wizard2
door wizard2 Aug 5, 2015 om 19:44
Computers & telefonie

Pictogram Windows 10

Hallo, hallo,
Weet iemand hoe ik het pictogram (raampje) van Windows 10 definitief uit mijn taakbalk, dus ook uit mijn computer kan verwijderen?
m.vr.gr. wizard2

14550 38 Rapporteer

sw
door swat1500 - Aug 5, 2015 om 19:55
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Door Win 10 te installeren.

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2015 om 20:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

GWX.exe in/via taakbeheer uitschakelen.

Dit programma draaien: I-Dont-Want-Windows-10

Of update's KB3035583 en KB2952664 verwijderen van je Windows 7 of 8.1 systeem.

Let wel. Ik heb geen van deze opties zelf uitgeprobeerd.

ltmvz
door ltmvz - Aug 5, 2015 om 21:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 5 aug 2015, 20:05]GWX.exe in/via taakbeheer uitschakelen.
Dit helpt enige uren.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Aug 5, 2015 om 22:16
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag wizard2,
Hier staat hoe je dat doet
Succes Aboveoeuf

door 1953 - Aug 5, 2015 om 22:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ga naar het configuratiescherm: systeemvakpictogrammen > van de drie opties: verbergen zetten.

Ga dan naar geïnstalleerde updates, ook configuratiescherm, en verwijder dat de update van 29 juli jl.

U bent verlost van de witte pictogram in de taakbalk daarvan en Windows 10 Pro komt dan ook niet meer in de updates voor.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Ga naar Configuratiescherm.
Kijk daar onder 'Systeem en beveiliging' naar het kopje 'Geschiedenis van updates weergeven'.
Zoek KB3035583 en klik er op rechtermuisklik en kies Verwijderen.
Start compu opnieuw op.
Ga naar Configuratiescherm.
Systeem en beveiliging
Klik op 'Automatische updates in- of uitschakelen'.
Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates moet je daar uitvinken.

E.e.a. staat uitgebreid beschreven als je op de link van aboveoeuf klikt.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Ook hier staat nog wat info en de door jou gezochte oplossing.

Met vr.gr.

wizard2
door wizard2 - Aug 6, 2015 om 16:02
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 6 aug 2015, 12:19]Hallo wizard2,

Ga naar Configuratiescherm.
Kijk daar onder 'Systeem en beveiliging' naar het kopje 'Geschiedenis van updates weergeven'.
Zoek KB3035583 en klik er op rechtermuisklik en kies Verwijderen.
Start compu opnieuw op.
Ga naar Configuratiescherm.
Systeem en beveiliging
Klik op 'Automatische updates in- of uitschakelen'.
Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates moet je daar uitvinken.

E.e.a. staat uitgebreid beschreven als je op de link van aboveoeuf klikt.

Met vr.gr.

Hoi edrick3

Hoera, Het is gelukt. Het raampje is verdwenen!
Aanbevolen updates etc. heb ik uitgevinkt.
Iedereen zeer bedankt voor de info.

groetjes, wizard2

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

anduril
door anduril - Aug 7, 2015 om 12:20
167 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3
Belangrijke updates uitvinken? Lijkt me geen goed idee.

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2015 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anduril,

Dat staat er ook niet!

Zet onder het kopje 'Aanbevolen updates' het vinkje onder 'Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates' uit. Dat betekent dat je alleen belangrijke veiligheidsupdates krijgt, maar geen 'handige nieuwe tools' die Microsoft je aanraadt. Windows 10 is er daar één van.

Met vr.gr.

ke
door kerstdag - Aug 7, 2015 om 12:47
68 Antwoorden / 9 Vragen

Na verwijderen van KB3035583, Windows opnieuw opstarten en naar Windows update gaan. Als het goed is staat de KB3035583 er weer bij maar dan moet je deze niet installeren maar op verbergen klikken. Pas dan komt hij niet meer en kan je gewoon alles laten updaten.

pk49
door pk49 - Aug 7, 2015 om 12:59
243 Antwoorden / 2 Vragen

waarom niet gewoon windows 10 installeren? Het kost je je weekend maar dan heb je ook een snel en goedlopend programma.Mijn laptop is veel sneller geworden en die is al 4 jaren oud.Vergeet niet een backup te maken van alles,ook je emails en downloads!

