Nigeriaanse - oplichters even een koekje van eigen deeg ;-)  ( Zullen wellicht ook Ghanese tussen zitten )

jvdorst
door jvdorst - Apr 4, 2008 om 13:19
186 Antwoorden / 5 Vragen

Mails gewoon verwijderen dan gaat het vanzelf over. Zeker nooit op reageren, want dan wordt het alleen maar erger omdat ze je exacte mailadres hebben. Blijft het aanhouden dan je mailadres veranderen. En natuurlijk een spamfilter instellen.

jo
door joke1955 - Apr 4, 2008 om 13:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb hier dagelijks mee te maken. Ik forward ze naar abuse@.... en dan het e-mail adres waar het vandaag komt en/of dat genoemd wordt in de e-mail. Als ik het e-mail bericht geopend heb (in mijn geval is dat in Outlook), dan ga ik naar 'options', 'view' en dan kopieer ik de messageheader. Deze plak ik in het bericht dat ik ga forwarden naar abuse@.... De afdeling van de e-mailservice kan dan het bericht achterhalen. In de meeste gevallen wordt het e-mail adres geblokkeerd.

op
door oplossing - Apr 4, 2008 om 15:24
119 Antwoorden / 1 Vragen

Een tijdje geleden heb ik dit onderwerp gelanceerd bij de Politie en zij vertelde mij dat het verstandig is met zulke dingen aangifte te komen doen dus....................... maak een zet alles over op een usb stick en ga daarmee naar de Politie.

succes

af
door aflierman - Apr 4, 2008 om 15:55
128 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon niet op reageren!!!!
ik ben al een paar keer miljoennair geworden!!!
Ten koste van mensen die werden genoemd als Familie die daar zouden zijn omgekomen en ik de enigste erfgenaam zou zijn.
nogmaals niet reageren houd het van zelf met een paar weken op.
A.F.

op
door oplossing - Apr 4, 2008 om 17:22
119 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet altijd verstandig ergens NIET op te reageren, dit soort houdt er n.l. niet van om genegeerd te worden en dan wordt het van kwaad tot erger, ik adviseer je toch om hiermee naar de Politie te gaan maar goed het is jouw beslissing dus hoop ik dat je voor je eigen gemoedsrust de goede beslissing neemt.

gr oplossing

birdies
door birdies - Apr 4, 2008 om 18:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@oplossing: als iedereen die dat soort mails ontvangt er mee naar de politie gaat, mogen ze er wel een paar duizend man bij nemen!

op
door oplossing - Apr 4, 2008 om 18:11
119 Antwoorden / 1 Vragen

@birdies...........

hier zijn al speciaal opgeleide mensen voor aangenomen en het was alleen maar een advies, de beslissing ligt toch bij degene die met het probleem zit.

gr oplossing