Prijsverhoging T-mobile na einde contract
Ik heb een conflict met T-mobile. Ik had al jaren een SIm-only contract bij hun voor 8-, euro per maand. Nu was in juli jl. het contract afgelopen en zag ik medio september dat ze het contract verhoogt hadden naar 20.- euro per maand. Mij is nooit iets hiervan gemeld of gevraagd of ik dit wel wilde of dat ik een andere optie zou willen, cq een andere provider. Ik heb hun daarover meteen gebeld, maar hun begonnen meteen over dat het (opeens) over een korting ging en dat ik gewoon het nieuwe maand bedrag moest betalen. Ik heb dit geweigerd, de aut. incasso terug laten boeken en alleen betaald min 12, - euro verhoging. Hun willen nu dat ik gewoon de volle mep betaal. Ik ben trouwens ook toen meteen naar een nieuwe provider gegaan voor 8,- per maand. Moet ik nu ondanks dat ik nergens toestemming voor gegeven heb evengoed die 12,- verhoging evengoed betalen???
......Mij is nooit iets hiervan gemeld of gevraagd of ik dit wel wilde of dat ik een andere optie zou willen, cq een andere provider.......
Ja hoor, een korting over je contractperiode staat vermeld in je overeenkomst. Pak die er maar eens bij.
Die korting vervalt dan aan het einde van je contract en ga je de volle mep betalen. Het einde van je overeenkomst moet je zelf in de gaten houden.
Je hebt een opzegtermijn van 1 maand, dus je kunt overstappen naar een andere provider.
Trouwens, die korting staat waarschijnlijk ook vermeld in de facturen die je hebt ontvangen tijdens de contractperiode.
Weet u zeker dat het niet om een tijdelijke aanbieding ging? Wat staat in uw contract en/of de voorwaarden?
Als een abonnement afloopt en u zegt niet op dan loopt het door. Dat geldt ook voor als u naar een nieuwe provider gegaan bent en het niet opgezegd is.
Als zij gelijk hebben dan zou ik maar betalen voordat u straks extra kosten voor incasso e.d. krijgt (en het dan direct opzeggen).
U had toestemming gegeven voor incasso van de maandtermijnen. Daar is geen bedrag aan gekoppeld.
U was aan het einde van uw contracttarief van € 8,00, daarna werd het een maandelijks opzegbaar tarief van € 20,00. U heeft gestorneerd en het oude bedrag betaald, derhalve € 12 te weinig en bent overgestapt. U heeft bij ondertekening van het eerste € 8 contract daarvoor getekend, Dus kunt u nu beter het verschuldigde betalen, anders gaan die € 12 u aanzienlijk meer kosten via incasso kosten.
Uw tekst als topic titel: "Prijsverhoging T-mobile na einde contract" is dus volledig terecht.
U krijgt van Tmobile 3 maanden voordat het contract afloopt een verlengingsvoorstel per mail en per brief. Als u geen verlenging wenst dan vervalt na einde contract de korting die bij het afgesloten abonnement hoorde en gaat u het volle pond betalen. Het contract wat u nu heeft is voor onbepaalde tijd geworden dus maandelijks opzegbaar echter dient u wel de hogere maandprijs tot opzegging te voldoen. U heeft met het niet volledig betalen van het maandbedrag nu een achterstand bij Tmobile en die gaan ze bij u halen. Een pressiemiddel is bijvoorbeeld de nummerportering door de nieuwe provider, het nummer komt zolang er een achterstand in de betaling is niet vrij voor portering. Als die 12 euro u zoveel sores waard is dan wens ik u veel succes.
Ha luitjes, bedankt al zover voor jullie reacties.
Nee hoor dat zie ik toch anders, voorheen werd er altijd contact opgenomen met mij of ik wilde verlengen en/ of een ander abonnement wilde.
Nu dus helemaal niet en werd er gewoon verhoogd en begonnen ze opeens over een korting terwijl ik ooit een contract heb afgesproken voor Sim- only, 8,- euro en nu het hen uitkomt hebben ze het opeens over een korting, wat in mijn ogen lijkt op met voorbedachte rade de zaak te willen gaan bedonderen. In mijn ogen ga je niet om met iemand die al jaren bij je organisatie verbonden is!
Ik heb nogmaals gewoon de facturen betaald maar zonder de verhoging en ben het niet eens met die verhoging, want had ik dat geweten dan had ik meteen opgezegd! Het is toch wel erg dat je niemand of niets meer kunt vertrouwen. Dan meteen ook gaan dreigen met deurwaarders, vermelding bij stichting preventel en de nieuwe provider opdracht te geven om mijn tel. nummer niet over te nemen!
Hou jullie op de hoogte
Ja Ron dat is het mij waard, trouwens nooit geen aanbod gekregen van T-mobile, ook niet drie maanden van tevoren! Het is trouwens 3 maal 12,- euro en dat is het mij wel waard. Zomaar een prijs verhogen en dan ook nog gaan belonen door als een mak lammetje te betalen.
@george159,
je denk dat je dit maar 3 x 12 = 36 euro gaat kosten, dit wordt heel veel méér, bezint eer ge begint.
Dan meteen ook gaan dreigen met deurwaarders, vermelding bij stichting preventel en de nieuwe provider opdracht te geven om mijn tel. nummer niet over te nemen! Dàt is inderdaad je toekomst. En bij Preventel genoteerd, nergens meer een abo.
Beste george159,
uw contract ken ik niet, of er een korting in vermeld staat weet ik dus ook niet.
Zie de volgende link waarin u vind wat u kunt doen als u een klacht heeft over uw telecomaanbieder, klik hier.
Dan komt u al snel bij de geschillencommissie terecht.
Als u inderdaad die stap onderneemt dan adviseer ik u wel om allereerst de facturen te voldoen. Er zal best een tijd overheen gaan voordat dit helemaal door de geschillencommissie is afgehandeld.
Als u dan al in een incasso-traject zit en/of bij Preventel geregistreerd bent wordt het er voor u ook niet beter op (ik verwacht dat u dan later spijt gaat krijgen). Dus toch maar eerst de facturen betalen en dan stappen ondernemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Instelling WTW unit
De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer