Sven S
door Sven S Jul 25, 2024 om 17:20
Computers & telefonie

Opzegtermijnen odido - mag dit?

Wij kijken  zelden televisie, en besloten het televisie-onderdeel van ons Odido internet+televisie+ESPN pakket op te gaan zeggen. Via de website van Odido kon je klaarblijkelijk de onderdelen in het pakket individueel uitschakelen. Ik besloot eerst het pakket van ESPN uit te gaan schakelen, met als plan om hierna door te klikken om het televisiepakket uit te schakelen.


 


Nadat ik het ESPN-pakket had uitgeschakeld bleek het niet meer mogelijk om verder te gaan met het uitschakelen van het televisie-pakket. Nu zijn we bijna een maand verder en kan dit nog steeds niet. De website van Odido geeft aan dat eerst de "lopende bestelling" afgehandeld moet worden voordat ik verdere wijzigingen kan maken.


 


Ik heb na een aantal dagen wachten op betreffende "afhandeling" gebeld met de klantenservice van Odido. De persoon die ik sprak gaf aan dat ik te maken heb met een opzegtermijn en dat dit de reden hiervan is. Een opzegtermijn is begrijpelijk en prima, maar het kan toch niet zo zijn dat de ene opzegging mij een maand in de wacht zet voordat ik een volgend onderdeel van een 'alles-in-1' pakket kan opzeggen? Zo zou je in theorie maanden bezig kunnen zijn om het geheel op te zeggen.


 


Ik heb een bericht vestuurd hierover verstuurd naar de klachten-afdeling van Odido, maar al enkele weken geen reactie.


 

4074 6 Rapporteer
sira
door sira - Jul 25, 2024 om 17:27
2521 Antwoorden / 24 Vragen
2

Wat van belang is, wanneer heeft u dit abonnement afgesloten?

Ik heb geen Odido, dus ik weet ook niets af van hun opzegtermijn, maar bij de ene provider sluit je een eenjarig abonnement af en bij de ander een tweejarig, aan de hand daarvan betaal je ook een bepaalde prijs per maand.
U zult zich moeten houden aan de opzegtermijn en die hangt af van wanneer u het abonnement bent aangegaan. Mogelijk is het ESPN een los apart abonnement.

Mabelle
door Mabelle - Jul 25, 2024 om 17:35
581 Antwoorden / 1 Vragen
1

De website van Odido geeft aan dat eerst de "lopende bestelling" afgehandeld moet worden voordat ik verdere wijzigingen kan maken.

Dat is bij Ziggo precies hetzelfde. Hun systemen kunnen blijkbaar 2 wijzigingen tegelijk niet verwerken.

 
 

Thijs12
door Thijs12 - Jul 25, 2024 om 17:45
601 Antwoorden / Vragen
0

Waarom vraag je het niet rechtstreeks bij Odido?
Via een klachten procedure of via Kassa of Radar is wel  erg ingewikkeld.
Een rechtstreeks gesprek is toch veel handiger.

https://community.odido.nl/


Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 25, 2024 om 19:59
2246 Antwoorden / Vragen

Meestal omdat ze wel een antwoord hebben gekregen maar verkozen hebben dat niet begrijpen.

Thijs12
door Thijs12 Jul 25, 2024 om 20:21
601 Antwoorden / Vragen

Ik herken wel bij Odido dat zodra er iets wordt veranderd in het contract er geen andere veranderingen kunnen gebeuren tot de eerste verandering in het systeem is opgenomen. Maar in rechtstreekse gesprekken met de Odido werknemers kom je eerder tot een snellere oplossing dan er eerst een klacht behandeling voor op te starten waar ze twee maanden over mogen doen aleer te antwoorden.

Sven S
door Sven S Jul 25, 2024 om 21:00
Antwoorden / 1 Vragen

Het rechtstreeks via Odido regelen heb ik getracht te doen, op meerdere manieren, zoals is uitgeschreven in mijn eerste bericht.

Ik schrijf mijn vraag hier op omdat ik wil weten of dit wel mag, oftewel juridisch houdbaar is, en ook om andere gebruikers voor deze praktijken te waarschuwen. Ik heb dit zelf nog niet eerder meegemaakt. Maar misschien is dit veelvoorkomend of zelfs acceptabel beleid, en dat zal voor mij betekenen dat ik in het vervolg nog beter moet opletten. Ik lees nu bijvoorbeeld dat dit bij Ziggo ook voorkomt.

