door witteroos Feb 21, 2006 om 10:20
Computers & telefonie

Prepaid beltegoed

Jaren terug heb ik een mobieltje gekocht. Ik gebruik hem zeer weinig, alleen in noodgevallen. Vodafone verkoopt alleen prepaid kaarten van 20,- euro of meer. Dat krijg ik niet op en dan vervalt het tegoed tenzij ik hem opnieuw opwaardeer. Zo wordt mijn tegoed steeds hoger, ik bel immers maar zo weinig. Nu wil ik graag een ander prepaid gebeuren, hoe doe ik dat (met simkaart enz) en waar is het het goedkoopst. Bovendien wil ik graag weten of ik dan het beltegoed bij Vodafone terug kan krijgen. Bij voorbaat dank voor uw reactie!

1484 15 Rapporteer

dirck
door dirck - Feb 21, 2006 om 12:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als u uw oude mobieltje wilt houden, dan zou ik u aanraden om een KPN simkaartje te kopen, mogelijk met behoud van uw nummer.

Waarom KPN? omdat ik vermoed dat er alleen KPN en Vodafone simkaarten in kunnen en omdat je met KPN nagenoeg overal bereik hebt.

Is uw mobieltje wel simlock vrij?

Zoja, vraag dan eens aan kennissen of u hun simkaartje eens mag
proberen in uw toestel, zodat u zeker weet welke providers in uw
toestel werken.

Zonee, stuur dan een brief naar Vodafone met het imei nummer van het
toestel en vraag ze om de code om uw toestel simlock vrij te maken.

Het beste kunt u het beltegoed zo snel mogelijk opmaken voordat u een
nieuwe provider kiest, want ik ga er niet vanuit dat Vodafone het
resterende bedrag vergoed.

sunset_1
door sunset_1 - Feb 21, 2006 om 13:00
265 Antwoorden / 22 Vragen

Om aan te sluiten bij de reactie van Dirck:

Uw toestel is hoogst waarschijnlijk voorzien van een simlock van Vodafone (dus alleen Vodafone kaarten). Als deze erop zit zilt u contact moeten zoeken met Vodafone om deze te laten verwijderen zodat er ook andere netwerken in het toestel gebruikt kunnen worden. Afhankelijk van de leeftijd van het toestel bestaat inderdaad de kans dat alleen KPN of Vodafone hiermee samenwerken, wanneer u het typenummer en merk van het toestel in een antwoord vermeld kan ik dat even voor u nakijken.
Hou er hoe dan ook rekening mee dat u het beltegoed bij Vodafone NIET mee kunt nemen naar een andere provider of terug gestort kunt krijgen. Dat is nl. een van de voorwaarden bij het gebruik van Vodafone.

Wanneer u zo weinig gebruik maakt van uw toestel kunt u overwegen over te stappen naar een van de volgende netwerken:

  1. KPN Mobiel (onbeperkt houdbaar, mits 1x per 12 maanden gebruikt, opwaarderen met €10,-),

  2. Orange (onbeperkt houdbaar zonder verplichtingen, in de winkel opwaarderen met €20,-) of

  3. T-Mobile (onbeperkt houdbaar mist 1x per 6 maanden gebruikt, opwaarderen vanaf €10,-).

Wanneer u een nieuw toestel aanschaft kan dat al vanaf ongeveer €35,- , wanneer u uw oude toestel nog kunt gebruiken dan bent u voor een kleine €15,- al klaar.

In principe zou iedere fatsoenlijke telecomspecialist u hierover kunnen adviseren. Neem dan wel iemand mee die een beetje verstand van zaken heeft zodat u zich geen oor aan laat naaien...

Succes!

wi
door witteroos - Feb 21, 2006 om 13:21
4 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn toestelletje is een Libertel MN-2 Plus (al een ouwetje)

Dank voor uw reactie!

dirck
door dirck - Feb 21, 2006 om 13:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dan is het enigste alternatief, een KPN simkaartje kopen.

De MN2 werkt alleen op het 900 MHz netwerk.

dirck
door dirck - Feb 21, 2006 om 13:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De meeste mobiele telefoontoestellen zijn Dual-band. Dit
betekent dat ze geschikt zijn voor alle Europese netwerken (900 en 1800MHz). In
Nederland maken Telfort (O2), Orange en T-Mobile gebruik van het 1800MHz
netwerk. KPN en Vodafone maken gebruik van het 900MHz netwerk.

sunset_1
door sunset_1 - Feb 21, 2006 om 14:27
265 Antwoorden / 22 Vragen

Dan is het alleen de vraag of het de moeite waard is om met dit zelfde toestel verder te gaan. Ze hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven, en voor een klein prijsje heb je een nieuw toestel.

hutch
door hutch - Feb 21, 2006 om 17:17
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Roos,

ik kan mij voorstellen dat u met een steeds hoger beltegoed komt te zitten.

U zou uw simkaartje, met nummer, eventueel kunnen "verkopen" aan familie, vrienden, kennissen of wie dan ook. Doe het tegen een redelijk bedrag, iets minder als het beltegoed en er is altijd wel iemand die deze kan gebruiken.

