sunset_1
door sunset_1 Aug 10, 2005 om 22:06
Computers & telefonie

Problemen met de provider: verhaal halen in de winkel?

Stel: je sluit in een telecomshop een mobiel abonnement af met een nieuw toestel. Toestel bevalt, maar na verloop van tijd begin je problemen te krigjen met de provider: geen bereik waar je het wel verwacht bijvoorbeeld. Kun je dan via de winkel je gelijk halen? Of moet je je dan tot de provider richten.
Zelfde verhaal met een defect toestel tijdens een lopend contract: in hoe verre is de winkel aansprakelijk voor het feit dat je contract vrolijk verder loopt?


Dit zijn geen zaken die ik zelf heb ondervonden, maar ben wel benieuwd wie waar verantwoordelijk voor is, en waar de grens ligt. Ben benieuwd ;)

264 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

de
door detulp050 - Aug 11, 2005 om 09:04
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het ervaren van een slecht bereik is slecht gedeeltelijk verantwoording van de provider. Als het bereik slechter werd na aangaan van het contract dan heeft deze wel verantwoording, maar als het bereik al slecht was ten tijde van de aansluiting, dan valt het onder de verantwoording van de consument om zelf onderzoek naar de kwaliteit te doen.


Winkel is niet verantwoordelijk voor een slecht bereik, zij dienen voor het abonnement als tussenpersoon.


Voor het toestel is de winkel wel verantwoordelijk, je hebt het toestel bij hen gekocht, voor het doorlopende contract niet, dat heb je met de provider afgesloten via de winkel.

sunset_1
door sunset_1 - Aug 11, 2005 om 09:09
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Duidelijk. Hier bij Vraag&antwoord komen een paar vragen voorbij van mensen die inderdaad slecht bereik hebben en dit koste wat het kost willen verhalen via de winkel of de provider. Het lijkt erop dat programma's al Breekijzer etc. (het met een grote bek en botte bijl binnen stappen om je gelijk te halen) bijna een averechts effect hebben.


Ik heb geen enkel probleem met mondige consumenten, maar om een of andere reden lijken sommige mensen gewoon te vergeten dat ze nog een stukje eigen verantwoordelijkheid hebben.
Nogmaals, het gaat mij meer om de discussie dan wat anders, dus in afwachting van verdere reacties.


PS.: hoop dat je blij bent met je Beste Antwoord, had eigenlijk de intentie op de reactie-button te klikken ;)

ma
door martin1 - Aug 12, 2005 om 23:08
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

naar een winkel gaan voor problemen met het contract, bereik, bellen, bellen in buitenland in niet zinvol (tenzij je naar een KPN winkel, vodafone city point, orange store oid gaat). Garantie op het toestel wordt in de regel geregeld door de winkel waarbij je het toestel hebt gekregen (of gehad). Uitzondering hierop zijn gesimlockte toestellen die in een omdoos van een provider worden geleverd (zo levert bijv. t-mobile vaak een eigen toestel bij een contract) Ook orange, KPN en vodafone leveren soms eigen toestellen (evt met logootje erop, maar altijd herkenbaar aan een speciale doos of typenummer. In dit geval loopt de garantie op het toestel via de provider. Via controle van het imei nummer kan de provider makkelijk zien of het om een eigen toestel gaat.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer