![denysgoedhart](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4853289.Denys_avatar.jpg)
Overstappen van glasvezel internetprovider naar andere glasvezel internetprovider
Nadat onze jaarcontract afliep bij glasvezel internetprovider Tweak, hebben wij besloten om over te stappen naar XMSnet.
De overstap ging om de volgende reden.
Tijdens de contract periode bij Tweak kregen we een korting mee op het Internet&Bellen abonnement (totaal prijs €45 p/m). Deze korting verviel na de contract periode, maar 4 maanden voor het voorlopen van het contract had Tweak de prijzen verlaagd van haar abonnementen. De totaalprijs van Internet & Bellen kwam nu zonder korting ook uit op €45. Echter wij moesten de volle mep van €67,50 betalen voor het abonnement. Na telefonisch contact blijkt dat de nieuwe prijzen niet voor bestaande klanten gelden, maar alleen voor "nieuwe" klanten of bestaande klanten die een nieuw contract aangaan.
Dus wij besloten om het abonnement af te sluiten en over te stappen naar XMSnet.
Via de e-mail (op 23 oktober) hebben wij een brief met verzoek om opheffing gestuurd aan Tweak en netjes paar dagen later (op 30-10) bericht gehad dat internet per 30-11 afgesloten gaat worden.
Op 23 oktober, heb ik telefonisch via de klantenservice, een nieuw abonnement (internet & Bellen) aangevraagd bij XMSnet.
Een week na aanmelding, bij XMSnet, hebben wij nog steeds geen bevestiging ontvangen en heb ik, op 2 november, weer gebeld met de klantenservice van XMSnet. Daar werd duidelijk dat mijn eerdere telefonische aanmelding niet goed doorgekomen was. Dus hebben we telefonisch opnieuw de aanmeldt procedure doorlopen.
Weer een week later, hebben wij nog steeds geen bevestiging ontvangen. Dus op 9 november heb ik de klantenservice maar weer gebeld met de vraag naar de status van mijn aanmelding. Daar werd gelukkig duidelijk dat mijn aanmelding binnen is, maar deze een foutmelding geeft.
Wat mij toen verteld werd verbaasde mij enorm. Ik ben een bestaande klant op glasvezel bij een andere provider, namelijk Tweak. Tweak heeft de glasvezel lijn, tot de bevestigde datum van 30 november, in gebruik. XMSnet is niet in staat mijn aanmelding te doen voor die tijd. Dus ik moet op 30 november terug bellen om mij opnieuw aan te melden waarmee de doorloop tijd van 20 werkdagen in gaat voor oplevering van de verbinding. Met andere woorden ik zit 4 weken zonder internet. Dit is niet acceptabel aangezien ik internet nodig heb voor mijn werk.
Na telefonisch contact met Tweak bevestingen zij dit verhaal, echter hun proces stageneert niet als een glasvezel lijn in gebruik is. Zij geven de beheerder (Reggefiber) voordat de lijn vrijgegeven is door dat de klant omgeschakeld wordt van een bestaande glasvezel provider naar Tweak. De datum die zij daarbij afgeven aan de beheerder is afgestemd met de klant op basis van de bevestigingsdatum van opheffing bij de "oude" provider en ingangsdatum van het abonnement bij de nieuwe provider. Dit doen zij om te voorkomen dat een klant weken zonder internet zit. Tweak geeft ook aan dat het wel eens kan voorkomen dat een klant enkele dagen zonder internet zit, omdat de planning van de beheerder niet altijd aansluit op de wens van de klant. Tweak geeft aan dat dit geen week hoeft te duren.
Inmiddels hebben wij ook de bevestinging van aanmelding van XMSnet via de post ontvangen. In tweevoud, waarschijnlijk omdat beide aanmeldingen toch in het systeem terecht zijn gekomen.
Ik heb geen begrip voor het huidige omschakelingsproces op glasvezel. Dit was vroeger ook het geval bij ADSL en daar hebben de providers toch van geleerd? Waarom gebeurd er nu precies hetzelfde bij glasvezel?
Kinder ziekte'? Het zijn allemaal leveranciers die orgineel geen thuishaven hebben alleen een telefoniste die alles doorgeeft en de provider niet eens een kantoor heeft maar alles alleen per telefoon werkt zo als zo veel bedrijven die dit doen, die via internet werken.Ze zijn een doorgeef luik.
