be
door bernadette3 Jan 27, 2008 om 16:38
Computers & telefonie

Printproblemen na installatie Office 2007

Na het verwijderen van Office 2000 en het installeren van Office 2007 heb ik problemen met printen.

In Word, Excel en PowerPoint wordt de printer wel aangestuurd, maar er staat helemaal niets op het papier. Print ik een mail uit, dan wordt alleen bovenaan mijn naam afgedrukt, maar geen inhoud van de mail.

Ik heb een HP Deskjet 5550 en vandaag nog vóór het installeren van Office 2007 met Word 2000 Premium geprint.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Groetjes, Bernadette

695 12 Rapporteer

be
door bernadette3 - Jan 27, 2008 om 17:53
24 Antwoorden / 5 Vragen

Dank voor je advies Gerrit. Ik ga van de week contact opnemen met HP.

Groetjes, Bernadette

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2008 om 17:54
16897 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan u uitsluitend adviseren, bij gebruik van 5 diverse HP printers, zowel deskjet als laserjet via chat morgen contact op te nemen met HP zie of beter klik dan aan:

http://welcome.hp.com/country/us/en/contact/chat_1.html, mogelijk is een compatibiliteitsprobleem omdat de indelingen bij office 2007 afwijken van die van 2000/2003. Bijv is een docx document niet leesbaar voor gebruikers met een eerdere versie. Mijn ervaring met de helpdesk van HP is dat deze effiociënt is en u mogelijk een oplossing kan bieden of in de zin van een instellingsaanbeveling of van een patch. U krijgt de gehele conversatie na afloop ook aangeleverd als e-mail.

door 4711 - Jan 27, 2008 om 17:57
885 Antwoorden / 2 Vragen

De HP deskjet 5550 uit 2002 is niet gemaakt voor 2007.
Vele kopen een nieuwe omdat ze op Vista overgaan, maar waarom een betaalde Windows?
Open Office werkt wel en naast Linux ook onder Windows dit pakket goed werkend en beide systemen kunnen  de 5550 aansturen!
Als je een normaal mailtje of foto nog wel kunt printen Update is er niet bij HP en dan is dit pakket voor de nieuwere apparaten!

Als U de HP Deskjet 5550 later kocht, het is model 2002!

be
door bernadette3 - Jan 27, 2008 om 19:00
24 Antwoorden / 5 Vragen

@4711: ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Mijn PC draait onder Windows XP Home en ik heb vandaag Office 2007 geïnstalleerd. Op de onderkant van mijn printer staat op het etiket de datum feb. 21 2002. Begrijp ik je goed en is deze niet compatible met Office 2007?

poltol
door poltol - Jan 27, 2008 om 20:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Bernadette,

Laat je niets wijs maken door 4711. De HP doet het straks gewoon. Je moet alleen de instellingen aanpassen. De printer moet weten/leren hoe de documenten met de nieuwe extensies geprint moeten worden. Sla zolang je documenten en dergelijke op met de oude extensies, dan print het wel. Bel, mail of chat even met HP dan sturen ze je een patch zodat de printer het wel snapt.

Succes, poltol

be
door bernadette3 - Jan 28, 2008 om 21:13
24 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Poltol, bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist geprobeerd om het Word document op te slaan met de oude extensies en toen proberen uit te printen, maar helaas bleef het papier helemaal blanco.

Het vreemde is: PowerPoint 2007 geeft wel een print afdruk, Excel 2007 niet,  Word 2007 heel soms wel, maar meestal niet. Ik weet niet waarom het document een enkele keer wel wordt afgedrukt maar 9 van de 10 keer drukt hij niets af. Mailberichten worden ook niet afgedrukt, alleen de streep bovenaan met daarboven mijn naam en eventuele plaatjes en/of hyperlinken in een mailbericht. Ook kan ik gewoon webpagina's uitprinten.

Ik heb vanmiddag mailcontact gehad met HP, zij schreven niets over een patch maar verwezen mij door naar Microsoft daar de printer op zich wel werkt. Met Microsoft heb ik nog geen contact opgenomen.

Weet jij waar en welke instellingen ik eventueel zou moeten aanpassen?

Groetjes, Bernadette

be
door bernadette3 - Jan 28, 2008 om 21:20
24 Antwoorden / 5 Vragen

@gerritaltena:

Ik heb vanmiddag mailcontact gehad met HP. Inderdaad een heel goede en duidelijke helpservice van HP!! Helaas na de door hen aangedragen adviezen te hebben opgevolgd, bleken deze niet tot een oplossing te leiden. Zij verwezen mij door naar Microsoft, daar de printer zelf wel werkt.

In iedergeval hartelijk dank voor je tip en de weblink naar de service van HP!

Groetjes, Bernadette

gsm
door gsm - Jan 28, 2008 om 21:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wat gebeurt er als je op Bestand klikt, dan op Afdrukken,
vervolgens eerst de Eigenschappen van de Printer openen.
Bij Kwaliteit iets anders kiezen, bijv. (Snel)Concept of  Normaal.
Dan Afdrukken...
Als dit werkt dan de printer, onder Printers en Faxen ook zo instellen!

Wat doet de printer met gekleurde letters?
Evt nog kiezen om af te drukken in Grijsschaal.

GSM

gsm
door gsm - Jan 28, 2008 om 22:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In printers en faxapparaten kun je ook nog de printer geheel verwijderen.
Gewoon de 5550 printer aanklikken en deleten.
Dan zonder dat de printer is aangesloten Vista herstarten.

Pas nadat Vista opnieuw helemaal is opgestart, de USB kabel weer aansluiten. Dan Automatisch laten zoeken naar een stuurprogramma.
Geen CD van HP gebruiken en ook niet op internet laten zoeken.

GSM

pu
door puma73 - Jan 28, 2008 om 22:22
24 Antwoorden / 0 Vragen

HP heeft op 4 januari 2008 een hulpprogramma uitgebracht, zie onderstaande link voor beschrijving en eventueel installeren

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=mp-56143-2&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&product=71896&os=228&lang=nl

be
door bernadette3 - Jan 29, 2008 om 15:03
24 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi GSM,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je advies opgevolgd en gekleurde letters uitgeprint: inderdaad worden de gekleurde letters wél uitgeprint, maar de zwarte niet. Misschien is er iets loos met de zwarte toner (terwijl ik die nog lang niet leeg is). Ik ga van de week een nieuwe zwarte toner halen en hopelijk werkt het dan wel! Hartelijk bedankt voor je advies.

Groetjes, Bernadette

be
door bernadette3 - Jan 29, 2008 om 15:08
24 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Puma73,

Bedankt voor je reactie en de weblink. Ik heb de software van HP gedownload, maar helaas zonder resultaat. Vanmiddag heb ik ook het advies van GSM opgevolgd en kleurenprints gemaakt. Kleuren doet de printer wel uitprinten, dus misschien is er iets loos met mijn zwarte toner (alhoewel die vrij nieuw is). Ik ga van de week een nieuwe toner halen en hopelijk doet de printer het dan goed.

Groetjes, Bernadette