ge
door george159 Nov 17, 2015 om 17:08
Computers & telefonie

Prijsverhoging T-mobile na einde contract

Ik heb een conflict met T-mobile. Ik had al jaren een SIm-only contract bij hun voor 8-, euro per maand. Nu was in juli jl. het contract afgelopen en zag ik medio september dat ze het contract verhoogt hadden naar 20.- euro per maand. Mij is nooit iets hiervan gemeld of gevraagd of ik dit wel wilde of dat ik een andere optie zou willen, cq een andere provider. Ik heb hun daarover meteen gebeld, maar hun begonnen meteen over dat het (opeens) over een korting ging en dat ik gewoon het nieuwe maand bedrag moest betalen. Ik heb dit geweigerd, de aut. incasso terug laten boeken en alleen betaald min 12, - euro verhoging. Hun willen nu dat ik gewoon de volle mep betaal. Ik ben trouwens ook toen meteen naar een nieuwe provider gegaan voor 8,- per maand. Moet ik nu ondanks dat ik nergens toestemming voor gegeven heb evengoed die 12,- verhoging evengoed betalen???

2564 19 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 17:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Mij is nooit iets hiervan gemeld of gevraagd of ik dit wel wilde of dat ik een andere optie zou willen, cq een andere provider.......

Ja hoor, een korting over je contractperiode staat vermeld in je overeenkomst. Pak die er maar eens bij.

Die korting vervalt dan aan het einde van je contract en ga je de volle mep betalen. Het einde van je overeenkomst moet je zelf in de gaten houden.

Je hebt een opzegtermijn van 1 maand, dus je kunt overstappen naar een andere provider.

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Trouwens, die korting staat waarschijnlijk ook vermeld in de facturen die je hebt ontvangen tijdens de contractperiode.

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2015 om 17:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u zeker dat het niet om een tijdelijke aanbieding ging? Wat staat in uw contract en/of de voorwaarden?
Als een abonnement afloopt en u zegt niet op dan loopt het door. Dat geldt ook voor als u naar een nieuwe provider gegaan bent en het niet opgezegd is.
Als zij gelijk hebben dan zou ik maar betalen voordat u straks extra kosten voor incasso e.d. krijgt (en het dan direct opzeggen).

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2015 om 17:36
11547 Antwoorden / 51 Vragen

U had toestemming gegeven voor incasso van de maandtermijnen. Daar is geen bedrag aan gekoppeld.

U was aan het einde van uw contracttarief van € 8,00, daarna werd het een maandelijks opzegbaar tarief van € 20,00. U heeft gestorneerd en het oude bedrag betaald, derhalve € 12 te weinig en bent overgestapt. U heeft bij ondertekening van het eerste € 8 contract daarvoor getekend, Dus kunt u nu beter het verschuldigde betalen, anders gaan die € 12 u aanzienlijk meer kosten via incasso kosten.

Uw tekst als topic titel: "Prijsverhoging T-mobile na einde contract" is dus volledig terecht.

ro
door ron530 - Nov 17, 2015 om 18:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U krijgt van Tmobile 3 maanden voordat het contract afloopt een verlengingsvoorstel per mail en per brief. Als u geen verlenging wenst dan vervalt na einde contract de korting die bij het afgesloten abonnement hoorde en gaat u het volle pond betalen. Het contract wat u nu heeft is voor onbepaalde tijd geworden dus maandelijks opzegbaar echter dient u wel de hogere maandprijs tot opzegging te voldoen. U heeft met het niet volledig betalen van het maandbedrag nu een achterstand bij Tmobile en die gaan ze bij u halen. Een pressiemiddel is bijvoorbeeld de nummerportering door de nieuwe provider, het nummer komt zolang er een achterstand in de betaling is niet vrij voor portering. Als die 12 euro u zoveel sores waard is dan wens ik u veel succes.

