trolline
door trolline Jan 31, 2006 om 11:12
Computers & telefonie

Opstarten?

Hoi,

Wie weet wat dit betekent, het zijn programma's die mee opstarten. De meeste herken ik wel, maar van deze weet ik echt niet wat ze betekenen, Ik durf bij deze niet het vinkje weg te halen, omdat ik niet weet wat het is. Ze zitten er al heel lang in en dus nu tijd om er achter te komen wat het is. Bij sommige haal ik wel het vinkje weg, omdat ik weet dat ik ze niet nodig heb. Bij deze het lijstje wat ik niet begrijp.

Item voor opstarten

NvCpl     RUNDLL321.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

NvMcTray     RUNDLL321.EXE C:\WINDOWS\system3\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

tgcmd  "C:\ProgramFiles\support.com\bin\tgcmd.exe"/server/startmonitor/deaf

gsicon             gsicon.exe

dslagent           dslagen.exe USB

ctfmon             C:\WINDOWS]system32\ctfmon.exe

Met vriendelijke groet Ineke

790 8 Rapporteer

wouteroud
door wouteroud - Jan 31, 2006 om 11:30
45 Antwoorden / 0 Vragen

Google doet inderdaad wonderen! Ik gebruik t ook regelmatig om processen te checken...

P.S. Deze site werkt ook al niet lekker in in IE7, H O P E L O O S ! ! !

ph
door phinder - Jan 31, 2006 om 11:31
433 Antwoorden / 4 Vragen

Ineke,

Even google-en doet een hoop:

gsicon:

gsicon.exe
  Process Name:Eicon Networks Connection Monitor

Mag uit. hoeft niet... Is geen ramp als je dat wel doet !

NvCpl:

Nvidia Control Panel - NvCpl.dll

Je video-kaart dus... laat maar aan staan

tgcmd:

Description:
tgcmd.exe is a process associated with an online support software from SupportSoft. It is often used for on-line support by large manufacturers like Sony and Toshiba.

mag uit... Niet essentieel. Moet je zelf weten dus !

dslagent:

Je hebt een usb-modem ? Zou ik deze aanlaten !!!

ctfmon:

Description:
ctfmon.exe is a part of the Microsoft Office suite. It activates the Alternative User Input Text Input Processor (TIP) and the
Microsoft Office XP Language Bar. This program is a non-essential system process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.

Tekst lijkt me duidelijk !

Gr. Niels

trolline
door trolline - Jan 31, 2006 om 11:34
49 Antwoorden / 4 Vragen

HOI,

Heel erg bedankt, nu is er een hoop duidelijk. Ik wist wel dat ik ze niet zomaar weg kon vinken, maar ik ben leergierig en wil gewoon zoveel mogelijk weten. Helaas nog niet zo'n ster in googlen, maar alles op zijn tijd.

Groetjes Ineke

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 31, 2006 om 13:03
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo, een aanvullende opmerking:

Gelet op het eerdere antwoord zijn een aantal genoemde zaken niet software gerelateerd maar hardware. Het kan voorkomen, zeker bij al langer gebruik van een PC en aanvullingen/aanpassingen zoals bijv. een andere videokaart, een ander modem, omschakelen van modem naar netwerk, dat, neem het laatste het modem niet meer nodig is. Wijzig je niets, dan start het wel mee op en dat kost onnodige energie en tijd.

Om dat modem dan uit te zetten moet je dus niet de software verwijderen maar bij eigenschappen/systeembeheer/apparaatbeheer  (bij WIN XP rechtermuisknop op mijn PC aan drukken, bij win 98 via configuratiescherm en het apparaat uitzetten.

Daar en boven bestaan er programma's zoals bijv. McAfee Quick clean die onnodige software opsporen en desgewenst verwijderen. Een voorbeeld van deat programma is te vinden op www.McAfee.com   let wel com of wel zorg dat je op de US site komt.

Ook bestaan er gratis dll verwijderaars.

Groet,

Gerrit

ph
door phinder - Jan 31, 2006 om 13:24
433 Antwoorden / 4 Vragen

wees HEEL voorzichtig met die DLL-verwijderaars.

Een programma heeft het niet altijd bij het rechte eind en zou zomaar eens een dll kunnen verwijderen van een programma dat je nog graag wilt gebruiken. Dit betekent onmiddelijk einde programma ! Zelf goed opletten blijft het beste advies.

Niels

trolline
door trolline - Jan 31, 2006 om 13:35
49 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Niels,

Ik heb even zitten googlen ( bedankt voor die tip) en heb zelf opgezocht NWIZ nwzi.exe en dat is, volgens een site, een spyware, maar volgens mij en een andere site, is het  ook iets van NVIDIA nView wizard. Zoals ik in mijn bestand kan zien, is het bij mij het laaste

 Daarom is dit me niet helemaal duidelijk

Met vriendelijke groet Ineke.

ph
door phinder - Jan 31, 2006 om 14:21
433 Antwoorden / 4 Vragen

In dit geval zou het beiden kunnen zijn idd.

Controleer je pc even met een geupdate Adaware.. Meld die niets, dan ben je al redelijk veilig.

Wil je het echt zeker weten, run dan even deze removal-tool:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.gaobot.zx.html

Heb je em niet, dan doet die ook niets...
heb je 'm wel, dan zal ie eraf gehaald worden..

Veiligheid voor alles :D

trolline
door trolline - Jan 31, 2006 om 15:18
49 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Niels.

Weer bedankt voor de snelle service. Ik heb de tool gebruikt en niks is er gevonden, dacht wel dat ik redelijk veilig was, want ik heb weinig problemen. Het Nwiz.exe heeft ook de icon van Nvidia, maar ik weet ook niet of dat wel zo moet zijn.

Groetjes Ineke