maklane
door maklane Jun 23, 2004 om 13:53
Computers & telefonie

Poort 1025

Hallo Experts!

Hier en daar blader ik wat door de fora, en lees dan allerlei handige tips en truc om je firewall in te stellen en the testen. Dus ik naar ShieldsUp! en blijkt dat er nog een poort open staat. Poort 1025.
Iets met DCOM. Wie weet waarvoor deze poort open staat, maar belangrijker, hoe ik hem dicht krijg!!

Groeten MakLane

423 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi MakLane,

ik neem aan dat je deze informatie al gelezen hebt...!?

http://www.grc.com/port_1025.htm

Om hem te 'stealten' kun je in eerste instantie proberen of de DCOM-Bobulator (patch) van Steve Gibson dit kan doen.
Gewoon even downen en activeren.
Hier downen: http://grc.com/dcom/

Daarna weer even de test doen. Je kunt per poort testen en dat doe je weer op de eerste link die ik noemde door op Probe this port te klikken.

Groet,
Enterprise

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, maar er zit een foutje in je link. (coins = cons)
N.B. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat hele adres hebt overgetyped hè...!

Kopiëeren en plakken met je rechtermuistoets gaat een stuk sneller en betrouwbaarder hoor... ;-)

Groet,
Enterprise

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is al eens eerder een vraag geweest hier over ga naar http://kassa.vara.nl/portal?_scr=coins_question&qid=17366&cat=632 ik hoop dat je hier wat aan hebt ! !

Gr Ron

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan op deze site als ik wat wil in typen in het venster en ik wil wat knippen en plakken dat wil bij mij niet.Bij andere site's heb ik nergens last van alleen hier beetje raar.Dus ja ik heb het over getypt en er zat dus een foutje in sry ! !

Gr Ron

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik had die DCOM-bobulator als een keertje gedraait, maar heb hem toch nog maar een keer gedraait, en hij zegt "It doesn't get better than this". Mooi, denk je dan, maar nee hoor, een of andere ongespicificeerde DCOM toepassing houdt nog steeds een poort open en nog twee andere <1030 poorten zijn niet stealth. Ik heb wel een firewall rule die alle communicatie van SCVHOST.exe met de port-range 1025-1030 verbiedt, en dan ben ik wel stealth. Alleen met deze regel doet mijn verbinding het zo nu en dan niet?!

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe komt het dat ik jou nou geel hebt gemaakt? Ik heb niet klikt dat jij het beste antwoord gaf. Kon ik nog een keer punten uit delen?!

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

MakLane,
Toch fout gedrukt denk ik...?
Maar was het wel je bedoeling om punten te geven en zo ja, aan wie?

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanuit het venster lukt kopiëeren en plakken (sinds de vorige update van de site) inderdaad niet meer...
Maar je kunt wel vanuit de adresbalk van Explorer kopiëeren en de link in het venster van het forum plakken, dat gaat wél.

Groeten.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van Internet:

Blocking port 1025 may cause some problems. Ports 1-1024 are system ports and access to them is privileged (i.e. restricted). Therefore any application that wishes to send and receive data will be allocated a port in the range 1025-65535 - so port 1025 will go to the first application that asks for it. This could be a trojan running on Windows startup - but could also be a legitimate application (Windows XP/2000 do have a few applications that request network connections).

Je zult dus op zoek moeten naar die 'ongespecificeerde' DCOM-toepassing.
Zie je niks bijzonders in Taakbeheer/processen...?

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie niets bezonders, jij?!

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, hij kan dus alleen in die twee  svchost.exe toepassingen zitten want DCOM is een lokale- of netwerkservice.

En aangezien svchost.exe meerdere services tegelijk kan draaien (vandaar dat hij ook vaker kan voorkomen in Taakbeheer) komen we erop deze manier dus ook niet achter.
Kwaad kan het niet maar het kan voor jou wel eens lastig zijn.
Beter een service of toepassing die blokkeert dan dat hij ongemerkt Internet opgaat, toch...!?

Groet,
Enterprise.
N.B. Als je een plaatje wil neerzetten maak er dan even een JPG van i.p.v. een Bitmap.
Je plaatje is 1.3 Mb. en als iemand met een 56K-verbinding deze vraagt leest duurt het vrij lang voordat hij zichtbaar wordt.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo beter? Thanx voor de waarschuwing, maar je vergeet dit inbellers nog wel eens als je al jaren kabelt

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is beter MakLane...;-)
En de kwaliteit is niet zoveel minder, het blijft goed leesbaar.