![jpm](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/1cbccc9acba0239695fd55c78dad27fed2d8f52d9e7b8b7b8cf4eca92fd83a54.png)
Als ik het goed begrijp is uw probleem wellicht opgelost, maar zekerheid kan ik daarover niet uit uw verhaal 'peuren'. Glasvezeltechnologie is nog zo nieuw dat waarschijnlijk heel weinig mensen van glasvezelprovider naar een andere glasvezelprovider omschakelen, waardoor aanbieders nog niet veel ervaring zullen hebben in het overnemen van elkaars klanten. Beide klanten zullen zelf niet deze ervaring hebben met ADSL klanten o.i.d. Hopelijk gaat het eind van deze maand helemaal goed komen.
![denysgoedhart](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4853289.Denys_avatar.jpg)
[quote=jpm schreef op dinsdag 27 nov 2012, 10:00]Als ik het goed begrijp is uw probleem wellicht opgelost, maar zekerheid kan ik daarover niet uit uw verhaal 'peuren'. Glasvezeltechnologie is nog zo nieuw dat waarschijnlijk heel weinig mensen van glasvezelprovider naar een andere glasvezelprovider omschakelen, waardoor aanbieders nog niet veel ervaring zullen hebben in het overnemen van elkaars klanten. Beide klanten zullen zelf niet deze ervaring hebben met ADSL klanten o.i.d. Hopelijk gaat het eind van deze maand helemaal goed komen.
Onze problemen zijn helaas nog steeds niet opgelost. Vanaf 30 november komen wij 4 weken zonder internet te zitten, als ik XMS mag geloven. Echt absurd. We blijven hopen dat het anders wordt. Ik laat het zeker even weten zodra we weer internet hebben.
Neemt niet weg dat de gang van zaken erg vreemd is.
Glasvezel mag dan als medium wel nieuw zijn, maar de glasvezel internet serviceproviders hebben ook al ervaring op het gebied van ADSL met overnemen van klanten. Denk aan KPN en XS4All.
![webcare xms](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4853472.xmsmerk.jpeg)
Beste meneer Goedhart,
Wij kijken graag of wij de oplevering voor u kunnen versnellen. Wilt u ons dit bericht sturen met uw adresgegevens? U kunt ons bereiken via webcare@xmsnet.nl.
Met vriendelijke groet,
Sophie
XMS Webcare
[quote=webcare xms schreef op donderdag 29 nov 2012, 10:53]Beste meneer Goedhart,
Wij kijken graag of wij de oplevering voor u kunnen versnellen. Wilt u ons dit bericht sturen met uw adresgegevens? U kunt ons bereiken via webcare@xmsnet.nl.
Met vriendelijke groet,
Sophie
XMS Webcare
Het helpt alweer via deze site, goed dat ze alsnog met u in overleg gaan.geef even een berichtje dat er toch nog wat berijkt is.Op dit topic als antwoord.
Ik maak nu precies hetzelfde mee. Ik zit al ruim 2 jaar bij XMS en wil overstappen naar een andere provider omdat ik niet meer mee mocht doen aan een actie voor een recorder. Na enig zoeken kwam ik op een aanbieding van Concepts uit. Bij XMS heb ik een opzegtermijn van 1 maand dus ik zou snel over kunnen stappen. Voor de zekerheid nog maar even gebeld met Concepts en die zeggen doodleuk dat ze de activering van het nieuwe abonnement pas in kunnen plannen als XMS de lijn heeft vrijgegeven en dit is de datum waarop het abonnement eindigt. Dit houdt in dat we 4 - 6 weken geen diensten kunnen afnemen en dus geen TV, internet en telefoon hebben.
Dit kan toch niet waar zijn. Eenmaal overgestapt naar een glasvezelprovider zit je er voor je leven aan vast.
Het lijkt mij tijd worden voor Kassa en misschien ook we de NMA, om hier iets aan te gaan doen.
