Mo
door Monique Loman Feb 16, 2019 om 10:45
Computers & telefonie

Pop ups van b.faudouglaitu.com

Sinds deze week krijg ik op mijn computer (Windows 7) constant vervelende pop-ups afkomstig van b.faudouglaitu.com.

Ik gebruik meerdere Adblockers, AVG en heb ook al verschillende spyware en ad- en malware programma's laten draaien. Volgens AVG en die spyware en adware programma's is er niets aan de hand met mijn PC. Maar ik merk dat mijn PC trager werkt. En ik maak me ook ernstig zorgen of niet opeens mijn bestanden aangetast kunnen worden of zelfs verdwijnen.

Tot nu toe kan ik op internet weinig vinden over b.faudouglaitu.com. Is het een virus? Wat doet het precies? En mijn meest belangrijke vraag: Hoe kom ik er vanaf?

896 7 Rapporteer

costnix
door costnix - Feb 16, 2019 om 10:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen
diumenge
door diumenge Feb 16, 2019 om 12:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Super goed van je @Costnix! Heb het tijdsverschil gezien? Voortaan even naar kijken, kan je dit soort totaal nutteloze toevoegingen achterwege laten.

DOOR COSTNIX - 16 FEB. 2019 OM 10:54
DOOR DIUMENGE - 16 FEB. 2019 OM 10:55

DOOR COSTNIX 16 FEB. 2019 OM 11:26
2643 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dat schreef ik al.

marita5
door marita5 - Feb 16, 2019 om 10:55
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Monique Loman ,

Laat een scan lopen met Adware Cleaner , klik op de rode regels .

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Lees ook hier , volg het stappenplan benedenaan .( Google Vertaling )

https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://uninstallvirusinfection.blogspot.com/2019/01/uninstall-faudouglaitucom-in-simple.html&prev=search

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2019 om 10:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik op Google zoek naar faudouglaitu dan zijn de eerste resulaten instructies om deze malware te verwijderen. Dat al geprobeerd?

costnix
door costnix Feb 16, 2019 om 11:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat schreef ik al.

diumenge
door diumenge Feb 16, 2019 om 12:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Super goed van je @Costnix! Heb het tijdsverschil gezien? Voortaan even naar kijken, kan je dit soort totaal nutteloze toevoegingen achterwege laten.

DOOR COSTNIX - 16 FEB. 2019 OM 10:54
DOOR DIUMENGE - 16 FEB. 2019 OM 10:55

DOOR COSTNIX 16 FEB. 2019 OM 11:26
2643 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dat schreef ik al.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 16, 2019 om 10:57
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Waarschijnlijk heeft u ergens bij een of andere aanbieding aangevinkt dat u meer berichten wenst te ontvangen. Dat fenomeen doet zich helaas voor bij meerdere websites.

Heeft u al een poging gedaan met ccleaner? Het feit dat uw pc trager werkt kan te maken hebben met vervuiling door veel registerfouten, veel cookies (waarvan er een mogelijk de pop-ups oplevert en andere overbodige zaken zoals tijdelijke bestanden.
CCLENER is gratis en ik heb er goede ervaring mee. Al jaren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 16, 2019 om 11:06
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Als gezegd: ccleaner is gratis maar let bij het installeren wel op hetgeen wordt gevraagd aan te vinken, of beter gezegd het vinkje te verwijderen zoals bijv. een virusscanner (AVG of Mc. Afee) omdat daarmee gratis gratis is.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 16, 2019 om 11:49
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als één van de virusscanners die u gebruikt hebt spyhunter is, deze dan ook via het configuratiescherm ( programma’s en onderdelen) verwijderen omdat dit  ook voor problemen kan zorgen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 16, 2019 om 22:47
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Monique,

Ik gebruik mijn laptop zo min mogelijk voor internet.

Voor internet gebruik ik een tablet met Android.

Zet belangrijke documenten op een externe harde schijf.

costnix
door costnix Feb 16, 2019 om 23:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@GeborenAmsterdammer: Geen enkele computer, tablet, smartphone is onkraakbaar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 16, 2019 om 23:40
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Ik praat vanuit mijn eigen ervaring.

Niet iedereen is een "computernerd".....

marita5
door marita5 Feb 16, 2019 om 23:55
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@geborenamsterdammer , uw oplossing is mosterd na de maaltijd , helpt Ts nu niet van het probleem af .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 16, 2019 om 23:58
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Nee hoor,

Ze kan alsnog mijn tips opvolgen als haar PC virusvrij is gemaakt door een expert.

marita5
door marita5 Feb 17, 2019 om 00:02
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Als haar Pc virusvrij is , maar dit was de vraag niet .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 17, 2019 om 00:04
1765 Antwoorden / 31 Vragen

De vraag was:"Hoe kom ik er vanaf? ".

marita5
door marita5 Feb 17, 2019 om 00:27
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Precies , je komt er niet vanaf door uw antwoord .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 17, 2019 om 00:37
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Als je de PC niet meer voor internet gebruikt en hiervoor een Android tablet aanschaft,dan ben je van het probleem af.

marita5
door marita5 Feb 17, 2019 om 00:49
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een flutantwoord . Kan je ook zeggen , ik ga liggen voordat ik val , heb ik dat probleem ook niet .