fj
door fjonker Jan 15, 2007 om 21:20
Computers & telefonie

Problemen met hyperlinks in excel door IE7

Ik maak gebruik van uitgebreidde Excel bestanden, waarin diverse autovormen als knoppen gebruit worden, alsmede formulierelementen. Zowel aan afbeeldingen als de formulierelementen zijn ook macros gekoppeld.

Ik heb sinds kort IE7 geïnstalleerd. Als ik nu zo'n excel bestand open krijg ik de melding: "Bestandsfout: er kunnen gegevens verloren gegaan zijn" En alle afbeeldingen blijken te zijn verdwenen, en daarmee de gehele functionaliteit.

Zoeken op internet levert geen antwoord op, alleen het feit dat er meer mensen deze klachten hebben. Het blijkt zelfs dat Microsoft aangeeft dat er helemaal geen probleem is.

Wie herkent dit, of nog beter, heeft hier een oplossing voor.

1064 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fjonker,

Helass heb ik geen ervaring met dit probleem met word echter ben ik wel in aanraking gekomen met andere problemen met word en IE7. Graag wil ik je vragen om het betreffende bestand op internet te zetten of naar mij te sturen op warstar-web_@_gmx.net (verander de _@_ met @). Ik heb hier een test omgeving en zou graag naar dit probleem willen kijken.

Met vriendelijk groet,
warnar

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 03:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote:
------------------------------------------------------------------------------
Zoeken op internet levert geen antwoord op, alleen het feit dat er meer mensen
deze klachten hebben. Het blijkt zelfs dat Microsoft aangeeft dat er helemaal
geen probleem is.
------------------------------------------------------------------------------

Klopt niet helemaal, Microsoft geeft wel aan dat er een probleem is.
Ik moest gisteren de activatie van Windows XP via de telefoon opnieuw activeren, en
ik heb toen gelijk het probleem van IE7 doorgegeven.
De medewerkster gaf aan dat ze dezelfde probleem al gehoord had en ze had alles genoteerd.

Mijn advies is om gelijk IE7 van het systeem af te halen en terug te gaan naar IE6!

Ik heb al diverse keren op verschillende computers gehad dat het bestand:
c:\windows\system32\config\system
beschadigd was. In sommige gevallen zo erg dat het systeem niet meer te herstellen was
en dat alles opnieuw geïnstalleerd moest worden.

Zelf had ik op mijn eigen notebook windows opnieuw geïnstalleerd en gelijk ook IE7 erop gezet,
en iedere keer grote problemen en het systeem liep ook steeds vast.
Waarna ik na de 5e keer windows opnieuw geïnstalleerd te hebben IE7 eens niet erop zette, en geen
problemen meer.

Een klant van mij gaf aan dat hij grote problemen had sindsdien hij IE7 op zijn systemen gezet had.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook IE7 NL tot tevredenheid.

Bij mij werkt IR7 en MS Office Excel perfect samen, zo juist nog eens getest.

Waarschijnlijk ligt er een diepere probleem voor wat betreft niet IE7 en MS Office Excel samen, maar mogelijk een diepere bestand - mogelijk is aangetast of gemuteerd door een worm?! - die beschadigd is geraakt. Probeer eerst eens de virusscan er op los te laten, wel de nieuwste versie met updates gebruiken. Dan kunt u waarschijnlijk een verrassing zien? Daarnaast kunt u ook nog eens de schijf met Windows XP op los laten met het onderdeel 'herstel/reperatie'?

Een ander alternatief is IE7 verwijderen, opnieuw downloaden van het net MS, vervolgens intsalleren, en kijken of het probleem zich blijft voordoen.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via onderstaande link is er een Excel-sheet welke perfect werkt onder IE6, maar onder IE7 de beruchte bestandsfout aangeeft. Deze sheet heeft diverse VB-macro's welke voorzien zien van een wachtwoord. Verder bevatten de werkbladen diverse plaatjes en besturingselementen.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/sklos/OB2XML-0701.xls

Tot nu toe zijn al mijn pogingen om dit probleem op te lossen gestrand. Wellicht dat er goeroe is die mij verder op weg kan helpen.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit moment heb ik geen problemen meer.

Ik heb weliswaar mijn PC opnieuw geinstaleerd, maar dat heeft volgens mij niets met de oplossing te maken.

Ook heb ik de voorste pagina in mijn bestand, die was voorzien van oa een emailknop en een websiteknop, gewijzigd in een Userform. Nu heb ik IE7 en geen problemen meer, ook van de 90 andere gebruikers van mijn bestand kreeg ik eerder nog wel enkele klachten, maar nu ook niet meer.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is voor zover ik weet maar 1 oplossing als je met IE wilt blijven werken en dat is:
IE7 eruit en terug naar IE6.
Een goed alternatief is Firefox (Mozilla).
Dan ben je in 1 keer van een hoop IE ellende af.

Succes

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk werd het probleem grotendeels veroorzaakt door de beveiliging op het macro project.

Een van de gebruikers had grote problemen, en na het verwijderen van de project beveiliging, had hij ook geen problemen meer.

Voor alle zekerheid blijf ik toch nog maar even werken met IE6.

Iedereen bedankt voor de reacties, bij deze sluit ik deze topic.