ge
door george159 - Nov 17, 2015 om 18:08
41 Antwoorden / 11 Vragen

Ha luitjes, bedankt al zover voor jullie reacties.
Nee hoor dat zie ik toch anders, voorheen werd er altijd contact opgenomen met mij of ik wilde verlengen en/ of een ander abonnement wilde.
Nu dus helemaal niet en werd er gewoon verhoogd en begonnen ze opeens over een korting terwijl ik ooit een contract heb afgesproken voor Sim- only, 8,- euro en nu het hen uitkomt hebben ze het opeens over een korting, wat in mijn ogen lijkt op met voorbedachte rade de zaak te willen gaan bedonderen. In mijn ogen ga je niet om met iemand die al jaren bij je organisatie verbonden is!
Ik heb nogmaals gewoon de facturen betaald maar zonder de verhoging en ben het niet eens met die verhoging, want had ik dat geweten dan had ik meteen opgezegd! Het is toch wel erg dat je niemand of niets meer kunt vertrouwen. Dan meteen ook gaan dreigen met deurwaarders, vermelding bij stichting preventel en de nieuwe provider opdracht te geven om mijn tel. nummer niet over te nemen!
Hou jullie op de hoogte

ge
door george159 - Nov 17, 2015 om 18:13
41 Antwoorden / 11 Vragen

Ja Ron dat is het mij waard, trouwens nooit geen aanbod gekregen van T-mobile, ook niet drie maanden van tevoren! Het is trouwens 3 maal 12,- euro en dat is het mij wel waard. Zomaar een prijs verhogen en dan ook nog gaan belonen door als een mak lammetje te betalen.

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2015 om 18:21
11547 Antwoorden / 51 Vragen

@george159,

je denk dat je dit maar 3 x 12 = 36 euro gaat kosten, dit wordt heel veel méér, bezint eer ge begint.

Dan meteen ook gaan dreigen met deurwaarders, vermelding bij stichting preventel en de nieuwe provider opdracht te geven om mijn tel. nummer niet over te nemen! Dàt is inderdaad je toekomst. En bij Preventel genoteerd, nergens meer een abo.

ge
door george159 - Nov 17, 2015 om 18:49
41 Antwoorden / 11 Vragen

Goh, niet toevallig in loondienst van?

ho
door hopetobehelping - Nov 17, 2015 om 18:49
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste george159,

uw contract ken ik niet, of er een korting in vermeld staat weet ik dus ook niet.
Zie de volgende link waarin u vind wat u kunt doen als u een klacht heeft over uw telecomaanbieder, klik hier.
Dan komt u al snel bij de geschillencommissie terecht.
Als u inderdaad die stap onderneemt dan adviseer ik u wel om allereerst de facturen te voldoen. Er zal best een tijd overheen gaan voordat dit helemaal door de geschillencommissie is afgehandeld.
Als u dan al in een incasso-traject zit en/of bij Preventel geregistreerd bent wordt het er voor u ook niet beter op (ik verwacht dat u dan later spijt gaat krijgen). Dus toch maar eerst de facturen betalen en dan stappen ondernemen.

ge
door george159 - Nov 17, 2015 om 18:51
41 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je wel Hopetobelping, Hier heb ik iets aan, ga meteen aan de slag!!!

Vriendelijk bedankt!!!

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2015 om 18:55
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Goh, niet toevallig in loondienst van?

Ja hoor, maar ook bij de PTT, KPN, Vodafone, Philips, Tele2, Shell, AH, en nog een slordige andere 40 à 50, maar het kunnen er ook nog meer zijn, ik heb ze al weer een poosje niet geteld, net zoals alle anderen hier. Ik heb gewoon moeite om de belasting in te vullen met zoveel werkgevers. O ja, ik ben ook nog overal groot aandeelhouders als dat van toepassing is.

ge
door george159 - Nov 17, 2015 om 19:03
41 Antwoorden / 11 Vragen

Ha ha ha!!!

ge
door george159 - Nov 17, 2015 om 20:00
41 Antwoorden / 11 Vragen

Nee maar het zou mij niet verbazen als het niet zo zou zijn dat (grote) bedrijven een afdeling hebben of een bedrijfje inhuren om het internet af te speuren naar (negatieve) reactie's om deze meteen te bombarderen met of positieven, tegenover gestelde berichten omtrent dit bedrijf of het pogen om een melder, zoals ik nu monddood te maken of te frustreren???
Ik vond dat de eerste reacties wel allemaal erg negatief waren en er ook niet op gericht waren om mij een positieve richting op te sturen zodat ik legaal van mij af kon bijten. Nogmaals bedankt Hopetobehelping! Zou het natuurlijk niet in mijn hoofd halen om iemand te beschuldigen van???
Zou Kassa hierop wel eens controleren en de zaak in de gaten houden om te voorkomen dat mensen die hulp vragen niet no dieper in een slangenkuil terechtkomen?
Nou nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties!!! Groetjes George

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2015 om 20:07
11547 Antwoorden / 51 Vragen

@George, als je bij een groen licht mag doorrijden en bij rood moet stoppen, zal er niemand hier zijn die zegt (om met de wolven in het bos mee te huilen/met de vraagsteller in een goed plaatje te komen) dat je bij rood door mag rijden. Maar succes met je geschillencommissie.

