vl
door vlokje Sep 15, 2008 om 15:35
Computers & telefonie

Outlook lichtkrant

In Outlook exprees had ik de mogelijkheid tekst te laten doorlopen, een leuke manier om mails te verfraaien.Nu heb ik outlook, maar het lukt me niet om het daarin voor lekaar te krijgen.

Ik heb intussen gehoord dat het 'lichtkrant'moet heten. Ik heb de aanwijzingen in 'help' opgevolgd, maar....nee het lukt niet. Wie kan me helpen?

471 1 Rapporteer

jv
door jvroegop - Dec 26, 2008 om 15:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het betreft hier eigenlijk een vraag over de opmaak van uw mailbericht. Met Outlook is het mogelijk om berichten als
tekstbestand maar ook als HTML  te zenden. De lichtkrant
(in dit geval de marquee-tag) is helaas niet via Outlook toe
te voegen. In plaats daarvan zou - net zoals sommige mailprogramma's nu doen - een afbeelding toegevoegd
kunnen worden die hetzelfde effect zou hebben: een GIF-animatie.

Omdat mailberichten die voornamelijk bestaan uit afbeeldingen ook als spam gezien kunnen worden is het verstandiger om uw nieuwsbrief gewoon online te publiceren en uw mail kort te houden én te voorzien van een hyperlink naar uw site. Die hyperlink kan bijvoorbeeld voorzien zijn van de tekst "Klik hier om onze nieuwsbrief te lezen".

Houdt u er ook rekening mee dat velen kiezen om een ontvangen mail als tekst te openen. De complete opmaak van de mail is dan niet meer van toepassing.