je
door jeroen2403 Feb 25, 2012 om 19:18
Computers & telefonie

Per ongeluk mobielinternet zonder waarschuwing

Heb van telfort een rekening gekregen van mobiel internet gebruik zonder dit te weten van 337 euro
Mijn mobiel heeft zonder enige waarschuwing 1,5 maand per ongeluk gebruik gemaakt van het internet zonder dat ik er een abonnement voor heb
Mag dit zomaar en moet ik dit betalen!!!!

1566 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

je
door jeroen2403 - Feb 25, 2012 om 19:36
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Maar mensen de rechter bepaald van niet
Zie link http://blog.iusmentis.com/2011/05/23/per-ongeluk-mobiel-internetten-geen-factuur/

spooky01
door spooky01 - Feb 25, 2012 om 19:40
418 Antwoorden / 56 Vragen
0

In 1 woord ja, je hoort geacht te weten dat de telefoons van tegenwoordig (vooral de smartfones) internet gebruiken om allerlei updates te doen. En als het goed is had je had ook kunnen lezen in de gebruikers handleiding van je telefoon.

je
door jeroen2403 - Feb 25, 2012 om 19:43
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Maar als ik hier lees bepaald de rechter anders

http://blog.iusmentis.com/2011/05/23/per-ongeluk-mobiel-internetten-geen-factuur/

=spooky01 schreef op zaterdag 25 feb 2012, 19:24: In 1 woord ja, je hoort geacht te weten dat de telefoons van tegenwoordig (vooral de smartfones) internet gebruiken om allerlei updates te doen. En als het goed is had je had ook kunnen lezen in de gebruikers handleiding van je telefoon.

stacey
door stacey - Feb 25, 2012 om 19:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Ja hoor, dat mag.
Dan moet je de gebruiksaamwijzing van je gsm lezen en de aanwijzingen opvolgen om te zorgen dat je gsm geen verbinding met internet kan maken als je dat niet wenst.

je
door jeroen2403 - Feb 25, 2012 om 19:44
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Maar als ik hier lees bepaald de rechter anders

http://blog.iusmentis.com/2011/05/23/per-ongeluk-mobiel-internetten-geen-factuur/

=stacey schreef op zaterdag 25 feb 2012, 19:23: Ja hoor, dat mag.
Dan moet je de gebruiksaamwijzing van je gsm lezen en de aanwijzingen opvolgen om te zorgen dat je gsm geen verbinding met internet kan maken als je dat niet wenst.

stacey
door stacey - Feb 25, 2012 om 20:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Dat is een zaak die speelde over een in 2007 afgesloten contract, verwacht dat ze anno 2012 wel een en ander aangepast zullen hebben met alle internettelefoons waardoor niet iedereen met excuus `per ongeluk` gratis de hele dag op internet kan gaan hangen, dat zou beetje rare zaak zijn natuurlijk.
En iedereen krijgt nog steeds de rekening te betalen en anders was er allang door Opta ingegrepen als dat verboden was lijkt me.

Ik Lees oa dit op het T-Mobile Forum

--Veel toestellen maken tegenwoordig automatisch verbinding met internet. Bijvoorbeeld om e-mails en updates van applicaties te downloaden. Als je geen internetbundel hebt betaal je het tarief van maximaal €7,50 per dag--

De rekening die jij hebt voor die 1,5 maand lijkt qua bedrag overeen te komen met het 7,50 per dag tarief van andere provider.

Maar je moet even nagaan wat er in je contract (voorwaarden) precies staat en als je denkt dat het niet klopt dan moet je er werk van maken zou ik zeggen.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2012 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo jeroen2403,

Jammer en zonde van het geld.
Je bent niet de enige; lees bv. deze vraag + antwoorden ter info (klik hier)

Zoals al aangegeven: belangrijk om de (on)mogelijkheden van je toestel te kennen.
Lees de handleiding zodat je niet voor onverwachte zaken komt te staan.

.....Mijn mobiel heeft zonder enige waarschuwing 1,5 maand per ongeluk gebruik gemaakt van het internet .....
Je mobiel doet niets 'zelf'. Ligt toch echt aan de gebruiker.
Je moet 'dataroaming' dus uitzetten.

Met vr.gr.

stacey
door stacey - Feb 25, 2012 om 21:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Ik heb even bestelformulier ingevuld om ea te controleren, ik heb alleen een belbundel voor belkosten, dus zonder internet(abo) besteld,

--Mijn bestelling, 300 minuten per maand + Blackberry Torch 9860 Black
Meer over uw abonnement,
Zonder surf & mail bundel kost mobiel internetten € 1,50 per MB en wordt per KB afgerekend.
Voor internetverbruik buiten de surf & mail bundel geldt een tarief van € 0.05 per MB (incl BTW) en wordt per 1 KB afgerekend.
--

Dus heb je gewoon een (Standaard) abo met een (altijd en voor iedereen ) internetmogelijkheid afgesloten verwacht ik en daarmee ben je ondanks dat je niet een speciaal internet abo hebt, waardoor het goedkoper wordt- dus gewoon betaalplichtig voor elk gebruik van internet.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer