to
door tontien Aug 28, 2009 om 12:44
Computers & telefonie

Problemen met pinnacle 12

Ik ben al jarenlang actief met het programma studio van pinnacle. Ik heb sinds kort pinnacle 12 plus gekocht maar heb alleen maar problemen. Het programma herkent de dvd brander niet en kan dus geen dvd's maken. Heb al van alles geprobeerd, maar niets lukt.

Wie kan mij helpen ?

1364 6 Rapporteer

monkey
door monkey - Aug 29, 2009 om 12:36
52 Antwoorden / 1 Vragen

Hi,

herkent pinnacle de DVD speler niet, of de DVD zelf niet? Met andere woorden; als je er een andere DVD of CD in doet, wordt deze dan nog steeds niet herkent?

Monkey

to
door tontien - Aug 29, 2009 om 12:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Het ppgramma gooit steeds de dvd uit de speler, ik heb er al tientallen geprobeerd het ligt volgens mij niet aan de dvd maar wel aan snap ik nog niet !

freya
door freya - Aug 29, 2009 om 15:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tontien,

Je zegt dat je versie 12 gebruikt. Is dat versie 12.0 of 12.1? Mocht je niet de laatste versie hebben, download en installeer dan eerst eens de update vanaf de website van Pinnacle:

Pinnacle Studio Plus 12.1

m.vr.gr. Freya

to
door tontien - Aug 29, 2009 om 15:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste F.

Ik heb versie 12.1 en heb de laatste updates gedownload, maar dat had geen effect. Bij jou wel ?

Ton

freya
door freya - Aug 29, 2009 om 16:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dat programma niet, maar ik zag op de website van Pinnacle dat er een update beschikbaar was. Meestal denken mensen er niet aan om updates te installeren, dus ik hoopte eigenlijk dat de update je probleem zou oplossen.

Heb je dit probleem altijd al gehad of is het op gegeven moment ontstaan? Als je dit probleem niet had vóór de update naar versie 12.1, dan zou je die update moeten verwijderen. (of het hele programma verwijderen en alleen versie 12.0 installeren).
Een update lost meestal allerlei problemen op, maar soms introduceert een update weeer een nieuw probleem.

Als het niet al te lang geleden nog goed werkte, zou je ook eens een systeemherstel kunnen proberen naar een eerdere datum, wellicht lost dat het probleem op.

Ik mag verder aannemen dat je met het branden van CD's/DVD's (met b.v. Nero) géén problemen hebt?

Freya

he
door henk1951 - Aug 29, 2009 om 18:12
256 Antwoorden / 0 Vragen

Tontien je schrijft
Het programma gooit steeds de dvd uit de speler, ik heb er al tientallen
geprobeerd het ligt volgens mij niet aan de dvd maar wel aan snap ik
nog niet !

Je hebt het steeds met hetzelfde merk DVD geprobeerd of ook met een ander merk? Ik had het laatst met een Philips DVD writer die opeens Philips DVD's niet meer wilde branden,een andere DVD writer LG deed het wel prima. Hij gooide ze er ook elke keer eruit. Firmware DVD writer al geüpgraded? Wil ook nog wel eens helpen.

succes Henk