ol
door olda Apr 16, 2011 om 13:20
Computers & telefonie

Pop ups van zgn beveiligingsscans

Regelmatig duikt er een pop up op van een scan, waar natuurlijk hartstikke veel ellende inzit en uiteraard de mogelijkheid om een programma te downloaden. Ook zit er een groot logo van microsoft bij (maar daar tuinen wij dus mooi niet in!!) boven in de taakbalk staat scanprotectionsuitexp.com Ja, ja exp en geen xp. het is met geen mogelijkheid weg te klikken en/of af te sluiten. Enige remedie: pc opnieuw opstarten. Ik heb Mcafee volledig protectie en hun technicianprogramma, alles werkt. Ra, Ra hoe kan dit? (hoor zeer negatieve berichten over Mcafee) maar in het verleden heb ik (betaalde versie) een virusprogramma van avast gehad, was niet te installeren, maar is er helaas niet volledig af te krijgen. Idem dito spybot S&D. Kasspersky kon ik dus niet installeren, want ik kreeg de vermelding Er draait al een beveiligingsprogramma, eerst dat er af halen.

De webpag. van Mcafee kent het bovengenoemde niet, terwijl ik via kennissen verneem, dat velen ook ongevraagd dezelfde popup krijgen. Dus het is niet nieuw.
Via google wordt ik niet wijzer, behalve een item, dat zegt het te kunnen verwijderen, maar ik ben wat wantrouwend t.o.v. dit soort dingen.

Wie, o, wie herkent dit en weet een oplossing voor deze oudere dame, die niet een ontzettend grote techneut is op pc gebied.

Olda

647 29 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 13:38
171 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Olda,

Uw computer bevat waarschijnlijk al malware die voor deze popup zorgt.
Heb hier in verleden zelf ook problemen mee gehad.

Download en installeer dit programma MalWareBytes.org het is gratis!

Paul

ro
door ron530 - Apr 16, 2011 om 13:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Die pop ups komen regelmatig voor als je de windows firewall niet aanzet. Kun je zo doen, start, configuratiescherm, netwerkverbindingen kies dan de verbinding die gebruikt wordt en vink de optie beveiligen met windows firewall aan, dan toepassen en klaar is Kees.

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 13:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........maar in het verleden heb ik (betaalde versie) een virusprogramma van avast gehad, was niet te installeren, maar is er helaas niet volledig af te krijgen...........

Geen enkel av programma kan goed werken als er nog resten van een ander av programma op je p.c. staan.

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 13:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:39]Die pop ups komen regelmatig voor als je de windows firewall niet aanzet. Kun je zo doen, start, configuratiescherm, netwerkverbindingen kies dan de verbinding die gebruikt wordt en vink de optie beveiligen met windows firewall aan, dan toepassen en klaar is Kees.

Daar raak je die trojan echt niet mee kwijt!

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 13:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Heb zelf mijn Avast van de week verwijderd, geen enkel probleem. Verwijderen hiervan kun je het beste doen via F8 (veilige modus zonder netwerkverbinding).

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 13:43
171 Antwoorden / 0 Vragen

Olda dit is goed advies, maar ik zou ook even scannen met MalwareBytes.
Zoals ik al zei staat er waarschijnlijk al iets verstopt op uw computer.

=ron530 schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:39: Die pop ups komen regelmatig voor als je de windows firewall niet aanzet. Kun je zo doen, start, configuratiescherm, netwerkverbindingen kies dan de verbinding die gebruikt wordt en vink de optie beveiligen met windows firewall aan, dan toepassen en klaar is Kees.

ro
door ron530 - Apr 16, 2011 om 14:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De firewall die je instelt bij netwerkverbindingen is heel summier maar voorkomt de pop ups wel, tenminste op de XP versie. Betalen voor een firewall/antivirus programma is zo not done die lui sturen zelf berichten rond om de verkoop op peil te houden. Overstappen op microsoft security essentials is een zeer goede optie.

ol
door olda - Apr 16, 2011 om 14:20
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:41][quote=ron530 schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:39]Die pop ups komen regelmatig voor als je de windows firewall niet aanzet. Kun je zo doen, start, configuratiescherm, netwerkverbindingen kies dan de verbinding die gebruikt wordt en vink de optie beveiligen met windows firewall aan, dan toepassen en klaar is Kees.

Daar raak je die trojan echt niet mee kwijt!
het is toch bekend, dat als er al een firewall draait (mcafee, dat de andere uit moet, een firewall tegelijk) ik oudje weet dat zelfs. trouwens het is algemeen bekend dat windows beveiliging knudde is).

