teresa0805
door teresa0805 Aug 12, 2008 om 11:23
Computers & telefonie

Problemen na installatie van W Vista SP1

Wie kan mij helpen? Begin juni heb ik SP1 geinstalleerd als update voor Windows Vista Home Premium. Was nog niet aangeboden maar ik heb de update zelf opgezocht. Kreeg heel veel problemen, alles start heel langzaam op en sluit ook heel langzaam af, constant een draaiend rondje bij de cursor, hij had het heel druk met ik weet niet wat. Problemen met schermbeveiliging (foto's) Ben bezig met DVD's maken van vakantiefoto's en filmpjes en constant komt de melding tussen haakjes links bovenin het scherm 'reageert niet'. Ten einde raad heb ik SP1 weer verwijderd. Maar veel mensen zeggen dat het een erg belangrijke update is en als ik het niet installeer ik problemen kan krijgen met de veiligheid en vervolgupdates.

Dus, 2 dagen geleden toch maar weer opnieuw gedownload en geinstalleerd. Helaas, precies dezelfde problemen doen zich weer voor, ik word er gek van. Als ik eenmaal in een programma bezig ben werkt het redelijk maar een ander programma opnieuw opstarten is een drama. Ik ken mensen waar het geen enkel probleem geeft, waar de update automatisch is gegaan.

Ik heb een Dell Inspiron 6400, met 2 GB RAM en 100 GB harde schijf. Er staat niet veel op want ik heb een externe harde schijf waar ik de meeste foto's en documenten naartoe heb gekopieerd en die alleen wordt aangesloten als ik hem ga gebruiken.

Help!!! Bedankt alvast, groeten Teresa

774 6 Rapporteer

di
door digikater - Aug 29, 2008 om 15:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar de site van Microsoft Nederland. Op de homepage van Windows staat rechtsboven een verwijzing naar "vragen en antwoorden". Hieronder worden onder meer suggesties tot verbetering van de prestaties gedaan. Succes.

kiran
door kiran - Aug 29, 2008 om 15:59
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Teresa

Het zelf opzoeken en downloaden veroorzaakt vaker problemen. Ook bij XP, met sp3

Je kunt hem beter eraf halen, en wachten tot het bericht verschijnt dat hij geinstalleerd kan worden. Gaat dan prima!

m.vr.gr.

gsm
door gsm - Aug 29, 2008 om 16:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

hallo teresa,

Het probleem is dat sommige stuurprogramma's niet goed werken na de installatie van SP1, vooral bij laptops zoals deze Inspiron 6400.
Daarom eerst bij bij de fabrikant (in dit geval een Dell) op zoek gaan naar de oplossing en de nieuwste stuurprogramma's downloaden.
http://support.microsoft.com/kb/936330/

GSM

gsm
door gsm - Aug 29, 2008 om 16:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb per ongeluk de link voor Windows XP gegeven.

Dit is de stuurprogramma links voor Vista:

support.euro.dell.comSystemID=INSPIRONI6400-Vista

GSM

teresa0805
door teresa0805 - Sep 2, 2008 om 17:20
7 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor alle suggesties.

Digikater --> Microsoft Nederland is interessant, ik kwam er al eerder. Heb nu Windows Vista Upgrade Center gedownload en in de details kon ik precies uitvinden wat ik moest doen.

GSM --> o.a. Nieuwe Driver downloaden voor mijn Intel Wireless Wifi Link 4965AGN (toch raar dat dat niet automatisch gaat toch?), dus ik zal zorgen dat die er goed op staat.
Laptop Dell Inspiron 6400 van mijn dochter geen enkel probleem mee gehad. Zij kreeg SP1 wel aangeboden.

Kiran --> Ik heb SP1 inmiddels verwijderd en mij voorgenomen toch maar te wachten tot het wordt aangeboden via Windows Update.

Bedankt allemaal!

teresa0805
door teresa0805 - Sep 18, 2008 om 09:48
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een nieuwe driver gedownload en geinstalleerd voor slechts één stuurprogramma (Intel Wireless Wifi Link 4965AG). Daarna gewoon gewacht op de automatische aanbieding van SP1.

Het duurde niet eens zo lang en ik heb SP1 dus gedownload en geinstalleerd, inderdaad een veel kleiner bestand als die ik zelf had opgeaocht.

Het loopt allemaal prima, ik heb wel nog de op hol geslagen cursor tot rust kunnen brengen door een tip die ik in een discussiegroep van Microsoft heb gelezen. Blijkt iets te zijn dat vaak voorkomt als SP1 is geinstalleerd voor Vista.
Het enige is dat ik vind dat mijn laptop toch wel iets trager is geworden. Vooral Windows Mail is soms erg langzaam, bv als ik een mail open of als ik een nieuwe mail wil maken. Maar daar moet ik misschien mee leren leven...

Dus allemaal nogmaals bedankt voor de hulp/tiips! Groetjes, Teresa