jpm
door jpm - Aug 7, 2015 om 13:02
820 Antwoorden / 28 Vragen

Wel, ik ben er helemaal klaar mee. Ik snap er nu helemaal niets meer van. Windows 10 update gestart.en ik kan mijn laptop onmogelijk meer opstarten. Aanzetten gaat nog net, maar dan weigert het kreng alle diensten.

audb
door audb - Aug 7, 2015 om 13:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Windows 10 is echt super snel blijkt uit een test van hardware.info
De echte snelheid wist op een core I7 met de snelste SSD bedraagt 1,2 %! en op sommige onder delen is deze zelfs 5% trager! het is dus onzin dat het ook echt sneller werkt.
Ja op een schone installatie (lege harddisk) zal het even wat sneller gaan werken.
Het installeren van Windows 10 heeft dus geen enkele nut behalve dat M$ geld aan je gaat verdienen Windows 10 update is niet voor niets "Gratis"
Alleen mensen die Windows 10 hebben gekocht zullen daar niets tot weinig van merken.
Om te voorkomen dat M$ gegevens van je kan uitlezen en opslaan gebruik je het beste dit programma.
http://pxc-coding.com/downloads/donotspy10/DoNotSpy10-1.0.0.1-Setup.exe
Let wel op, windows 7 & 8/8.1 zal niet lang meer worden ondersteund zoals het er nu uitziet zal in 2017 geen updates meer komen,

gisela_1
door gisela_1 - Aug 7, 2015 om 13:33
136 Antwoorden / 33 Vragen

Hele makkelijke uitleg: http://nu.evendit.nl/pc-en-internet/als-je-nog-niet-wilt-upgraden-naar-windows-10/ Fijn weekend en succes Gr. G.

reflecs
door reflecs - Aug 7, 2015 om 14:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 7 aug 2015, 13:27]...
Om te voorkomen dat M$ gegevens van je kan uitlezen en opslaan gebruik je het beste dit programma.http://pxc-coding.com/downloads/donotspy10/DoNotSpy10-1.0.0.1-Setup.exe
Let wel op, windows 7 & 8/8.1 zal niet lang meer worden ondersteund zoals het er nu uitziet zal in 2017 geen updates meer komen,
Bedoelt u met 2017 niet Vista?

ke
door kerstdag - Aug 7, 2015 om 16:43
68 Antwoorden / 9 Vragen

Wat een verhalen allemaal en waar komen deze vandaan? Natuurlijk zullen er nog jaren updates komen voor Windows 8.1
Lezen. Lezen en nog eens Lezen.
Windows 10 is gratis. Maar ondersteuning is 1 jaar.
Na een jaar zal u dus moeten gaan betalen als men verdere updates wil blijven ontvangen.
Windows 10 is dus helemaal niet gratis!!!!

anduril
door anduril - Aug 7, 2015 om 16:50
167 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt 1 jaar de tijd om gratis te upgraden. Updates op Windows 10 zijn gratis. Uiteindelijk zal Microsoft wel eens een keer stoppen met updates, net zoals dat recent met XP is gebeurd, maar dat zal nog jaren duren; ergens rond 2030?

anduril
door anduril - Aug 7, 2015 om 16:52
167 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft schrijft nu 2025, maar dat zal mede afhangen van de kwaliteit van de eventuele opvolgers.

ke
door kerstdag - Aug 7, 2015 om 17:13
68 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=anduril schreef op vrijdag 7 aug 2015, 16:50]Je hebt 1 jaar de tijd om gratis te upgraden. Updates op Windows 10 zijn gratis. Uiteindelijk zal Microsoft wel eens een keer stoppen met updates, net zoals dat recent met XP is gebeurd, maar dat zal nog jaren duren; ergens rond 2030?

Toch nog maar eens goed lezen zou ik zo zeggen.
Er zijn vele sites waar je kunt lezen dat de updates maar voor 1 jaar gelden. Daarna moet er gekocht worden. Zie de link:
http://computertotaal.nl/apps-software/windows-10-wordt-gratis-upgrade-63945

Overigens werkt mijn laptop met een Intel core I7 vPro processor wel heel erg snel.
Als ik deze opstart, kan ik mijn lappie binnen 45 seconden gebruiken.

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2015 om 17:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=kerstdag schreef op vrijdag 7 aug 2015, 16:43]Wat een verhalen allemaal en waar komen deze vandaan? Natuurlijk zullen er nog jaren updates komen voor Windows 8.1
Lezen. Lezen en nog eens Lezen.
Windows 10 is gratis. Maar ondersteuning is 1 jaar.
Na een jaar zal u dus moeten gaan betalen als men verdere updates wil blijven ontvangen.
Windows 10 is dus helemaal niet gratis!!!!

