Overstappen van KPN naar Telfort verstandig?
Zit al 41 jaar bij de KPN. Kan iemand mij vertellen of het verstandig is (voor bellen, tv en internet) over te stappen naar hun "dochter" Telfort. Scheelt mij 25% abbonnementskosten per maand, maar ik zit niet te wachten op dubbele incasso's of andere problemen. Ik twijfel dus of het verstandig is om over te stappen. Graag advies.
Dubbele incasso kan gaan gebeuren, omdat het vaak 4 - 6 weken duurt voordat het administratief bij de oude provider verwerkt is. Welk pakket heb je dan precies bij KPN? En wat betaal je daarvoor. En welk pakket wil je bij Telfort nemen?
Geen kabel of glasvezel beschikbaar?
Voor een goed antwoord zul je exact moeten omschrijven welke diensten je per se wilt hebben.
@smoelenhoek,
Overstappen is geen enkel probleem. Dubbele kosten krijgt u alleen maar als u uw huidige abonnement nog niet heeft uitgediend en anders wordt het allemaal netjes verrekend.
Telfort levert, hoe vreemd het ook klink als het bedrijf van dezelfde provider is, meer problemen op als KPN zoals op dit forum ook regelmatig te lezen is. Een andere "dochter" van KPN scoort weer beter dan KPN.
Wat is verstandig is weet ik niet, wel kan ik mijn eigen idee daarover geven.
U weet nu wat u heeft, en niet wat u krijgt, maar ik kan en wil natuurlijk niet in uw portemonnee kijken.
Heb zelf sedert mei 2015 "alles in één" van KPN glasvezel en tot heden (ff afkloppen) gaat dit probleemloos.
@MEIN33 Ik begrijp niet goed hoe je er bij komt dat Telfort meer problemen oplevert dan KPN en dat dit op dit Forum regelmatig te lezen zou zijn. In tegendeel zou ik zeggen, KPN is hier namelijk koploper in, ook op dit Forum ! Ik "zit" al zo'n 10 jaar bij Telfort en dat tot volle tevredenheid. Storingen e.d. worden snel verholpen en je wordt daarbij uitermate vriendelijk voor de telefoon te woord gestaan. Telfort kan ik dan ook van harte aanbevelen @smoelenhoek !
Telfort en KPN delen bepaalde zaken, maar zijn ook nog van elkaar gescheiden organisaties. Dat verklaart waarom er soms verschillen in dienstverlening zit. De verschillen zitten m.n. in de business support systemen, en daar zitten de meeste problemen als er klantklachten zijn (rekeningen, activering, dat soort dingen).
Zou eerst maar eens kijken wat het werkelijke verschil is in tarief. Telfort tarief is vanaf waarbij bv voor opnemen (KPN gratis) € 5,- wordt gerekend.
Bedankt voor uw reacties.
Ik kan natuurlijk bij KPN informeren wanneer mijn contract afloopt, maar ik ben al zo lang lid dat dit geen probleem hoeft te zijn. En verder zal ik dan bij KPN informeren op welke datum ik dan het beste kan overstappen. Glasvezel hebben we hier niet omdat er niet genoeg mensen in dit gebied zijn die dit willen. Zal wel kabel hebben, loopt allemaal via zo'n kastje. Verder scheelt het geen 25% zoals ik eerder aangaf, maar 20%. Ik heb 1 televisie, huistelefoon, Ipad en computer. Ik wil programma's opnemen en programma gemist gebruiken. Ik ben prijsbewust, maar om die € 11,== per maand gaat het niet. Die kan ik wel missen. Ik dacht dat het na zoveel jaren leuk zou zijn om iets anders te proberen. Ik ben 67. Ik hoop dat de vragen beantwoord zijn.
@mein. Ik heb alles in één van KPN en als Telfort problemen geeft dan maar niet. Verder wil ik graag aan u vragen welke "dochter" van KPN beter scoort. Ben ik erg benieuwd naar.
De dochter heet XS4all, maar deze is duurder dan de KPN, wel (veel) beter en ook de oudste provider voor particulieren van Nederland.
Ik zou zeker niet overstappen om "iets anders te proberen". Als het allemaal goed werkt en het prijsverschil voor u niet doorslaggevend is, zou ik blijven zitten waar ik zit.
Heb zelf ook KPN. Ik vind bijvoorbeeld de klantenservice prima. Ze zijn dag en nacht gratis en goed bereikbaar.
Als u in uw I-pad een simkaartje kunt doen, krijgt u als u dat nummer van het kaartje doorgeeft, 50 Mb gratis internet per maand.
KPN heeft ook nog x4all. Duurder, maar daar hoor je zelden klachten over.
Nee, niet alle vragen zijn (goed) beantwoord. Ik vroeg welk pakket je bij KPN hebt en wat je betaalt p.m. Dat je alles-in-1 hebt is me duidelijk, maar er zijn verschillende alles-in-1 pakketten. Verder is het zo dat als je al heel lang hetzelfde abonnement hebt bij 1 provider, hetzelfde pakket voor nieuwe abonnees (je kunt geen lid zijn van een provider) goedkoper kan zijn.
@smoelenhoek,
De dochter van KPN die erg goed scoort is XS4ALL, maar dit is niet de goedkoopste aanbieder.
Alleen maar overstappen omdat u wel eens iets anders wil of dat het u wel leuk lijkt zijn, naar mijn idee, geen goede redenen om over te stappen.
Het lijkt mij verstandiger, als u tevreden bent over uw huidige provider, om daar te blijven en de wensen die u heeft in uw huidige abonnement aan te passen. U weet nu de kwaliteit die u heeft, maar weet niet of u diezelfde kwaliteit elders ook krijgt.
Hierbij laat ik de financiële kant van de zaak even buiten beschouwing.
Ook bij het goedkoopste abonnement (instap) heeft u "programma gemist" maar wilt u ook opnemen zult u over moeten op standaard. U heeft dan ook de mogelijkheid 2 tv's te gebruiken en daarnaast een hogere internetsnelheid.
Bedankt iedereen. Ik ben eruit en blijf lekker bij KPN. Ik dacht misschien heeft die man wel gelijk en waarom zou ik meer betalen dan nodig is. Ik kies wel voor kwaliteit en service. En ze zijn er altijd als ik ze nodig heb.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer