ma
door maroonedseam Oct 15, 2008 om 22:24
Computers & telefonie

Pc start telkens opnieuw op

Hallo kenners,ik heb een probleem.Mijn pc windows xp start telkens opnieuw op,en dan krijg ik een melding op het scherm met het volgende.

Windows moet opnieuw starten omdat de dcom server process launcher service onverwacht is gestopt.

Het systeem wordt door nt authority system afgesloten.

Wat ik ook doet na een minuut dan start de pc weer opnieuw op en dat gaat maar door achterelkaar,wie weet wat er hier aan de hand is en kan ik het zelf verhelpen.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden want het is vervelend.

Bijvoorbaat mijn dank voor aandacht voor mijn probleem.

Ik hoor heel graag van jullie

Groetjes marooned

706 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 15, 2008 om 23:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je hebt waarschijnlijk een virus, zoals LovSan

  • Via Start / Uitvoeren dit commando geven:
          shutdown  -a
  • Klik met rechts op Deze Computer
  • Klik op Eigenschappen / Geavanceerd / Opstart- en herstelinstellingen: Instellingen...
  • Vink bij Systeemfouten alleen het bovenste van de drie hokjes aan.
  • OK, OK
Vervolgens is het scannen geblazen met een goede antivirusscanner.

GSM

holpen
door holpen - Oct 15, 2008 om 23:55
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan mij herinneren dat dit de verschijnselen waren die hoorden bij enkele virussen die gebruik maakten van lekken in de eerste versies van Windows XP. Gebruik je misschien een XP-versie zonder service packs/updates/patches?

Verder heeft GSM de juiste oplossing al aangedragen. In aanvulling daarop: als je inderdaad XP ongepatcht draait, zorg dan ook meteen dat je servicepack 2 (of 3) installeert, anders heb je dit probleem binnen de kortste keren weer.

gsm
door gsm - Oct 17, 2008 om 19:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit kan ook veroorzaakt worden door SP3.
In dat geval proberen te starten in veilige modus (met de F8 toets).
Daarna via Configuratiescherm, Software, Windows Service PAck 3 verwijderen.

GSM

ma
door maroonedseam - Oct 22, 2008 om 16:52
12 Antwoorden / 27 Vragen

 hallo gsm bedankt voor je antw. op mijn vraag.ik heb inmiddels sp3 verwijderd van mijn pc en het probleem is verleden tijd en opgelost dus dat sp3 komt bij mij niet meer op de pc bedankt voor je antw.