 

 

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 25, 2024 om 21:55
2246 Antwoorden / Vragen

Ik lees dat je één keer contact hebt gehad met een medewerker en dat zou ik zeker nog minstens een keer proberen afhankelijk of het antwoord je logisch voorkomt of niet. Ik vind het verhaal dat je maar één mutatie per maand mag doen namelijk a priori volstrekt ongeloofwaardig, wat niet wil zeggen dat er geen andere redenen kunnen zijn waarom je je tweede mutatie niet kunt invoeren.

mo
door monica345 - Jul 26, 2024 om 07:19
2 Antwoorden / Vragen
0

Het klinkt alsof je een vervelende situatie hebt met Odido. Het is niet logisch dat het uitschakelen van één onderdeel van je pakket het uitschakelen van andere onderdelen blokkeert, vooral niet voor zo'n lange periode.
Wat je kunt doen:

Blijf aandringen bij de klantenservice: Herhaal je klacht en vraag om een duidelijk overzicht van de stappen die worden ondernomen om je probleem op te lossen. Vraag ook om een geschatte tijd wanneer je het televisiegedeelte kunt opzeggen.

Stuur een aangetekende brief: Stuur een formele brief naar Odido waarin je je klacht nogmaals uiteenzet. Vermeld hierin duidelijk dat je het televisiegedeelte wilt opzeggen en dat je hierover [edit spam - red.] al meerdere malen contact hebt opgenomen zonder resultaat. Bewaar een kopie van deze brief.

Betaling opschorten: Overweeg om het gedeelte van je factuur dat betrekking heeft op televisie op te schorten. Dit kan een signaal zijn voor Odido dat je de situatie serieus neemt. Raadpleeg hierover wel eerst de algemene voorwaarden van je contract.

Schakel een derde partij in: Als je er zelf niet uitkomt, kun je overwegen om een geschillencommissie of een juridisch adviseur in te schakelen.


Mogelijke redenen voor het probleem:

Systeemfout: Het kan zijn dat er een fout zit in het systeem van Odido waardoor je aanvraag niet goed wordt verwerkt.
Verwarring bij de klantenservice: Het is mogelijk dat de medewerker die je hebt gesproken niet goed op de hoogte was van de situatie.
Poging om je aan te houden: In sommige gevallen proberen bedrijven klanten vast te houden door het opzeggingsproces te bemoeilijken.
Belangrijk: Zorg ervoor dat je alle communicatie met Odido bijhoudt. Dit kan handig zijn als je later juridische stappen overweegt.
Ik hoop dat deze informatie je helpt om je probleem op te lossen. Succes!

Janzegt
door Janzegt - Jul 28, 2024 om 20:13
148 Antwoorden / Vragen
0

Excuses voor de late reactie. Ziggo heeft dezelfde policy. Daar zeggen ze dat je niets opgezegd, maar dat je je pakket wijzigd en dat ze maar één pakketwijziging per maand accepteren. Ook voor jou zal gelden dat je het ESPN pakket niet opzdgt, maar dat je je Odido pakket wijzigd door het ESPN pakket niet meer te willen. En dat heeft niets meer met opzeggen te maken. Als je contractduur afgelopen is dan kun je in één keer je gehele abonnement opzeggen. Wil je dan alsnog een wijziging in je pakket doorvoeren, dan is het 1 wijziging per maand.

Re
door Reinier182 - Jul 31, 2024 om 10:23
230 Antwoorden / Vragen
0

Hoe zit het met je contract? Heb je een jaar of twee jaar contract of kan je per maand opzeggen? Wanneer er nog een contract is kan dat nog niet gewijzigt worden en moet je wachten. Laten wachten en beloven kunnen ze goed bij Odido. Wij zijn naar ze overgestapt van KPN naar hun en een drama. Gelijk storing en al een week geen internet en tv. Alleen beloftes.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Re
ReeNee - Sep 18, 2024 om 11:57
Huishouden & energie

Klacht over Ista

Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer