lo
door loekoek Feb 18, 2009 om 14:43
Computers & telefonie

Opzeggen abo t-mobile

Per 21-03-07 een jaarabo aangegaan voor relax 150 +sms+internet. Per 21-03-08 een nieuw contract aangegaan voor 12 maanden. In dit contract van 2 pagina's wordt niet verwezen naar algemene voorwaarden. Ging er van uit dat contract 21-03-09 zou vervallen. In november 2008 heb ik geen verzoek gehad van T-mobile om eventueel per 21-03-09 een nieuw contract aan te gaan. Ik mailde hen op 15-02-09 dat ik zou overgaan naar prepaid en dat ik graag toelichting nummerbehoud (eventueel andere provider). Antwoord:dat ik ingaande eerstkomende factuurdatum (10-03-09) een opzegtermijn heb van 3 maanden ic per 10-06-09. Eerder kan ik er niet van af. Hen er op gewezen dat ik een contract heb voor 12 maanden dat zonder overeenkomst tussen partijen niet verlengd kan worden i.c. dat dit m.i. van rechtswege per 21-03-09 eindigt. Werd mij, na klacht verteld, dat ik kansloos ben. Wat is uw mening c.q. ervaring in deze?

343 7 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 18, 2009 om 17:25
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Heb zelf al een abonnement toen het nog Ben heten, en heb mijn abonnement ook vaak aangepast, mijn ingangdatum was toen 23-04 en nu heb ik ook opgezecht vorige maand en in mijn opzegbrief die ik ontvangen heb staat dat het abonnement eindigt op 24-04-09.

Maar u moet wel per telefoon opzeggen ,2 maanden van te voren, dus u bent te laat en zij mogen nu het contract nog verlengen met een jaar, maar omdat dit per 1 juli 2009 dit wettelijk niet meer mag, heeft u eigenlijk nog geluk dat u er per 10-06-09 van T-mobile af kunt.

En vraag nog een opzegbrief aan.

Succes er mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 18, 2009 om 17:25
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, helaas, als u niets hoort en ook niets doet, dat wordt het abbo z,g. stilzwijgend verlengt. De remedie is dus: nu opzeggen en conform nieuwe regels gaat het einde van het abbo nu sneller in. In die zin mag u blij zijn, bij de oude regeling had u weer een jaar "er aan vast gezeten".

yke
door yke - Feb 19, 2009 om 14:25
82 Antwoorden / 0 Vragen

Gerritaltena, de 'oude regeling' waar je over spreekt is nvt op mobiele telecomproviders. Bij internetproviders is (was??) het wel een verlenging met een jaar. Je hebt deze dus met elkaar verward. Mobiele telecomproviders hebben al een aantal jaren een opzegtermijn van 3 maanden. In de tijd van BEN tot ergens 2003/2004 was het nog 2 maanden wat dus de opzegtermijn van Wolfenjong verklaar. Ik geloof dat ergens deze zomer pas de nieuwe regel voor een opzegtermijn van maximaal 1 maand gaat gelden.

@Loekoek
Ik heb even de AV erbij gepakt en dit staat erin:
De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale contractperiode schriftelijk opzeggen via T-Mobile Klantenservice (Postbus 16272, 2500 BG Den Haag) onder vermelding van zijn/haar naam, adres, postcode, woonplaats, mobiele telefoonnummer en de gewenste datum van opzegging, dit met
inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Deze termijn vangt aan op de laatste dag van de factuurperiode waarin de opzegging door T-Mobile wordt ontvangen.
Na dit gelezen te hebben snap ik het antwoord dat je gehad hebt en handelen zij dus conform hun AV. Dat er geen verwijzing in je bevestiging stond naar de AV vindt ik wel vreemd. Maar het is wel standaard dat bij een nieuw contract of verlenging de nieuwe AV gelden. Het is zoals het is, ik kan er helaas niets anders van maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2009 om 14:42
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo Yke, toch maar even beter informeren. Als u gelijk zou hebben zouden er in het recente verleden niet zoveel vragen/klachten zijn geweest m.b.t. het niet snel kunnen opzeggen.

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 19, 2009 om 15:45
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Yke

U heeft gelijk dat de opzegtermijn 3 maanden is, maar doet voor de vragensteller zijn verhaal verder niets af in deze, was toch te laat met opzeggen.

Maar vragensteller word nu door de nieuwe wetgeving verlost van zijn contract.

En dat is het belangrijkste.

yke
door yke - Feb 19, 2009 om 18:17
82 Antwoorden / 0 Vragen

gerritaltena
Ik heb gelijk dus mezelf beter informeren kan niet. :)  Vragen/klachten mbt automatische verlengingen met 1 jaar in het recente verleden vind je niet over contracten met mobiele telefonie, wel over contracten met internet.

wolfenjong
Helaas zal loekoek niet geholpen zijn met de nieuwe wet. Ik heb het maar even opgezocht en deze wet gaat pas op 1/7/09 in en geldt dan voor contracten die vanaf deze datum aangegaan worden (of verlengd worden) en niet de lopende contracten.

sunset_1
door sunset_1 - Feb 23, 2009 om 17:56
265 Antwoorden / 22 Vragen

Even een beetje duidelijkheid scheppen:

Een contract wordt niet automatisch verlengd! Er wordt immers geen vastgestelde periode achter het abonnement aan geplakt. Wél loopt een abonnement stilzwijgend door. Anders zou de andere helft van Nederland beginnen te mopperen als z'n nummer plotseling uit de lucht werd gehaald omdat het contract is afgelopen.
Dus: het contract loopt stilzwijgend door, niks automatisch nog een jaar oid eraan vast.

Wat de vraagsteller betreft: u bent inderdaad een beetje kansloos. U heeft bij het ondertekenen van beide contracten immers ingestemd met de algemene voorwaarden. Hierin staat vermeld dat u bij beeindigen van het contract rekening dient te houden met de minimale contracttermijn (in uw geval verlopen) én altijd 3 maanden opzegtermijn heeft.
Nu dus opzeggen, en zorgen dat u over 3 maanden op prepaid staat.