bo
door boeleke Mar 20, 2005 om 00:50
Computers & telefonie

Opstarten van programma's

Bestaat er een programma waarmee je automatisch opstarten van programma's kunt regelen. Zo te zeggen een soort van scheduler.

Ik wil namelijk niet meer dat er automatisch onnodige bestanden opgestart worden als ik Windows opstart. Maar ik wil wel meteen beschikking hebben over deze programma's met 1 muisklik

Bijvoorbeeld: Ik start internet explorer en wil dat hierbij tegelijkertijd, mijn firewall en popupblocker opstart.

Het voorbeeld hierboven geeft aan dat ik geen popupblocker of firewall nodig heb als ik een gewoon briefje zit te tikken in Words en geen verbinding met het internet heb.

misschien is mijn vraag wat moeilijk omschreven maar ik kan het anders ook niet uitleggen.

Weet iemend raad?

Alvast hartelijk bedankt

en groetjes van Arjan

296 3 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Mar 20, 2005 om 23:45
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Arjan,

Jazeker die bestaan, en veel verschillende ook. Kijkt u eens op:

http://www.webattack.com/freeware/system/fwtoolbars.html

en maak uw keuze ;-)

In dergelijke programma's kunt u alles zetten wat u snel wilt openen en inderdaad met een paar muisklikken één of meer openen.

Ik weet niet precies wat voor internetverbinding u heeft, maar voor een
dialup-connectie zijn er ook handige tools die opgegeven programma's
automatisch kunnen starten zodra u verbinding maakt.

Een goede tool is:

Tick

http://www.snapfiles.com/get/tick.html

vr. gr.

bo
door boeleke - Mar 20, 2005 om 23:52
1 Antwoorden / 4 Vragen

Aenigma

Hartelijk bedankt je hebt me prima geholpen. Het programmaatje TICK werkt perfekt.

Het helpt zelfs bij een ADSL lijn (beetje opties aanpassen). Er stond aangegeven dat enkel voor Win98 of ME was maar werkt ook prima onder XP

MVG   Arjan

aenigma
door aenigma - Mar 20, 2005 om 23:54
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Arjan,

Heel mooi, ik wist dat het met XP ook werkte maar niet dat het ook bruikbaar was met ADSL. Blij dat het gelukt is.

vr. gr.