kukkuk
door kukkuk Sep 4, 2009 om 14:56
Computers & telefonie

Probleem met negatievenscanner

ik heb een paar maanden geleden de canon lide 600f aangeschaft en hier veel plezier van, vooral het negatieven scannen is leuk, als het werkt...heb 'm vandaag weer eens aangesloten maar nu kan ik bij bron selecteren niet meer kiezen voor negatieven, alleen nog uit foto, krantenartikel, document enz. normaal stond er in dat rijtje ook negatieven 35 mm (uit mijn hoofd) maar nu dus niet meer, ik heb al van alles geprobeerd, de software opnieuw geïnstalleerd, drivers gedownload maar het probleem blijft bestaan....
is er hier misschien iemand die weet waar het aan zou kunnen liggen? de kabels zijn goed aangesloten en de negatievenscanner is goed geplaats op de scanner zelf...
alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes,
Kukkuk

793 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 4, 2009 om 17:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het voorheen nog in orde was en niet zo lang geleden, kunt u missschien de pc met ysteemherstel terugzetten naar een eerdere datum en zien of dat het probleem oplost.

vr.gr.

kukkuk
door kukkuk - Sep 4, 2009 om 17:33
22 Antwoorden / 35 Vragen

dankjewel,  ik zal dit zo eens proberen!
mocht dit de oplossing zijn zal ik het hier nog even laten weten natuurlijk!
groetjes,
kukkuk

door kukkuk - Sep 4, 2009 om 20:21
22 Antwoorden / 35 Vragen

helaas, systeemherstel is geen optie omdat ik de laatste negatieven in april gescand heb en systeemherstel niet verder terug gaat dan juni...wel jammer want het was vast dé oplossing geweest!
evenwel reuze bedankt!!
groetjes,
kukkuk

aurora1
door aurora1 - Sep 4, 2009 om 23:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat het al te lang geleden was. Jou zou nog kunnen kijken of je bijv. iets verkeerd doet met de volgorde van aansluiten en het plaatsen van de negatievenscanner. Dus stapsgewijs met de gebruiksaanwijzing erbij e.e.a. nog eens nalopen.

vr.gr.

kukkuk
door kukkuk - Sep 5, 2009 om 18:33
22 Antwoorden / 35 Vragen

ik geef het ook niet op ;-) de scanner zelf werkt prima, ik kan gewoon scannen maar de negatiefscanner wordt niet meer weergegeven in het rijtje "bron selecteren", en normaal gesproken kan je via de sneltoetsen op de scanner zelf (knop copy) direct negatieven scannen maar als ik die knop gebruik gebeurt er ook niets meer dus misschien is er iets mis met de kabel die van de negatiefscanner naar de scanner zelf gaat?

ik bedank je in ieder geval voor het meedenken!!!

groetjes, Kukkuk

labswans
door labswans - Sep 5, 2009 om 20:13
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Waarschijnlijk heeft u de aparatuur in een andere usb poort gestoken op dit moment dan eerst bij eerst van installatie een tijd geleden.

Probeer eens een andere usb poort aub

labswans

aurora1
door aurora1 - Sep 5, 2009 om 20:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@labswans, dat had ik ook nog willen voorstellen (als laatste wat ik nog kon bedenken).

vr.gr.

kukkuk
door kukkuk - Sep 6, 2009 om 07:23
22 Antwoorden / 35 Vragen

goedemorgen! wauw, als dat het zou zijn word ik gek van blijdschap, ik zal de scanner straks weer tevoorschijn halen en een andere usb poort proberen!! uiteraard laat ik het weten als het probleem hiermee opgelost is! reuze bedankt allebei!!
groetjes,
kukkuk

tr
door trappist - Sep 6, 2009 om 11:42
240 Antwoorden / 0 Vragen

volgens de handleiding wordt de scanner van stroom voorzien via de usb poort en de FAU krijgt zijn energie weer vanuit de scanner, wanneer software compleet verwijderen en opnieuw installeren niet helpt, vrees ik dat de FAU defect is.

Een mogelijkheid om dit te testen zou zijn om het complete apparaat eens te installeren aan een andere PC.

labswans
door labswans - Sep 6, 2009 om 11:55
1918 Antwoorden / 10 Vragen

off topic

@labswans, dat had ik ook nog willen voorstellen (als laatste wat ik nog kon bedenken).

vr.gr.

dat had u niet willen doen anders had u het erbij gezet. Hou het met die dingen bij uw eigen antwoorden de volgende keer.

kukkuk
door kukkuk - Sep 6, 2009 om 13:23
22 Antwoorden / 35 Vragen

helaas.....een andere usb poort heeft geen uitkomst geboden, de negatievenscanner werkt nog steeds niet! denk inderdaad dat het proberen op een andere computer in ieder geval uit kan sluiten of het aan mij/mijn computer ligt of aan de negatievenscanner, mocht het aan de scanner liggen zal ik contact opnemen met de leverancier, ik bedank jullie hierbij voor jullie antwoorden!

hartelijke groet, Kukkuk

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 6, 2009 om 13:28
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Branden er geen ledjes op de scanner?