pi
door picardo Oct 26, 2004 om 20:35
Computers & telefonie

Opzeggen het net ...

Ik had een adsl abbo bij het net ... Maar die had een download limiet .... Dus ik opgezegd optijd na bijna een jaar ... En ik ben overgestapt naar een andere provider . Maar ik had mijn het net abbo in dat jaar geupgrade . Dus een meer mogelijk heden en dat beschouwde de ze als een nieuwe overeenkomst voor een jaar .. En daar staat niets over in de algemene voorwaarden .. Dus ze houden me nu een half jaar langer aan mijn abbo ..

Ze verwijzen naar dat het net de regels mag verandere wanneer het nu uitkomt ...

Kan dat zomaar zo ...

234 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 26, 2004 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag picardo,

Het is niet zo fraai wat Het Net doet, maar het kan zomaar. De meeste providers hebben in hun algemene voorwaarden staan dat als je tussentijds iets verandert aan je abonnement, je een nieuw  abonnement afsluit met een nieuwe volledige contractperiode. Dit kun je meestal vinden in hun algemene voorwaarden en/of aanvullende voorwaarden en/of hun site. Je moet dan meestal wel goed zoeken want ze hebben er alle belang bij om dat zo goed mogelijk verborgen te houden. Je moet dus je nieuwe tijd uitzingen en zorgen dat je t.z.t. tijdig je abonnement opzegt. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2004 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Picardo. Ik heb slecht nieuws voor je. Met enig zoeken naar hun informatie over up- en downgrade kwam ik op hun site de volgende mededeling tegen: "let op! na up-of downgrade bent u met ons een nieuwe abonnementsperiode aangegaan. dit betekent, dat de contractstermijn opnieuw begint te lopen vanaf het moment dat de omzetting is uitgevoerd" Einde citaat. Ze hebben deze aanvullende voorwaarde dus handig verstopt maar met enig zoeken is die wel te vinden. Kijk maar op

http://hetnet.custhelp.com/cgi-bin/hetnet.cfg /php/    enduser/std_adp.php?p_faqid=674#upgradeupgrade

Het zou natuurlijk luid en duidelijk in hun algemene voorwaarden moeten staan maar klanten fatsoenlijk en duidelijk informeren komt bij de meeste bedrijven niet in het woordenboek voor. Sterkte - PML