lu
door lubje Feb 28, 2004 om 17:53
Computers & telefonie

Problemen beeldscherm

Sinds januari 2004 nieuw computersysteem op werk: Citrix. Sindsdien problemen met beeldscherm: flikkerend beeld, kleine letters, onduidelijk enz. Installateur heeft probleem teruggekoppeld naar HP.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Veroorzaakt hoofdpijn, branderig/zwaar gevoel in ogen enz.

1454 6 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:53
402 Antwoorden / 0 Vragen

Staat het scherm niet gewoon op 60Hz? Daar krijg je de klachten van die u beschrijft.

garfield74
door garfield74 - Apr 16, 2004 om 12:53
13 Antwoorden / 2 Vragen

Controleer eens op welke resolutie en verversingssnelheid uw beeldscherm staat. U kunt dit doen door op de Desktop rechts te klikken, dan te kiezen voor Eigenschappen/Properties, en vervolgens te kiezen voor tabblad Instellingen/Settings. Daar ziet u een schuif waarmee de resolutie in te stellen is. Een resolutie van 1024x768 of 1280x1024 werkt meestal het prettigste. Klik nu op de knop Geavanceerd/Advanced, en controleer het tabblad Algemeen/General op hoeveel DPI uw tekst staat. Een grootte van 96 DPI is gangbaar. Klik vervolgens op het tabblad Beeldscherm/Monitor, en controleer de vernieuwingsfrequentie (refresh rate in het Engels). Voor een prettig beeld is een frequentie van 75 á 80Hz wel het minimum, maar beter is nog 100Hz of hoger.

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:53
402 Antwoorden / 0 Vragen

100 Hz of hoger? Dat zou ik niet doen. Tenminste als u de monitor enige levensduur wil geven. Ik heb het net nog even nagekeken maar de nieuwste 17" monitoren gaan tot max 85Hz en de nieuwste 19" tot 89Hz, 22" gaat tot 94Hz. Dit is ook ruim voldoende. Een overgroot deel van de mensen die veel met computers werken geven aan dat 75" voldoende rust geeft en geen hoofdpijnklachten of vierkante/branderige ogen. Voorts leidt verkeerde resolutie doorgaans niet tot hoofdpijn of branderig gevoel in de ogen. Mensen klagen dan veel eerder over te kleine icoontjes of letters.

garfield74
door garfield74 - Apr 16, 2004 om 12:53
13 Antwoorden / 2 Vragen

heb je al geprobeert om het schermformaat te wijzigen ook kan je het aantal Mhz in xp verhogen dit onderdrukt het flikkeren deze instellingen kan je vinden als je met je rechtermuisknop op een leeg stuk van je bureaublad klikt, mijn pc flikkerde ook instellen verminderd. er kan natuurlijk ook altijd iets stuk zijn

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:53
763 Antwoorden / 1 Vragen

ik had hier ook last van je kan proberen dit op te lossen door de bureaubladeigenschappen te veranderen klik met je rechtermuisknop op een leeg stuk in je bureaublad je komt nu bij de eigenschappen voor beeldscherm terecht klik op instellingen en nu op geavanceerd hier vind je een aantal tabbladen je kan hier de dpi instellen, tegen het flikkeren kan je proberen het aantal hertz te verhogen dit geeft een rustiger beeld check eerst wel even wat je beeldscherm ondersteund een verkeerde instelling kan je beeldscherm vernielen

co
door counterblade - Apr 16, 2004 om 12:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Systeembeheer kan de instellingen van elke applicatie wijzigen, ook de resolutie waarmee de applicatie verschijnt op uw scherm, de resolutie moet niet al te hoog staan, want dan ben je weer te afhankelijk van de mogelijkheden van de schermen van de netwerkclients. Over het algemeen = 800 x 600, 16 bits high color een goede instelling.
Indien je eigen scherm nog in te stellen is moet je die dan eignelijk ook die resolutie geven en niet proberen het maximale uit je monitor te halen, dat kan je thuis lekker doen. Voor het knipperen is het eventueel ook mogelijk dat de Citrix server(s) of Farm wordt ge-upgrade naar FR3, ze moeten in dat geval niet vergeten de clients ook bij te werken naar versie 7.1.xx. Deze versie bezit namelijk weer een aantal eigenschappen (waaronder Speedscreen) die ervoor zorgen dat de informatie vloeiender op je scherm verschijnt.