OT
Maar dat doe je zelf blijkbaar niet (genoeg). ;-)

Je hoeft helemaal niet na een jaar te betalen om verdere updates te ontvangen.
Waar haal je dat vandaan?

En als je op deze link in m'n vorige antwoord geklikt had had je kunnen lezen dat de ondersteuning van de andere versies nog wel even doorgaat en hoef je je dus niet af te vragen 'waar komen die verhalen vandaan'. Dat staat namelijk bij Microsoft vermeld!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 7, 2015 om 18:35
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Voor de goede orde: hetgeen edrick#@ aangaf werkt als een tierelier, ik gaf dat al aan, de update komt inderdaad terug maar dan als alternatieve.

Ter aanvulling: op mijn laptop werkt win 10 zodanig dat ik het ook op mijn PC wil maar nog te maken heb met een driverprobleem/beeldscherm waaraan gewerkt wordt.

ke
door kerstdag - Aug 7, 2015 om 19:08
68 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op vrijdag 7 aug 2015, 18:03]Als ik deze (8.1) opstart, kan ik mijn lappie binnen 45 seconden gebruiken.

Dan moet je hem eens nakijken. Die van mij start in 10 seconden op (SSD) en 15 seconden (HDD)

We hadden het niet over starten. Mijn laptop start binnen 2 seconden. Ik bedoel dan ook dat de pc binnen 45 seconden helemaal werkt dus, alle programma's.

zw
door zwaardvis - Aug 7, 2015 om 19:49
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ja Kerstdag, dat bedoel ik ook en ik heb maar een simpele i3, dan moet jouw i7 in 8 seconden klaar kunnen zijn dunkt me. Dat is het mooie van Win8, die heeft verbeterde starttechnieken, zoals drivers die niet worden geladen maar als een soort winterslaap worden opgeslagen.

ma
door martendi - Aug 11, 2015 om 14:07
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gebeld met microsoft. Deze vertelden mij dat ik het icoontje rechtsonderaan (verborgen pictorgrammen weergeven) aan moest klikken. Daar zie je ook het icoontje van microsoft staan. Je gaat dan naar Aanpassen, dan zie je alle pictogrammen. Daar staat ook het icoontje van windows 10, die moet je aanklikken en dan krijg je de mogelijkheid om te verbergen, dan verdwijnt deze

ltmvz
door ltmvz - Aug 11, 2015 om 15:24
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=martendi schreef op dinsdag 11 aug 2015, 14:07]Ik heb gebeld met microsoft. Deze vertelden mij dat ik het icoontje rechtsonderaan (verborgen pictorgrammen weergeven) aan moest klikken. Daar zie je ook het icoontje van microsoft staan. Je gaat dan naar Aanpassen, dan zie je alle pictogrammen. Daar staat ook het icoontje van windows 10, die moet je aanklikken en dan krijg je de mogelijkheid om te verbergen, dan verdwijnt deze

Dan hebben zij u mooi voor de gek gehouden. Als je dit icoon op "Verbergen" zet is het niet veel later gewoon weer terug

Er is ook een bijbehorend proces in Taakbeheer (GWX.exe). Als je dit uitschakelt gaat het icoon ook even weg (pas als je het aanraakt), maar korte tijd later is het proces weer doodleuk gestart en is het icoon weer terug.

Dat heet moderne marketing. Windows 10 moet u hebben!

zw
door zwaardvis - Aug 11, 2015 om 15:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Vond het ook al een vreemd advies, wat overigens vaker via MS wordt vermeld.
Net als wanneer je de snelkoppeling van je bureaublad weggooit, het desbetreffende programma van je PC is verwijderd. Of als een struisvogel zijn kop in het zand steekt, de wrede wereld niet meer bestaat.

anduril
door anduril - Aug 11, 2015 om 15:53
167 Antwoorden / 1 Vragen

@zwaardvis
Dat laatste is niet waar. Als je een snelkoppeling van een programmabestand maakt en dit op je bureaublad zet, dan wordt het programma niet verwijderd als je de snelkoppeling verwijdert. De snelkoppeling is slechts een verwijzing naar het programmabestand.
Waarschijnlijk heb je het programma zelf op je bureaublad geplaatst en als je dan het pictogram verwijdert, dan verwijder je wel het programma. Vaak worden gedownloade programma standaard op het bureaublad geplaatst als je niet aangeeft waar je ze wilt opslaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 11, 2015 om 16:39
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Boeiend allemaal in die zin dat het juiste antwoord met volledig advies al vrijwel meteen na het plaatsen van deze topic werd gegeven. Kennelijk heeft ook lang niet iedereen de informatie van Microsoft zoals ook door de Kassa redactie in de nieuwsbrief geplaats gelezen of goed gelezen.
(De UPGRADE is voor consumenten met win 7, win 8 of 8.1 gratis tot 16 juni 2016., updates blijven uiteraard gratis, een upgrade na 16 juni 2016 NIET).