Koop dan een nieuw simkaartje. Bijv. van T-Mobile (heb ik goede ervaringen mee). Deze kunt u dan weer in uw oude telefoon doen, indien de simlock er af is....

Deze provider (T-Mobile) heeft soms een actie waarbij het beltegoed wat opgewaardeerd wordt, verdubbeld wordt. Misschien dat u er niets aan heeft, maar het is toch mooi meegenomen.

En, zoals reeds vermeld, 1 x in het half jaar gebruiken, bijvoorbeeld zelf bellen of gebeld worden en u houdt uw beltegoed, zonder op te waarderen.

Maar u kunt natuurlijk uit meerdere providers kiezen. Ik gaf alleen maar een voorbeeld.

Gr. Hutch

pl
door plop1234 - Feb 24, 2006 om 01:54
31 Antwoorden / 1 Vragen

Het klopt niet dat Vodafone alleen 20 Euro tegoedkaarten verkoopt. Als u een Vodafone City Point binnen loopt kunt u een opwaardeerkaart ter waarde van 10 Euro kopen.

dirck
door dirck - Feb 24, 2006 om 09:43
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Hutch,

"Koop dan een nieuw simkaartje. Bijv. van T-Mobile (heb ik
goede ervaringen mee). Deze kunt u dan weer in uw oude telefoon doen.
"

Er past alleen KPN en Vodafone in.

hutch
door hutch - Feb 24, 2006 om 12:12
4517 Antwoorden / 29 Vragen

@Dirck,

achter het woordje "doen" staat een "," (komma) en geen "." (punt).

"Koop dan een nieuw simkaartje. Bijv. van T-Mobile (heb ik goede ervaringen mee). Deze kunt u dan weer in uw oude telefoon doen, indien de simlock er af is...."

Hutch

dirck
door dirck - Feb 24, 2006 om 12:22
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, en wat wou je daar dan mee zeggen.

Dat, als de simlock er af is, dat er dan wel een T-Mobile kaartje in
een telefoon kan die alleen maar op 900 MHz werkt, terwijl T-Mobile
kaartjes alleen maar op telefoons werken die 1800 MHz aankunnen.

Nogmaals, de telefoon van TS kan alleen 900 MHz netwerken aan. (KPN en Vodafone)

hutch
door hutch - Feb 24, 2006 om 12:59
4517 Antwoorden / 29 Vragen

@Dirck,

Als deze alleen op 900 MHz werkt, heb je gelijk, dan helpt zelfs het simlock-vrij maken niet.

Hutch

jpm
door jpm - Feb 24, 2006 om 13:29
821 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Roos,

Het antwoord van Hutch, het verkopen (of aan een vluchteling geven, jpm) van uw oude simkaart en zelf een andere, nieuwe kopen, is een goed idee. Maar pasop, ik deed het laatste (wat tussen haakjes staat) en vergat voor internetbankieren bij de postbank mijn nieuwe telefoonnummer op te geven. De tancodes die ik wilde ontvangen kwamen maar niet binnen, althans, niet bij mij. Gelukkig woont de vluchteling als een pleegzoon bij ons, zodat hij verbaasd kwam aanrennen.

Dus: Ook even bij "mijn postbank" nieuwe telefoonnummer opgeven, drie dagen wachten met internetbetalen via postbank en het nieuwe toestel met nieuwe nummer krijgt nu wel de tancodes.

st
door stropke - Feb 24, 2006 om 20:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi.Kijk eens bij tele 2 daar kun je opwaarderen met een code vanaf 10 euro en blijft een jaar geldig.Ben er al jaren en bevalt me goed.

webrelations
door webrelations - Nov 22, 2007 om 09:26
23 Antwoorden / 0 Vragen

Ter info:

Vanaf maandag 12 november geeft Vodafone Nederland meer waarde aan het prepaid tegoed van haar klanten. Elke prepaid opwaardering vanaf EUR 20 wordt direct beloond met 15 gratis belminuten of 50 gratis sms berichten. Voor ‘Prepaid Meerwaarderen’ gelden bovendien lagere tarieven. Vodafone verlengt de geldigheid van alle opwaardeer tegoeden naar 12 maanden en introduceert de Zorgeloos Internet BloX voor prepaid klanten.

Het nieuwe ‘Vodafone Prepaid Meerwaarderen’ wordt maandag geïntroduceerd. Bij een verbruik van bijvoorbeeld EUR 20 per maand levert de tariefsverlaging in combinatie met de gratis extra’s een besparing op tot zo’n 30%. Prepaid klanten bellen dan voor 24 eurocent per minuut of sms-en voor 7 eurocent per bericht.

De klant kan zelf kiezen tussen 15 belminuten of 50 SMS’jes en kan zijn keuze tussentijds altijd wijzigen. ‘Vodafone Prepaid Meerwaarderen’ is niet alleen voor nieuwe klanten beschikbaar, ook bestaande klanten kunnen zich eenvoudig en gratis aanmelden.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Web Relations