U snapt toch wel dat mijn post van 18.55 spottend is.

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2015 om 20:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=george159 schreef op dinsdag 17 nov 2015, 20:00]Nee maar het zou mij niet verbazen als het niet zo zou zijn dat (grote) bedrijven een afdeling hebben of een bedrijfje inhuren om het internet af te speuren naar (negatieve) reactie's om deze meteen te bombarderen met of positieven, tegenover gestelde berichten omtrent dit bedrijf of het pogen om een melder, zoals ik nu monddood te maken of te frustreren???
Ik vond dat de eerste reacties wel allemaal erg negatief waren en er ook niet op gericht waren om mij een positieve richting op te sturen zodat ik legaal van mij af kon bijten. Nogmaals bedankt Hopetobehelping! Zou het natuurlijk niet in mijn hoofd halen om iemand te beschuldigen van???
Zou Kassa hierop wel eens controleren en de zaak in de gaten houden om te voorkomen dat mensen die hulp vragen niet no dieper in een slangenkuil terechtkomen?
Nou nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties!!! Groetjes George
Natuurlijk een 'mol' van de grote, boze bedrijven geeft hier 9.643 antwoorden... met hier en daar soms een reactie om die bedrijven in een goed daglicht te plaatsen.

door 1953 - Nov 17, 2015 om 20:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U kunt allicht als contractant het contract onbepaalde duur doen beëindigen met 1 maand opzegtermijn.

sw
door swat1500 - Nov 17, 2015 om 23:44
3791 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=george159 schreef op dinsdag 17 nov 2015, 18:08]Ha luitjes, bedankt al zover voor jullie reacties.
Nee hoor dat zie ik toch anders, voorheen werd er altijd contact opgenomen met mij of ik wilde verlengen en/ of een ander abonnement wilde.
Nu dus helemaal niet en werd er gewoon verhoogd en begonnen ze opeens over een korting terwijl ik ooit een contract heb afgesproken voor Sim- only, 8,- euro en nu het hen uitkomt hebben ze het opeens over een korting, wat in mijn ogen lijkt op met voorbedachte rade de zaak te willen gaan bedonderen. In mijn ogen ga je niet om met iemand die al jaren bij je organisatie verbonden is!
Ik heb nogmaals gewoon de facturen betaald maar zonder de verhoging en ben het niet eens met die verhoging, want had ik dat geweten dan had ik meteen opgezegd! Het is toch wel erg dat je niemand of niets meer kunt vertrouwen. Dan meteen ook gaan dreigen met deurwaarders, vermelding bij stichting preventel en de nieuwe provider opdracht te geven om mijn tel. nummer niet over te nemen!
Hou jullie op de hoogte

U kunt het anders zien maar het begin punt is "Wat staat er in uw contract van destijds?" Staat daarin een abonnement voor 8 euro p/m voor onbepaalde tijd of staat daarin 20 euro p/m - 60% voor de duur van 24 maanden o.i.d.
Wordt in het contract niets gezegd over een hoger maandbedrag na een x aantal maanden dan lijkt mij dat u in uw recht staat. U zult dan wel naar de geschillencommissie moeten stappen omdat de provider uw klacht afwijst.

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 23:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De aanbieding / korting telt ongetwijfeld gedurende de looptijd van het contract. Sluit je geen nieuw abonnement af of zeg je niet op dan is de aanbieding vervallen. Zo werkt dat.

Dat ze andere jaren u gingen bellen dat zijn ze niet verplicht. Het is aan de klant het einde van het contract in de gaten te houden.

Maar heb je er nu de paperassen al bij gezocht? Contract met bijbehorende brief?