help
door help Mar 30, 2005 om 20:27
Computers & telefonie

Outlook

Hallo,

Ik zou graag willen weten waar Outlook mijn e-mails opslaat, zodat ik er een back-up van kan maken?

Wie weet het antwoord op mijn vraag?

groeten,

help

416 4 Rapporteer

monkey
door monkey - Mar 30, 2005 om 20:31
52 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

outlook maakt gebruik van bestanden met de extensie .pst. Je kan dus een zoekopdracht uitvoeren naar alle bestanden met deze extensie. Default staan die geloof ik in C:\Windows\Application Data\Outlook .

Je kan deze gewoon back-uppen (?) en importeren indien nodig.

Succes!

Jeroen

acjzr1
door acjzr1 - Mar 30, 2005 om 21:49
295 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je outlook hebt geopend en links bovenin op File klikt,verschijnt er een pull down scherm met daarin de optie Import Export.Je kunt met de optie export jouw mails copieren naar een door jou aangewezen folder.Later kun je vanuit deze folder alles weer terugzetten.Je kan alles dus ook branden en op een andere pc opnieuw gebruiken.

vd
door vdijken - Apr 17, 2005 om 11:05
21 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Je kunt veel beter gebruik maken van de archief funtie van Outlook. In de mappenlijst staat dan "Mappen archiveren met o.a. Postvak In". Je kunt aangeven dat mail van b.v. ouder dan 2 maanden daar automatisch naar toe gaat. Houd je overzicht van wat je nu hebt in de IN en UIT map. En Outlook  is sneller als je bv gaat sorteren op een andere rubriek of gaat zoeken. Is ook handig als je b.v. een nieuwe PC krijgt. Gewoon alles slepen uit de In- en Uit-map (vergeet niet de kalender als je die gebruikt)  naar het archief en dat bestand bewaren. Terugplaatsen op de nieuwe PC op de juiste locatie. De file heet archive.pst. Waar hij staat is dacht ik afhankelijk van de versie van Windows die je hebt. En of je outlook voor elke gebruiker hebt geinstaleerd.

Outlook express heeft niet deze mogelijkheid.

Evert.

hell-rider
door hell-rider - Apr 23, 2005 om 10:21
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo help

Monkey geeft inderdaad het goede antwoord, maar als je slim bent zoek het bestandje outlook.pst op en kopieer het naar een diskette of zo, maar doe dat dan wel regelmaatig dan blijft hij update.

Succes WillemG