ha
door haastrecht_1 Jun 22, 2009 om 22:03
Computers & telefonie

Outlook Express

Is er iemand die mij een goed wegwijs kan geven hoe ik van

Outlook Express na GMail over kan stappen als dit mogelijk is.

En hoe kan ik op de juiste manier mijn E-Mailadressen ergens opslaan.

Is dit mogelijk ze over te brengen inporteren in Exel of Word.

Ik heb Windows XP home op mijn PC.

Alvast bedankt voor een goede TIP!

741 9 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 22, 2009 om 22:13
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Outlook gewoon niet meer gebruiken. In het begin zult u de emailadressen één keertje handmatig in moeten voeren zodra u een nieuw bericht start, daarna slaat Gmail dit vanzelf op.

aurora1
door aurora1 - Jun 22, 2009 om 22:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag haastrecht. OE is een programma dat op je pc zit. Gmail is een gratis webmail voorziening van Google. Je kunt een account bij gemail aanmaken. Googel even gmail, de rest wijst zich vanzelf na opening van de betreffende pagina. Je kunt de email adressen van je adresboek van OE printen. Iemand anders hier kan je vast wel vertellen over hoe en wat exporteren/importeren.

vr.gr.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 22, 2009 om 22:24
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik heb nog even voor u gesnuffeld: exporteer uw adressen vanuit outlook. Ik weet niet hoe dat moet (heb zelf geen outlook), maar dat kan niet moeilijk zijn. Dit moet een CSV-bestand zijn, welke u tijdelijk op bv uw bureaublad op kunt slaan.

Vervolgens maakt een een account aan op Gmail (of als u er al 1 heeft, opent u deez), klik op contacts (links onder inbox, starred, chats, enz), vervolgens rechtsboven op import. Klaar!

ha
door haastrecht_1 - Jun 22, 2009 om 22:27
26 Antwoorden / 9 Vragen

Beste aurora,

Bedankt voor het snelle reageren.

Dat ik de E-Mailadressen moet printen en opnieuw moet invoeren wist ik al, te veel adressen,te veel werk,er is een manier om de mailadressen opslaan en weer terug halen op de PC.

Voor de andere Tip bedankt hoor, probeer het meteen uit.

P.S. Ik heb van UPC Mijn Webmail maar van OE kan ik ze niet importeren dus.

ha
door haastrecht_1 - Jun 22, 2009 om 22:35
26 Antwoorden / 9 Vragen

Beste deinert,

Dit is een hele goede TIP.

Dit heb in het verleden met PCproblemen meegemaakt en aan iemand gevraagt hoe te werk gaan met mailadressen opslaan en dit komt mij heel bekend voor CSV alleen ben ik vergeten hoe gaat het alweer.

Als ik eruit ben stuur ik een antwoord.

Tot dan. Bedankt voor de moeite heel aardig van U.

edwardus
door edwardus - Jun 23, 2009 om 22:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals je al hebt kunnen lezen hierboven is het binnen Gmail gewoon mogelijk om adreslijsten te importeren in Gmail. Verder kun je, indien je dat zou willen (moeilijk voor te stellen), Outlook Express blijven gebruiken wanneer je je Gmail account daar op de juiste wijze in instelt. Gmail ondersteunt zowel IMAP als POP3.

Aan jou de keuze.

gu
door gutentag - Jun 30, 2009 om 15:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste deinert,

Beste aurora,

Beste edwardus,

Ik dank jullie allen voor de zeer bruikbare tips, vooral aurora, met links.

Nou het was heel makkelijk om GMail te inst. en dat met het Adressenbestand opslaan klopt: CSV of Wab er waren keuzes, deze 2 heb ik uitgeprobeerd. Voila!

Dit antwoord was ik jullie nog schuldig.

Groet v.M.

aurora1
door aurora1 - Jun 30, 2009 om 15:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

gutentag Gutentag, Dank voor het terugmelden en graag gedaan. Mooi dat het allemaal is gelukt.

vr.gr.