bonjuk
door bonjuk Jul 20, 2012 om 23:22
Computers & telefonie

Outllook 2007

Ik heb windows 7 en office 2007.
Heb outlook als ik hem wil openen ,dan krijg ik de mededeling,is verkeerd afgesloten en slaat het beeld vast en gaat alles synchroniseren,ik moet dan wachten tot dat gebeurd is ,en duurt knap lang ,wat kan ik doen omdat te verhelpen,ik ben geen techneut ,maar kan er wel aardig mee over weg ,ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.heb al een fix gedownload maar maar heeft niets opgeleverd.Gr Bonjul

2124 13 Rapporteer

su
door susannef - Jul 21, 2012 om 00:03
303 Antwoorden / 9 Vragen

TS: ik kan je helaas niet aan een oplossing helpen, maar ik heb zelf ook Windows icm Outlook 2007 en krijg elke keer als ik Outlook start de melding dat persoonlijke mappen gecontroleerd worden omdat er niet juist is afgesloten.
Ben wel benieuwd of er iemand met goede tips komt (die voor mij wellicht ook bruikbaar zijn;))

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2012 om 00:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Was dit "Beschadigde Outlook-gegevensbestanden scannen en herstellen" (link) je fix? Zo nee, misschien kan je dat nog proberen dan.

bonjuk
door bonjuk - Jul 21, 2012 om 09:16
55 Antwoorden / 21 Vragen

susannef dat is het zelfde wat ik ook heb ,dus hoop op een oplossing!!!
diumenge ik heb dat program gedraaid maar helaas ,het heeft niets op geleverd ,zou ik office kunnen verwijderen en weer opnieuw instaleren???maar raak ik dan al mijn email adressen kwijt??
Gr Bonjuk

gsm
door gsm - Jul 21, 2012 om 09:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je zou de Outlook bestanden eens zelf moeten comprimeren.
Comprimeren houdt in dat het PST bestand (de database) wordt gekopieerd in een nieuw PST bestand, waarna het oude bestand wordt verwijderd, inclusief eventuele fouten in dat bestand.

Zorg ook, via Windows Update, dat je de allerlaatste Office 2007 updates hebt geïnstalleerd, ook de optionele updates.

Het probleem zit er primair in dat Outlook niet goed afsluit voordat je Windows afsluit. Je kunt dat voor het afsluiten van Windows controleren met Taakbeheer.

Hier vind je een heleboel aanwijzingen, hoe andere programma's, zoals virusscanners die ook e-mail scannen, voor problemen kunnen zorgen in Outlook.

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2012 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bonjuk (en susannef),

Op het net/diverse fora wat oplossingen gevonden:

Kijk eens of in C:\Program Files\Microsoft Office\Office12 het bestandje Scanpst.exe staat.
Zo ja, Outlook sluiten en dit scanpst.exe aanklikken en laten draaien.

Staan er in de namen in je mailmappen adressen met 'vreemde' tekens, zoals bv. trema's?
Zo ja, verander dit eens en kijk of dat helpt.

Een her-installatie van Outlook?
Maar dan wel eerst je mail en adresboek veilig stellen.

Suc6

bonjuk
door bonjuk - Jul 21, 2012 om 13:28
55 Antwoorden / 21 Vragen

hoe stel ik mijn adresboek veilig???Gr Bonjuk

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2012 om 13:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De suggestie om scanpst.exe gebruiken is hetzelfde als ik al zaterdag 21 jul 2012, 00:08 als mogelijke oplossing suggereerde en waarvan bonjuk aangeeft dit al geprobeerd te hebben zonder resultaat.

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2012 om 14:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

Sorry. Over het hoofd gezien.

@bonjuk,

Klik hiervvoor een uitleg over het kopiëren van je Outlook adresboek.

Suc6

gsm
door gsm - Jul 22, 2012 om 10:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier nog even de link voor SP2 Office 2007.
Het afsluit- en opstartprobleem van Office 2007 Outlook wordt in de meeste gevallen opgelost met de installatie van SP2 en de eventueel daaropvolgende updates.

gsm
door gsm - Jul 22, 2012 om 10:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 21 jul 2012, 14:10]@diumenge,

Sorry. Over het hoofd gezien.

@bonjuk,

Klik hiervvoor een uitleg over het kopiëren van je Outlook adresboek.

Suc6

Outlook heeft geen apart adresboekbestand.
In het PST bestand staan alle e-mail berichten en mappen, zoals Postvak-In, enz. Het is dus zaak om een goede back-up te hebben van het PST bestand, voordat je er ook maar over piekert om Outlook 2007, of de hele Office 2007, opnieuw te installeren.

Ik zou Outlook liever niet opnieuw installeren, zolang je niet gecontroleerd hebt of alle updates zijn geïnstalleerd. Na een nieuwe installatie moet je de gebruikersaccount(s) opnieuw instellen (deze staan niet in PST) en kun je de bewaarde PST opnieuw gebruiken, of importeren.

bonjuk
door bonjuk - Jul 22, 2012 om 11:08
55 Antwoorden / 21 Vragen

Jullie hebben allemaal goede tips gegeven,maar niets is gelukt,ik wordt er onderhand een beetje gek van .Dus wat heb ik gedaan ,even Incredimail gedownload,en draait goed!!! dan kan ik met mijn outlook ook nog even doorgaan ,hopenlijk komt de gouden tip nog!!Een fijne zondag ,want het is eindelijk mooi weer,Gr Bonjuk
PS als er nog een oplossing is reageer gerust ,want iedere tip is welkom.......

bonjuk
door bonjuk - Jul 26, 2012 om 09:37
55 Antwoorden / 21 Vragen

Hoi GSM
Heb toch is even naar mijn updates gekeken en ja hoor ,er stond er een ,heb geïnstalleerd ,en wat denk je??werkt perfect,dus de goede hint zat er wel tussen!!!.Dank je wel en alle andere ook .Groet Bonjuk

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2012 om 09:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bonjuk,

Mooi dat het toch opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.