st
door stevw00 Sep 23, 2015 om 16:34
Computers & telefonie

Print

bij het uitprinten van de puzzels in de stentor komt er een print uit met te kleine letters.
Heb van alles al geprobeerd.
Heb windows 10
printer OKI.

1250 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2015 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo stevw,

Zie geen puzzel op de website, dus kan het niet even uitproberen, maar als je nu eens met Ctrl en + de bedoelde puzzel op de website vergroot en dan de pagina afdrukt?

Suc6

aurora1
door aurora1 - Sep 23, 2015 om 23:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien de puzzel eerst met het knipprogramma op de pc zetten en dat dan printen of als dat dan nog niet groot genoeg is eerst het knipsel wat vergroten en opnieuw een knipsel maken van die grotere versie en dan printen?
Informatie over knipprogramma: klik hier.
Om het op de pc te vinden moet u mogelijk via zoeken intikken: knip, en dan het programma aan de taakbalk vastzetten om er gemakkelijk mee te kunnen werken.
U kunt anders ook een screenprint van de puzzel maken en eventueel nog vergroten en dan printen.

reflecs
door reflecs - Sep 24, 2015 om 13:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Kan de puzzel ook niet uittesten, maar kunt u in de webbrowser de grootte niet instellen in (Alt-toets) Bestand > Afdrukvoorbeeld?. B.v. vergroten tot papierformaat.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2015 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En .....opgelost?

st
door stevw00 - Sep 28, 2015 om 16:19
13 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 27 sep 2015, 16:34]En .....opgelost?

st
door stevw00 - Sep 28, 2015 om 16:22
13 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 27 sep 2015, 16:34]En .....opgelost?

neen drukt wel goed af maar om er mee te werken zijn de letters te klein met het vergroten komt niet alles op de pagina

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2015 om 17:17
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe print u de puzzel m.a.w. vanuit wel formaat?

Is het pdf?
U kunt proberen de puzzel te openen in een wordprocessor bijv. word.

Ook kunt u naar alle waarschijnlijkheid het afdrukformaat aanpassen op uw printer, zie daarvoor het scherm: printereigenschappen (properties) of voorkeursintstellingen en dan paginainstelling.

(Welke printer heeft u?)

st
door stevw00 - Sep 28, 2015 om 17:27
13 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 28 sep 2015, 17:17]Hoe print u de puzzel m.a.w. vanuit wel formaat?

Is het pdf?
U kunt proberen de puzzel te openen in een wordprocessor bijv. word.

Ook kunt u naar alle waarschijnlijkheid het afdrukformaat aanpassen op uw printer, zie daarvoor het scherm: printereigenschappen (properties) of voorkeursintstellingen en dan paginainstelling.

(Welke printer heeft u?)

st
door stevw00 - Sep 28, 2015 om 17:28
13 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 28 sep 2015, 17:17]Hoe print u de puzzel m.a.w. vanuit wel formaat?

Is het pdf?
U kunt proberen de puzzel te openen in een wordprocessor bijv. word.

Ook kunt u naar alle waarschijnlijkheid het afdrukformaat aanpassen op uw printer, zie daarvoor het scherm: printereigenschappen (properties) of voorkeursintstellingen en dan paginainstelling.

(Welke printer heeft u?)
ik heb een oki printer heb van alles al geprobeerd met de instellingen

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2015 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 28 sep 2015, 17:17]

(Welke printer heeft u?)

Dat staat in de vraag: laatste regel.
Nog steeds geen nieuwe leesbril aangeschaft? ;-)

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2015 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@stevw00,

Wél de aangegeven suggesties geprobeerd?

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2015 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar staat die puzzel? Op de website? Zo ja, waar?

reflecs
door reflecs - Sep 29, 2015 om 11:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De letters op de website zelf zijn wel groot genoeg?
Had u dit probleem ook met een vorige versie van Windows?

reflecs
door reflecs - Sep 29, 2015 om 12:13
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Worden andere websites wel goed geprint?
Wanneer u nog geen driver heeft voor Windows 10 zou u die hier kunnen downloaden:
http://www.oki.nl/support/printer-drivers/index.aspx

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2015 om 16:50
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Probeer ook eens ctrl shift p tegelijk

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 29 sep 2015, 16:50]Probeer ook eens ctrl shift p tegelijk

Zou ik toch maar NIET doen!
Dat is geen print-opdracht, maar - bv. bij Firefox - kom je dan in een tabblad privé-navigatie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2015 om 19:09
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 29 sep 2015, 17:34][quote=gerritaltena schreef op dinsdag 29 sep 2015, 16:50]Probeer ook eens ctrl shift p tegelijk

Zou ik toch maar NIET doen!
Dat is geen print-opdracht, maar - bv. bij Firefox - kom je dan in een tabblad privé-navigatie.

??????? Ik benut dit ongeveer dagelijks als ik met een zeker programma eerst zou moeten opslaan in pdf en dan vanuit de opslag zou moeten printen En dat zeker programma is niet Firefox!! (Wel gmail en ook met andere documenten die als pdf binnenkomen.)

diumenge
door diumenge - Sep 29, 2015 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

CTRL + SHIFT + P is het afdrukmenu oproepen in Chrome. In Edge, IE en kennelijk ook FF roep je inderdaad privé navigatie op. In Chrome is dat CTRL + SHIFT + N.