Ik 'schakel af''.

ltmvz
door ltmvz - Aug 11, 2015 om 16:43
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 11 aug 2015, 16:39]
(De UPGRADE is voor consumenten met win 7, win 8 of 8.1 gratis tot 16 juni 2016., updates blijven uiteraard gratis, een upgrade na 16 juni 2016 NIET)

Volgens mij bedoelt u 29 juli 2016.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Aug 11, 2015 om 18:22
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=ltmvz schreef op dinsdag 11 aug 2015, 15:24][quote=martendi schreef op dinsdag 11 aug 2015, 14:07]Ik heb gebeld met microsoft. Deze vertelden mij dat ik het icoontje rechtsonderaan (verborgen pictorgrammen weergeven) aan moest klikken. Daar zie je ook het icoontje van microsoft staan. Je gaat dan naar Aanpassen, dan zie je alle pictogrammen. Daar staat ook het icoontje van windows 10, die moet je aanklikken en dan krijg je de mogelijkheid om te verbergen, dan verdwijnt deze

Dan hebben zij u mooi voor de gek gehouden. Als je dit icoon op "Verbergen" zet is het niet veel later gewoon weer terug

Er is ook een bijbehorend proces in Taakbeheer (GWX.exe). Als je dit uitschakelt gaat het icoon ook even weg (pas als je het aanraakt), maar korte tijd later is het proces weer doodleuk gestart en is het icoon weer terug.

Dat heet moderne marketing. Windows 10 moet u hebben!

Dat is niet geheel juist,het icoontje blijft wel degelijk weg als je beide processen in taakbeheer uitschakelt (dus óók "refresh")

Succes Aboveoeuf

aboveoeuf
door aboveoeuf - Aug 11, 2015 om 18:34
143 Antwoorden / 8 Vragen

Correctie,taakbeheer is natuurlijk taakplanner
Aboveoeuf

ltmvz
door ltmvz - Aug 11, 2015 om 18:35
949 Antwoorden / 18 Vragen

@aboveoeuf:

Het woord "Refresh" heeft zich in mijn Taakbeheer nog nooit vertoond.

ltmvz
door ltmvz - Aug 11, 2015 om 18:36
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=aboveoeuf schreef op dinsdag 11 aug 2015, 18:34]Correctie,taakbeheer is natuurlijk taakplanner
Aboveoeuf

De Taakplanner is een terrein waarop ik mij nog nooit heb begeven.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Aug 11, 2015 om 18:39
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=ltmvz schreef op dinsdag 11 aug 2015, 18:36][quote=aboveoeuf schreef op dinsdag 11 aug 2015, 18:34]Correctie,taakbeheer is natuurlijk taakplanner
Aboveoeuf

De Taakplanner is een terrein waarop ik mij nog nooit heb begeven.

Dan bent u bij deze uitgenodigd.Voor mij was dat ook nieuw,maar het is als met veel dingen:ontdekt en leer.
Succes Aboveoeuf

endemion
door endemion - Dec 25, 2015 om 17:35
237 Antwoorden / 3 Vragen
audb
door audb - Dec 26, 2015 om 11:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een update verwijderen helpt maar voor even bij een nieuwe update komt deze gewoon weer terug.

Maar er is ook goed nieuws te melden http://greatis.com/blog/what-is-gwx-gwx-exe

De zal (hopelijk) de windows 10 update blokkeren maar helaas zullen we er ooit toch aan moeten beginnen daar windows 7 & 8 niet erg lang meer ondersteund zal worden.

Het verschil tussen windows 8 & 10 is niet zo erg groot als die tussen  windows 3.1 & 10 :) het is een kwestie van wennen.

En een weetje, Windows 9 was er nog eerder dan windows XP, 7 ,8(.1) en 10 namelijk windows 95 & 98.