br
door brandewijn Mar 6, 2014 om 23:38
Computers & telefonie

Pc doet het niet goed

hallo
als mijn pc een tijdje aan staat dan gaat hij heel langzaam werken en dan komt er een blauwe pagina met de mededeling als u nieuwe hard of software heeft geplaats moet ik dat verwijderen ik kan hem dan alleen uitzetten met de stekker hij start later wel weer op

3970 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 23:41
11607 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens HIER. En meld aub even welke pc en besturing je gebruikt, dan komt er wel een antwoord.

br
door brandewijn - Mar 7, 2014 om 00:00
87 Antwoorden / 35 Vragen

pc acer aspire met vista

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2014 om 00:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u onlangs een programma geïnstalleerd of iets nieuws op de pc aangesloten? Indien ja, welk programma en welke hardware? De nieuwe software zou ik dan via het configuratiescherm en programma's verwijderen en de eventueel nieuw aangesloten hardware op de veilige manier verwijderen en dan zien of daarmee de problemen opgelost zijn.
U had een maand geleden ook al problemen en die zijn vervolgens opgelost, lees ook nog eens de reacties door: klik hier.

crewmember
door crewmember - Mar 7, 2014 om 08:57
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Op het blauwe scherm (BSOD) staat een STOP code. Deze ziet er bijvoorbeeld zo uit: 0x00001548b

Kan je deze de volgende keer opschrijven of er een foto van maken? Die code geeft meestal wel een aanwijzing naar wat er aan de hand is.

br
door brandewijn - Mar 7, 2014 om 09:22
87 Antwoorden / 35 Vragen

hallo aurora1
het enige wat ik er op heb gezet was cc cleaner en die is er nu van af

ge
door gerboe - Mar 7, 2014 om 10:17
806 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u wel zeker dat software de oorzaak van het probleem is? Ik denk eerder aan problemen met de koeling van uw PC. Vooral als de PC wat ouder worden kan stof en/of een defecte ventilator voor oververhitting zorgen met BSOD als gevolg. En na wat afkoeling doet ie het dan weer.

Check dat eens met bijvoorbeeld het programma Core Temp dat hier te downloaden is. Een simpel tooltje. Als je temperatuur van de processor boven de 55 à 60 graden komt hebt u inderdaad met koelingsproblemen te maken die de problemen veroorzaken.

Succes.

sa
door samuel01 - Mar 7, 2014 om 12:24
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ga naar PCwebplus.nl registreer je en stel je vraag.
Het is een goede, gratis website.

vr1944
door vr1944 - Mar 7, 2014 om 12:24
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Maak de ventilatoren en de koelribben van de PC schoon .Dat lost het probleem waarschijnlijk we opl.Het installeren Core Temp is af te raden vanwege de andere Malware die stiekem mee geinstalleerd wordt.Het is zo wie zo niet raadzaam om op goedbedoelde links te klikken

=brandewijn schreef op donderdag 6 mrt 2014, 23:38: hallo
als mijn pc een tijdje aan staat dan gaat hij heel langzaam werken en dan komt er een blauwe pagina met de mededeling als u nieuwe hard of software heeft geplaats moet ik dat verwijderen ik kan hem dan alleen uitzetten met de stekker hij start later wel weer op

vr1944
door vr1944 - Mar 7, 2014 om 12:49
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Koelribben :? ik bedoel de ribben van het koelblok op de processo

=brandewijn schreef op donderdag 6 mrt 2014, 23:38: hallo
als mijn pc een tijdje aan staat dan gaat hij heel langzaam werken en dan komt er een blauwe pagina met de mededeling als u nieuwe hard of software heeft geplaats moet ik dat verwijderen ik kan hem dan alleen uitzetten met de stekker hij start later wel weer op

crewmember
door crewmember - Mar 7, 2014 om 13:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 12:49]Koelribben :? ik bedoel de ribben van het koelblok op de processor[quote=brandewijn schreef op donderdag 6 mrt 2014, 23:38]hallo
als mijn pc een tijdje aan staat dan gaat hij heel langzaam werken en dan komt er een blauwe pagina met de mededeling als u nieuwe hard of software heeft geplaats moet ik dat verwijderen ik kan hem dan alleen uitzetten met de stekker hij start later wel weer op

De koelribben van een laptop schoonmaken is niet voor iedereen wegelegd en daarmee kan je je garantie verstoren of hem nog verder kapotmaken.

Een goede temperatuur monitor zonder rommel is HW monitor. Coretemp blijkt vaak onbetrouwbaar.
http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/1.24-setup.exe

br
door brandewijn - Mar 7, 2014 om 13:56
87 Antwoorden / 35 Vragen

hallo
ik heb de pc van binnen schoongemaakt
wat heel erg nodig was de vinnen gecontroleerd
nu maar even afwachten of hij het blijft doen
strakt mail ik het resultaat alvast iedereen bedankt
gr brandewijn

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2014 om 14:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=brandewijn schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 09:22]hallo aurora1
het enige wat ik er op heb gezet was cc cleaner en die is er nu van af

CCleaner veroorzaakt dit probleem niet!
Kun je rustig op de compu laten staan.

Met vr.gr.

vr1944
door vr1944 - Mar 7, 2014 om 15:55
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik het verhaal van TS goed lees heeft ie het over zijn PC (Personal Computer) en niet over een laptop.In het BIOS kun je de temperatuur van je processor bekijken , daar is geen specifieke software voor nodig..

=crewmember schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 13:30:
=vr1944 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 12:49: Koelribben :? ik bedoel de ribben van het koelblok op de processo
=brandewijn schreef op donderdag 6 mrt 2014, 23:38: hallo
als mijn pc een tijdje aan staat dan gaat hij heel langzaam werken en dan komt er een blauwe pagina met de mededeling als u nieuwe hard of software heeft geplaats moet ik dat verwijderen ik kan hem dan alleen uitzetten met de stekker hij start later wel weer op

De koelribben van een laptop schoonmaken is niet voor iedereen wegelegd en daarmee kan je je garantie verstoren of hem nog verder kapotmaken.

Een goede temperatuur monitor zonder rommel is HW monitor. Coretemp blijkt vaak onbetrouwbaar.
http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/1.24-setup.exe

simon55
door simon55 - Mar 7, 2014 om 16:58
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou zeggen download eens 3 DP Chip.com en laat die de programmas nalopen heb ik ook gedaan met de PC van de buren en walla t probleem is opgelost

br
door brandewijn - Mar 8, 2014 om 14:29
87 Antwoorden / 35 Vragen

hallo
de pc heeft na het schoonmaken een paar uur
aan gestaan en blijft het doen ik denk dat het verholpen is
gr brandewijn

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2014 om 16:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brandewijn,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.
Af en toe eens schoonmaken doet wonderen.;-)
Bij een compuzaak hebben ze daar busjes perslucht voor.

Goed weekend.