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 14:23
171 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:41][quote=ron530 schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:39]Die pop ups komen regelmatig voor als je de windows firewall niet aanzet. Kun je zo doen, start, configuratiescherm, netwerkverbindingen kies dan de verbinding die gebruikt wordt en vink de optie beveiligen met windows firewall aan, dan toepassen en klaar is Kees.

Daar raak je die trojan echt niet mee kwijt!

Waarmee wel Birdies??

ol
door olda - Apr 16, 2011 om 14:23
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=pschaecker schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:38]Beste Olda,

Uw computer bevat waarschijnlijk al malware die voor deze popup zorgt.
Heb hier in verleden zelf ook problemen mee gehad.

Download en installeer dit programma MalWareBytes.org het is gratis!

Paul Is dit programma tegelijk met mc afee te gebruiken Of moet dat tijdelijk even uit? Kunt u verklaren waarom mcafee dit al enige tijd bestaande probleem niet herkent?

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 14:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

MBAM (gratis versie) kun je tegelijk met McAfee gebruiken omdat MBAM niet realtime actief is.

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 14:26
171 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=olda schreef op zaterdag 16 apr 2011, 14:23][quote=pschaecker schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:38]Beste Olda,

Uw computer bevat waarschijnlijk al malware die voor deze popup zorgt.
Heb hier in verleden zelf ook problemen mee gehad.

Download en installeer dit programma MalWareBytes.org het is gratis!

Paul Is dit programma tegelijk met mc afee te gebruiken Of moet dat tijdelijk even uit? Kunt u verklaren waarom mcafee dit al enige tijd bestaande probleem niet herkent?

Ja, het ook naast mcAfee.

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 14:30
171 Antwoorden / 0 Vragen

Oops ging niet helemaal goed. Ik gebruik MalwareBytes en mcAfee tegelijkertijd, werkt prima. Ik weet ook niet waarom mcAfee dit al jaren bestaande euvel niet herkent.

Paul

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 14:49
171 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 16 apr 2011, 14:24]MBAM (gratis versie) kun je tegelijk met McAfee gebruiken omdat MBAM niet realtime actief is.

Leuk, daar heb ik het over. Mijn versie is wel realtime actief, ik heb de full version

Paul

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 14:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Leuk, daar heb ik het over. .........

Ik ook, al jaren!!!!

.........Mijn versie is wel realtime actief, ik heb de full version........

Ja, en?

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 14:52
171 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 16 apr 2011, 14:50].......Leuk, daar heb ik het over. .........

Ik ook, al jaren!!!!

.........Mijn versie is wel realtime actief, ik heb de full version........

Ja, en?

Dat de twee programma's prima samen te gebruiken zijn

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 14:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Dat de twee programma's prima samen te gebruiken zijn .........

Nu ben je duidelijk. Je hebt gelijk, want MBAM is natuurlijk alleen anti-spyware en geen anti-virus.

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 14:54
171 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies
En even voor de goede orde, ik ben hier niet om stekeligheden met u uit te wisselen. Ik ben hier om mensen te helpen.

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 14:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=pschaecker schreef op zaterdag 16 apr 2011, 14:54]@birdies
En even voor de goede orde, ik ben hier niet om stekeligheden met u uit te wisselen. Ik ben hier om mensen te helpen.

Vlg mij ben jij degene die met die stekeligheden is begonnen (......Leuk, daar heb ik het over......!). Kan je reactie op verwachten!

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 15:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=pschaecker schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:43]Olda dit is goed advies, maar ik zou ook even scannen met MalwareBytes.
Zoals ik al zei staat er waarschijnlijk al iets verstopt op uw computer.

[quote=ron530 schreef op zaterdag 16 apr 2011, 13:39]Die pop ups komen regelmatig voor als je de windows firewall niet aanzet. Kun je zo doen, start, configuratiescherm, netwerkverbindingen kies dan de verbinding die gebruikt wordt en vink de optie beveiligen met windows firewall aan, dan toepassen en klaar is Kees.

Geen goed advies! TS heeft het volledige beveiligingspakket van McAfee, deze heeft ook een firewall. Twee firewalls aanzetten, werkt niet.

ol
door olda - Apr 16, 2011 om 15:47
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 16 apr 2011, 14:56][quote=pschaecker schreef op zaterdag 16 apr 2011, 14:54]@birdies
En even voor de goede orde, ik ben hier niet om stekeligheden met u uit te wisselen. Ik ben hier om mensen te helpen.

Vlg mij ben jij degene die met die stekeligheden is begonnen (......Leuk, daar heb ik het over......!). Kan je reactie op verwachten!

heren, niet knokken aub, alhoewel ik een reactie waardeer.

