gr
door grandpuba Aug 17, 2005 om 11:42
Computers & telefonie

Opzeggen internet demon

Ik heb bij demon een jaarcontract, echter ben ik binnen het jaar verhuisd naar een andere woning.

Procedure is als volgt:
Aanvragen nieuwe verbinding op nieuw adres, oude verbinding opzeggen.

Tot nu toe ging het allemaal goed, echter is het zo dat het resterende bedrag van het oude abonnement in eens wordt afgeschreven.
Hier zijn wij het dus niet mee eens.
Kan ik de automatische incasso waar ik overigens nooit voor heb getekend(wellicht zal er wel iets over in het contract staan) terug laten boeken?zonder problemen?

Tevens na contact met hun te hebben gehad zeggen hun dat er dus een mogelijkheid was om via internet en het opzeg formulier aan te geven dat je nu wilt opzeggen en de resterende maanden maandelijks kan betalen wat wel prettig is aangezien het om 320 euro gaat.
Hun kunnen dit achteraf niet wijzigen in het systeem wat ik erg raar vind.

Kan ik iets doen om het resterende bedrag toch maandelijks te laten incasseren? er onderuit komen kan niet maar in een keer zomaar 320 euro incasseren gaat mij een beetje ver.

Ik hoor het wel, alle informatie is welkom

327 3 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 17, 2005 om 12:44
646 Antwoorden / 8 Vragen

Een vreemde procedure houdt Demon er op na.

Dat er extra kosten worden gemaakt voor het verhuizen van de aansluiting lijkt mij logisch, dat U die kosten moet dragen evenzo. Maar om nou te zeggen dat dit 320 Euro kost, is een beetje raar.

Dat iets "achteraf niet te wijzigen is" is het meest onzinnige wat een bedrijf aan een klant kan mededelen.  Alles kan gewijzigd worden, het kost een beetje extra tijd en daar zijn dergelijke bedrijven helaas vaak gewoon te beroerd voor.

Van een dergelijk bedrijf mag best wat begrip verwacht worden als een klant besluit te verhuizen. Laat de klant de kosten van de verhuizing betalen en verder niet is mijn devies wat dat betreft. Een beetje klantvriendelijkheid is echt niet verkeerd hoor.

Stuurt u een brief naar de directie van Demon en leg uit wat het probleem is. Zet erbij dat u er geen problemen mee heeft de verhuiskosten te betalen, maar dat u de huidige aktie wansmakelijk vind, zeker gezien het feit dat u gewoon klant bent gebleven van Demon.

Kijk in de overeenkomst ook even naar een punt 'onvoorziene omstandigheden', wellicht kunt u daarmee uw voordeel nog doen. De verhuizing was immers niet bij u bekend op het moment van aangaan van de overeenkomst en is dientengevolge een onvoorziene omstandigheid.

rooijm
door rooijm - Aug 17, 2005 om 12:51
62 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou inderdaad, zoals Damaster aangeeft een brief schrijven. Doe dit voor de zekerheid aangetekend.

Het zou misschien ook kunnen gaan om een misverstand. U geeft aan dat u bij de verhuizing de oude verbinding heeft opgezegd en een nieuwe heeft aangevraagd. Normaliter is het volgens mij zo (deden wij in ieder geval wel bij Het Net) dat je een verhuisbericht doorgeeft aan je provider. Je provider zorgt dan dat je op je nieuwe adres dezelfde verbinding hebt en dat je verbinding op het oude adres wordt afgesloten.
Nu zou het kunnen zijn dat Demon de opzegging apart heeft behandeld en de rest van het jaar heeft afgeschreven en een nieuwe aanvraag los heeft behandeld. Maar dan zou je wellicht ook aansluitkosten in rekening gebracht krijgen.

Ik zou in een aangetekende brief de situatie duidelijk beschrijven en op opheldering vragen.

Succes,
Maaike

bj
door bjck - Aug 27, 2005 om 13:04
82 Antwoorden / 0 Vragen

Je sluit bij Demon een abonnement af op een bepaald adres een dienst te leveren voor minimaal 1 jaar.

Verhuis je dus binnen dat jaar kan Demon je de dienst wel leveren daar, maar je kunt er geen gebruik van maken. Dus zeg je hem daar op en zal je de resterende maande abonnements geld die je immers bent overeengekomen bij de aanvraag moeten voldoen.

Of dat nu in één keer is of nog per maand is lastig. Betalen moet je het toch.