trolline
door trolline Mar 20, 2007 om 09:23
Computers & telefonie

Pc vast na opnieuw opstarten

Als ik na een update of een installatie opnieuw moet opstarten, zit mijn cursus(muis) telkens vast.

Ik druk dan op de resetknop en dan doet de pc het altijd weer goed.
Het gebeurt alleen maar met de pc opnieuw opstarten.

Verder doet de pc het gewoon goed. Met gewoon elke dag opstarten is er geen probleem.
Weet iemand waar dit aan kan liggen.

Bij voorbaat dank, Ineke

990 9 Rapporteer

trolline
door trolline - Mar 20, 2007 om 09:57
49 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Freya,

Bedankt voor je snelle reactie'

Meer informatie heb ik niet, er start niks vreemds mee op en verder doet de pc het ook goed. Een virus of iets anders is het ook niet volgens mij, mijn pc is pas opnieuw geinstalleerd met een legale Windows XP, dus nog schoon.

Inderdaad start ik de pc dan niet opnieuw op, maar ik wil graag weten wat het kan zijn, het is een raar iets.

Groetjes Ineke

freya
door freya - Mar 20, 2007 om 09:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Ineke,

Moeilijk om met zo weinig gegevens een oordeel te geven. Kennelijk is er een probleem bij het sluiten van een bepaald proces. Welke dat is? Kijk eens rechtsonder in de taakbalk of daar 'vreemde' programma's staan.

Verder kun je het probleem misschien 'omzeilen'. Meestal wordt er na installatie van een programma of update gevraagd of je de PC opnieuw wilt opstarten. Antwoord dan 'nee' en sluit de installatie verder af. Je kunt de PC dan zelf op de normale manier afsluiten en opnieuw opstarten. Wellicht gaat dat wèl goed.

m.vr.gr. Freya

trolline
door trolline - Mar 20, 2007 om 09:59
49 Antwoorden / 4 Vragen

Kennelijk is er een probleem bij het sluiten van een bepaald proces. Welke dat is?

Daar zou het inderdaad kunnen zitten, maar wat?

freya
door freya - Mar 20, 2007 om 10:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou eens kunnen proberen om vóór je met de installatie van een programma begint eerst alle overbodige programma's af te sluiten. Dus start in ieder geval geen installatieprogramma als er nog iets anders 'open' staat. (internet browser, e-mailprogramma, msn enz.) Je kunt ook eventueel je virusscanner 'tijdelijk' even uit zetten. Wellicht geeft het een indicatie waar het probleem precies zit.

Freya

trolline
door trolline - Mar 20, 2007 om 11:05
49 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb nu de installatie van de muis bij apparaatbeheer verwijderd en toen moest ik opnieuw opstarten.
De pc installeerde de hardware van de muis opnieuw en toen werkte het weer.
Ik hoop dat het dat was, ik ben benieuwd.

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.

freya
door freya - Mar 20, 2007 om 11:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet welk merk muis je hebt (Microsoft?, Logitech?),  maar je zou eens kunnen kijken op de website van de leverancier of er een nieuwe(re) versie van de muisdriver beschikbaar is.

Freya

sp
door spijkertjes - May 18, 2007 om 03:28
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ja (reset knopje) draadloze muis neem ik aan, vervang het batterijtje
bij een slechte batterij verliest de muis contact met de ontvanger

Chris

trolline
door trolline - May 18, 2007 om 09:30
49 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi,

Nee ik heb geen draadloze muis.

Het probleem doet zich nog steeds voor en het is alleen met opnieuw opstarten, verder anders niet. Het is maar even goed geweest.

Ik gebruik opnieuw opstarten heel weinig, dus in principe heb ik er weinig hinder vaqn, maar ik ben alleen nieuwsgierig en leergierig om te weten waar het aan ligt.

Ook heb ik twee weken geleden Windows XP SE 2 opnieuw geinstalleerd en het probleem is nog steeds aanwezig.

Het kan ook niet aan de muis liggen, want ik heb er hier drie liggen en het vastzitten doet de cursor bij alle muizen, dus moet het in de PC zitten.

Ik hoop dat iemand het weet, alvast bedankt.

freya
door freya - May 18, 2007 om 15:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals je zelf al hebt gemerkt treedt het probleem kennelijk niet op bij een 'koude' start (vanuit uitgeschakelde toestand) en treedt het probleem wèl op bij een 'warme' start. (via Start -> Afsluiten -> Herstarten). Dit geeft al aan dat het probleem dus niet aan het opstarten ligt, maar aan het afsluiten van een bepaald programma wanneer je de PC probeert te herstarten. Het heeft dus niets met de muis te maken, maar met het feit dat, omdat er een programma is dat niet correct wil afsluiten, de PC vastloopt. Dat je de muis dan niet meer kunt bewegen is dus een gevolg en géén oorzaak. Welk programma het is? Tja, dat is moeilijk te zeggen. Je zou b.v. eerst eens kunnen kijken of het probleem optreedt bij 'herstarten' nadat je de PC in 'veilige modus' hebt gestart.
Verder zou je kunnen proberen om, wanneer je de PC zou willen herstarten, eerst handmatig alle programma's afsluiten. Dus één voor één de icoontjes in de systemtray (rechtsonder in de taakbalk) aanklikken en afsluiten. Wellicht loopt de PC bij het afsluiten van één daarvan vast en heb je dus de boosdoener gevonden.

Freya