![sweeterlake](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4851466.oog.jpg)
[quote=hdegilde schreef op zondag 9 dec 2012, 14:52]Ik maak nu precies hetzelfde mee. Ik zit al ruim 2 jaar bij XMS en wil overstappen naar een andere provider omdat ik niet meer mee mocht doen aan een actie voor een recorder. Na enig zoeken kwam ik op een aanbieding van Concepts uit. Bij XMS heb ik een opzegtermijn van 1 maand dus ik zou snel over kunnen stappen. Voor de zekerheid nog maar even gebeld met Concepts en die zeggen doodleuk dat ze de activering van het nieuwe abonnement pas in kunnen plannen als XMS de lijn heeft vrijgegeven en dit is de datum waarop het abonnement eindigt. Dit houdt in dat we 4 - 6 weken geen diensten kunnen afnemen en dus geen TV, internet en telefoon hebben.
Dit kan toch niet waar zijn. Eenmaal overgestapt naar een glasvezelprovider zit je er voor je leven aan vast.
Het lijkt mij tijd worden voor Kassa en misschien ook we de NMA, om hier iets aan te gaan doen.
Zodra u weet dat de overeenkomst tussen u en XMS op datum wordt of is beëindigd, dan moet het voor de nieuwe provider geen probleem zijn om op de genoemde beëindigingsdatum de glasvezellijn per die datum gelijktijdig over te nemen van XMS, middels een korte onderbreking.
Telefoonnummers worden ook overgenomen?
![denysgoedhart](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4853289.Denys_avatar.jpg)
Uiteindelijk hebben we tot vandaag, hoe toevallig 12-12-12, internet verbinding gehad. De telefoon verbinding was wel per 30-11 afgesloten. Volgens mij heeft de netbeheerder vandaag de lijn eindelijk gedeactiveerd waardoor we nu helemaal geen internet meer hebben.
Dus het aanvraag proces bij XMS kan starten. Hopelijk kan XMS het proces versnellen en de periode zonder internet beperken. We wachten af...
![denysgoedhart](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4853289.Denys_avatar.jpg)
[quote=hdegilde schreef op zondag 9 dec 2012, 14:52]Ik maak nu precies hetzelfde mee. Ik zit al ruim 2 jaar bij XMS en wil overstappen naar een andere provider omdat ik niet meer mee mocht doen aan een actie voor een recorder. Na enig zoeken kwam ik op een aanbieding van Concepts uit. Bij XMS heb ik een opzegtermijn van 1 maand dus ik zou snel over kunnen stappen. Voor de zekerheid nog maar even gebeld met Concepts en die zeggen doodleuk dat ze de activering van het nieuwe abonnement pas in kunnen plannen als XMS de lijn heeft vrijgegeven en dit is de datum waarop het abonnement eindigt. Dit houdt in dat we 4 - 6 weken geen diensten kunnen afnemen en dus geen TV, internet en telefoon hebben.
Dit kan toch niet waar zijn. Eenmaal overgestapt naar een glasvezelprovider zit je er voor je leven aan vast.
Het lijkt mij tijd worden voor Kassa en misschien ook we de NMA, om hier iets aan te gaan doen.
Ah gelukkig ben ik niet de enige. Kon ook niet anders....
Meer mensen zullen volgen.
Let op, de lijn is niet vrijgegeven als uw abonnement eindigt bij XMS. Op dat moment zal XMS een opdracht plaatsen bij de glasvezelbeheerder om de lijn te deactiveren. Dit wordt vervolgens ingepland bij de glasvezelbeheerder, waardoor het enkele weken kan duren voordat de lijn daadwerkelijk vrijgegeven is.
In mijn geval heeft het 13 dagen geduurd nadat mijn abonnement op 30-11 beeindigd was bij Tweak. Daarna gaat de termijn van 4 - 6 weken nog eens in bij uw nieuwe provider.
Helemaal mee eens, dit is zeker iets voor Kassa en/of de NMA. Hopelijk wordt dit probleem snel aangepakt.
Succes met de overstap.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schadevergoeding voor Oekrainers
Als een Oekraïner materiële schade heeft geleden nadat hij is aangevallen door een onbekende persoon, is het dan mogelijk om via een verzekeringsmaatschappij een vergoeding voor de veroorzaakte schade te krijgen? RMO dekt dergelijke gevallen niet. Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
![doetinchem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5049b064676200ec5c676cba3ed97353b229d8007e1890de470cc0b5215d9cdc.png)
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer