er
door erwtton Feb 27, 2006 om 19:33
Computers & telefonie

Problemen opzegging bij Wanadoo

Goedenavond

Vanmiddag wou ik m'n adsl-lite abonnement bij Wanadoo opzeggen waar ik sinds april 2003 lid ben. Nu zou de medewerker dat ik pas per 01-10 kon opzeggen. M'n abonnement is in april ingegaan en wordt telkens 1 jaar verlengd. Nu ben ik in oktober 2003 wel verhuisd met telefoon en de abonnement ging gewoon mee en nu beweren ze dat die abo dus weer inging op 01-10.

Zijn er meer mensen die hier wat van weten. Want dit klopt toch niet.

Tonia

322 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel providers hanteren de minimum aansluittijd van 1 jaar per adres, ook Wanadoo hanteert dit minimum. Abonnementen worden ook meestal per jaar verlengd. (zie leveringsvoorwaarden) Na uw verhuizing is dit jaar dus ingegaan. Tel er 1 jaar bij op en u kunt pas in oktober opzeggen.

Tip: Zeg nu vast op voor oktober, dan kunt u het niet vergeten!

Dam

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde. Alleen heb ik voor ik ging verhuizen die zooi van wanadoo gebeld en gevraagt of ik mijn abonnement kon opzeggen. Nee kon niet want het liep tot 30 juni 2006. Na mijn verhuizing weer gebeld, nee ik zat er nog steeds aan vast tot 30 juni. Dus ik van de week gebeld om het alvast op te zeggen en tot mijn grote verbazing zit ik nu tot 30 december aan die zooi vast!!! Ze hebben mij totaal niet op de hoogte gebracht. Dit mag toch zo maar niet?!?! Ik ben al allerlei instanties aan het mailen, want ik wil echt van die zooi van wanadoo af.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

En zeg liever per aangetekende brief op dan telefonisch.

Kost iets meer, maar kan een hoop ellende voorkomen.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie op Romijn:  wat u zegt over het opzeggen per brief gaat niet op daar wanadoo duidelijk op de site aangeeft dit telefonisch te doen.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, dat is nadelig. Zorg dan dat Wanadoo zsm een bevestiging van uw opzegging stuurt en bewaak dit ook!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Excuses dat ik uw naam niet goed schreef.

Als ik het nu opzeg zit ik er toch nog tot 30 december aan vast terwijl mijn abonnement loopt tot 30 juni. Ik wil dus heel graag weten of dat zooitje dit alles maar zomaar mag doen? Zie mijn verhaal.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanadoo opzeggen per telefoon??????
Dat moet sowieso gevolgd worden met een brief aan hun gericht maar wel met bericht van ontvangst.!!!!!
Wanadoo kan wel zoveel zeggen!
Ze hebben niet eens een gewoon e-mailadres waarop vragen en dit soort opmerkingen behandeld wordt!
Je krijgt alleen een automatisch gegenereerd berichtje terug waar je verder niets mee kan.

Ik ben weliswaar Wanadoo-abonnee en redelijk tevreden maar het slecht contact met Wanadoo maakt dat ik hen gezegd heb dat bij geen verbetering ik mijn abb niet verlengt!!!

                                 De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 1, 2006 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt mensen voor jullie reactie.

Dat je alleen telefonisch kan opzeggen was mij al bekend. Ikzelf heb geen problemen met Wanadoo, maar ik kan nu gewoon goedkoper. En als Wanadoo tegen die tijd ook goedkoper kan blijf ik gewoon bij hun. Maar 20 euro in de maand is toch een groot verschil. Ja men kan nog wel goedkoper maar ik wil m'n snelheid wel behouden die ik nu heb. En Tele-2 compleet moet ook echt complete chaos geven. Dus ik wacht nog even af.

In ieder geval weet ik dat het nu wel klopt met die opzeggingsdatum.

Groetjes Tonia

ve
door verwijderd - Mar 2, 2006 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de Algemene Voorwaarden van Wanadoo:

4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

Dus nee, ze kunnen niet zomaar de duur van de overeenkomst eenzijdig veranderen, zeker niet zonder melding vooraf.

Kan geen kwaad om de Algemene Voorwaarden er helemaal op na te lezen.