Intussen malwarebytes gedraaid en ja hoor, 4 gemene dingen in o.a. registry, een kon niet verwijderd worden, we gaan eens even kijken komende week, hoe het werkt en paul bedankt voor je inventieve antwoorden en bereidwilligheid.
Vraag me nu dus wel af, of mcafee inderdaad, zoals de consumentenbond vermeldt, knudde met een rietje is.
olda

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 15:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........een kon niet verwijderd worden..........

Ben je nu van dit popup af?

pschaecker
door pschaecker - Apr 16, 2011 om 15:59
171 Antwoorden / 0 Vragen

Olda

Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen, hoop dat je die laatste ook nog kunt verwijderen. En Ja mcAfee is zeker niet de beste.

Paul

ol
door olda - Apr 16, 2011 om 16:08
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=pschaecker schreef op zaterdag 16 apr 2011, 15:59]Olda

Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen, hoop dat je die laatste ook nog kunt verwijderen. En Ja mcAfee is zeker niet de beste.

Paul
Net nog een keer gedraaid en er zat niets in. Het leek trouwens of de pc sneller reageerde maar dat kan ook zoiets zijn als: de wens is de vader van de gedachte.
olda

ol
door olda - Apr 16, 2011 om 16:11
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 16 apr 2011, 15:50]..........een kon niet verwijderd worden..........

Ben je nu van dit popup af?
dat is wat ik dus al schreef in de vorige reactie, dat gaat komende week blijken, het kon een week goed gaan en opeens dus ja: KASSA (hoe toepasselijk). maar bedankt voor je reactie.
olda

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 16:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........dat is wat ik dus al schreef in de vorige reactie, dat gaat komende week blijken.........

Nee, zo werkt het niet. Als hij nu weg is en hij is er volgende week weer, dan heeft je p.c. een nieuwe besmetting opgelopen.

ol
door olda - Apr 16, 2011 om 16:27
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 16 apr 2011, 16:16]........dat is wat ik dus al schreef in de vorige reactie, dat gaat komende week blijken.........

Nee, zo werkt het niet. Als hij nu weg is en hij is er volgende week weer, dan heeft je p.c. een nieuwe besmetting opgelopen.

Dat lijkt me logisch, dus dan zal ik weer aan de slag moeten, alleen het is met veel zaken zo: de toekomst zal het leren en dat is dus het enige wat ik kan doen.

olda

conny2
door conny2 - Apr 16, 2011 om 16:28
256 Antwoorden / 4 Vragen

Om dit te voorkomen kunt U verschillende dingen doen zoals:
Bij Internet Explorer /internet opties/beveiliging te kijken en bij "items op het bureaublad installeren" te kiezen voor uitschakelen.
Bij geavanceerd "browser-extenties van derden inschakelen" het vinkje weghalen.
Aangezien niet alle versies gelijk zijn kan het zijn dat de opties veranderd zijn, zoek dan in help voor meer informatie.

Wilt U veel minder reclames op websites zien kies dan voor Firefox en installeer de plugin "no-script" te vekrijgen op deze site

ol
door olda - Apr 16, 2011 om 16:42
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=conny2 schreef op zaterdag 16 apr 2011, 16:28]Om dit te voorkomen kunt U verschillende dingen doen zoals:
Bij Internet Explorer /internet opties/beveiliging te kijken en bij "items op het bureaublad installeren" te kiezen voor uitschakelen.
Bij geavanceerd "browser-extenties van derden inschakelen" het vinkje weghalen.
Aangezien niet alle versies gelijk zijn kan het zijn dat de opties veranderd zijn, zoek dan in help voor meer informatie.

Wilt U veel minder reclames op websites zien kies dan voor Firefox en installeer de plugin "no-script" te vekrijgen op deze site

Dank je conny, maar ik gebruik al hoofdzakelijk firefox uit veiligheidsoverwegingen en daar gebeurde het juist tijdens het surfen ondanks de siteadvisor van Mc afee. Ik weiger ook al cookies, dat houdt dus als nadeel in, dat bv. bepaalde posters/fotos niet openen (Ebay b.v.), maar dat neem ik maar voor lief.
Ik denk dat er niets anders opzit dan een engelse uitdrukking te gebruiken: The proof of the pudding, is in the eating.
Olda

ps , haal altijd regelmatig tempfiles, cache etc. weg, defragmenteren, vrije schijfruimte opruimen. Niet dat dit echt veel te maken heeft met mijn probleem, maar ja een echte moeder zorgt goed voor haar kindje(s), nietwaar.