tj
door tj.daems Aug 12, 2013 om 13:23
Computers & telefonie

OV chipkaart

Gebleken is, dat de OV-chipkaart niet het beoogde succes heeft: vergeten uit te checken; bij grote drukte (te veel lawaai) hoor je vaak niet dat je bent uitgecheckt; te veel verschillende vervoersbedrijven (verwarrend als je al dan niet een paar keer moet overstappen). De strippenkaart was beter geweest. Kan deze weer terug komen?

542 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 12, 2013 om 13:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

DEat geloof ik niet, maar de kinderziekte met elk nieuw systeem duurt hier toch wel lang, anders om dat het hun geld zou kosten zou het volgens mij allang in orde zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 12, 2013 om 17:33
7225 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tj.daems schreef op maandag 12 aug 2013, 13:23]Gebleken is, dat de OV-chipkaart niet het beoogde succes heeft: vergeten uit te checken; bij grote drukte (te veel lawaai) hoor je vaak niet dat je bent uitgecheckt;

maar je kunt het wel zien,
vr. gr. sjoppie

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2013 om 18:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tj.daems schreef op maandag 12 aug 2013, 13:23]Gebleken is, dat de OV-chipkaart niet het beoogde succes heeft: vergeten uit te checken; bij grote drukte (te veel lawaai) hoor je vaak niet dat je bent uitgecheckt; te veel verschillende vervoersbedrijven (verwarrend als je al dan niet een paar keer moet overstappen). De strippenkaart was beter geweest. Kan deze weer terug komen?
Dat je niet hoort dat je bent uitgecheckt is het probleem niet, dat je niet hoort dat je niet bent uitgecheckt wel....

zoekster
door zoekster - Aug 12, 2013 om 18:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, die strippenkaart komt niet meer terug. Dat durf ik u te zweren. Het maakt nl niet uit of de reizigers er tevreden of ontevreden over zijn. De vervoersmaatschappijen zijn er tevreden over, daar gaat het om. Zeker nu ze miljoenen cashen van mensen die om wat voor reden dan ook niet uitchecken.

ekiem
door ekiem - Aug 13, 2013 om 22:10
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ook ik vrees dat de strippen kaart niet meer terug komt. Heb zelf onlangs afscheid genomen van die kaart. Het feit dat alles zo moeizaam gaat, en dan al die kinderziektes, daarbij is het reizen alleen maar duurder geworden.

Nee, het wordt er niet makkelijker op, jammer is het wel. Het oude systeem zal wel ouderwets zijn maar persoonlijk vond ik het wel makkelijker en overzichtelijker.

Gr. Ekiem

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 14, 2013 om 15:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ook de strippenkaart werd duurder!

En nu deze nieuwe de schuld geven vind ik fout.
Ik kan me nog benzine voor 34 cent per liter ......dat is dus €0,154 per liter....

Maar omdat mijn salaris toen ook lager was....
Het vergeten is niet hun maar Uw probleem, dus gewoon beter opletten.

Maar hoe kreeg je ze vorige eeuw terug als je achteraf eerder wilde uitstappen?
Alleen de fraude door iets te kort te stempelen en later uitstappen is wel over en dat gebeurde maar erg vaak.

kl
door kling - Dec 22, 2013 om 11:49
12 Antwoorden / 2 Vragen

wat zijn wij in nederland toch inventief om de OV chipkaart niet goed te kunnen gebruiken, of te beschadigen etc etc. Zelf ben ik al op leeftijd en helemaal niet gewend aan gebruik openbaar vervoer. Maar toen ik in 2003 met mijn vrouw in HongKong was vooe bezoek aan onze zoon hebben we van onze schoondochter een OV chipkaart gekregen ( Octopussy genaamd). Ik kan U zeggen dat dit een genot was om mee te reizen. Op ALLE openbaar vervoer dat je je maar kunt bedenken te gebruiken en dan nog dit het was spotgoedkoop en alle Hongkongers gebruikten het met evenveel plezier als wij. En laat ik U vertellen daar is het openbaar vervoer vele male groter dan hier in de kikkerlandje, maar daar zijn helemaal geen problemen met dit produkt ( overigens opgezet door Nedrlands bedrijf) en denkt U maar niet dat een Hongkonger zijnOV kaart vernield etc. Het wordt langzaam tijd dat wij hier wat meer discipline krijgen want dit is volgens mij het echte verhaal achter de problemen met deze OV kaart.

wi
door wilhelmina59 - Dec 22, 2013 om 14:21
525 Antwoorden / 0 Vragen

Heb te maken met 2 vervoerders op een en dezelfde lijn.
Fijn voor abo's.
En om het nog leuker te maken presteren beiden het om op een en hetzelfde traject voor de heenreis een 2 zones abo te rekenen en voor de terugreis een 1zone abo
Dit grapje loopt al vanaf 2011. Denk maar niet dat dit opgelost is.