ve
door velde Feb 14, 2009 om 23:02
Computers & telefonie

Problemen telefonie Online

Wie heeft er ook steeds problemen met de telefonie van Online ?

2256 8 Rapporteer

waterlelie82
door waterlelie82 - Feb 15, 2009 om 01:43
71 Antwoorden / 2 Vragen

Een keer een storing gehad, toen werkte het voor 15 min even niet. Voor de rest niks van gemerkt, misschien omdat ik overdag niet thuis ben.

123marco
door 123marco - Feb 16, 2009 om 13:25
17 Antwoorden / 10 Vragen

Wel problemen gehad.....telefoon viel uit, zelf wel kunnen bellen maar we konden niet gebeld worden.

Na een aantal keren bellen met helpdesc zonder resultaat kreeg ik een paar weken terug toch eindelijk (na weer een telefoontje naar de helpdesc) de oplossing: de adapter van de livebox was niet goed meer.

Volgende dag van online al een nieuwe adapter in huis en het oprobleem is tot nu toe :) opgelost.

en
door envanloo - Mar 6, 2009 om 00:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al heel lang regelmatig problemen met telefonie van Online en voorgangers Wanadoo en Orange.

Op een of andere manier hebben we een onstabiele verbinding, waardoor soms de kwaliteit van de verbinding zover terugvalt dat de telefonie kwaliteit ver beneden peil is: verbroken verbindingen tijdens gesprekken, niet gebeld kunnen worden zonder dat je het door hebt, andere kant niet horen terwijl ze jou wel horen.

Online neemt de klachten over het algemeen serieus. Eén keer de livebox vervangen en dat hielp een tijdje. Daarna bleek het nodig om de adapter te vervangen en dat hielp heel veel.

Helaas liep de kwaliteit onlangs weer terug en is opnieuw de livebox en de adapter vervangen. Hopelijk is het probleem nu voor lange tijd opgelost. Wie weet meld ik dat nog later.

en
door envanloo - Mar 12, 2009 om 22:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou nog melden hoe het verder geen met de kwaliteit van mijn verbinding met Online Breedband.

Ik heb alles nog eens nagelopen, alle stekkers losgehaald, de oude livebox nog een keer geprobeerd met de oude adapter. Dat was toch echt veel slechter.

Daarna alles opnieuw met de nieuwe livebox en nieuwe adapter opnieuw aangesloten. En .... wonder boven wonder, een stabiele internetverbinding van 10 Mb/s die nu al weer 100 uur zonder onderbreking draait. Dus toch waarschijnlijk een wat brak stekkercontactje ergens denk ik.

De diagnose van Online Breedband dat de adapter/livebox combinatie de storing veroorzaakte klopte dus waarschijnlijk. Wel jammer dat met een nieuwe livebox die nog maar 3 maanden geleden was geleverd al het geval kan zijn.

Verder grote lof over de helpdesk-nazorg. Een beetje wonderlijk verhaal: op de dag dat ik de nieuwe livebox kreeg had ik de al eerder gemelde lage verbindingssnelheid. Ik dus bellen met de helpdesk, eerste contact zeer goed, men zei dat een poortreset zou helpen (doet het ook altijd) en dat als het toch weer minder werd die dag ik echt weer moest bellen dan zou men er weer serieus werk van maken. Die dag ging de snelheid weer omlaag, ik dus weer bellen; toen ging het helemaal fout, de meneer van Online begon te zeuren over een router die achter mijn livebox stond die alle problemen zou veroorzaken. Ik zal het maar kort houden, maar zo had ik het met Online nog nooit meegemaakt. Ik stond al op het punt maar op te zeggen. Daarna nog twee keer een verbindingsprobleem gehad die dag en het ging weer één keer heel goed en één keer helemaal fout bij de helpdesk. En ik was het echt helemaal zat met Online.

Wat schetst mijn verbazing: ik word de volgende dag gebeld door Online. De medewerker vroeg mij of de helpdesk mij wel goed geholpen had, want ik had vier keer moeten bellen. Ik heb alles kunnen uitleggen, en de medewerker gaf me volledig gelijk dat het niet goed was gegaan. Hij legde ook uit dat hij toch verwachtte dat mijn verbindingsproblemen met de nieuwe livebox/adapter voorbij zouden zijn. Een pluim voor Online Breedband voor deze kwaliteitscheck op het functioneren van de helpdesk!

Daarna heb ik dus nog een keer alle stekkers opnieuw aangesloten en dus al de hele week een verbinding die niet één keer meer opnieuw hoefde worden opgestart. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat mijn verbindingsproblemen nu helemaal over zijn....

en
door envanloo - May 17, 2009 om 15:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds 7 maart nieuwe livebox en adapter in gebruik. De eerste maand alles OK (op 2 km van centrale keurig 10 Mb/s en geen storingen met telefonie).

Echter de laatste tijd weer vaak automatische resets van de livebox, lage snelheden, hoge ruis en verbroken telefoonverbindingen.

De helpdesk van Online kwam deze keer met een nieuwe mogelijke oorzaak van de storing. Corrosie op de aansluitpunten van het ISRA-punt (doosje waar de KPN-lijn in huis komt, vaak in meterkast).

Ik heb alle aansluitpunten in het ISRA-punt losgedraaid, met spiritus de koperdraadjes schoongemaakt - hoewel ze er helemaal niet vies uit zagen. Vanuit ISRA-punt heb ik een kort kabeltje naar de contactdoos waar de aansluitdraad richting livebox op aangesloten is. Ook die contactdoos opengemaakt en draden los, schoongemaakt en weer vast. Voor vastzetten nog wat contactspray op de aansluitpunten, want daar kan je niet goed bij met een watje met spiritus.

Alles weer vastgezet en aangesloten. En.... weer een supersnelle verbinding (nu al weer 18 uur zonder onderbreking online op 10 Mb/s). Toch wel een beetje raar dat begin maart het vervangen van de livebox en adapter wel een tijd lang geholpen heeft en er nu een ander probleem was blijkbaar.  Nu maar weer zien hoe lang het nu goed gaat (mei 2009).

sl
door sloofje - Oct 2, 2009 om 04:31
9 Antwoorden / 6 Vragen

online is voor mij neen groot drama.

ca. 5 weken aansluiting en steeds uitval. wel kunnen bellen maar niet gebeld kunnen owrden. geen internet etc.

het grootste drama vind ik echter de 'klantenservice;.... heb op het ogenblik al bijna een week geen internet/geen telefoon en ettelijke keren gebeld met (uiteraard met de mobiele telf dus hoge kosten); uitermate lage wachttijden en telokens weer hetzelfde protocol aan vragen met na lange tijd de mededeling dat de technische dienst zal bellen. moeten ze nog steeds doen. heb een kpn moniteur langs laten komen die alles heeft gecheckt binnenshuis en ook contact heeft gezocht met de techn. dnst van online. toen is er een soort van reset vanuit de centrale gedaan en ..alles werkte voor 46 euro en twee uur..want toen was alles weer uitgeschakeld. en nog steeds geen redactie. online? ongein!

pe
door pepie29 - Oct 2, 2009 om 15:03
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ook bij mij is online telefonie een ramp, heb al van alles geprobeert, voor tientakllen euro´s met de klanten service gebeld maar het blijft niks.

Als ik bel valt de verbinding weg, mensen die mij bellen horen wel de telefoon overgaan maar hier gaat hij niet over, een andere keer is de lijn dood en moet ik de stekker er uit trekken om het geheel weer te resetten.

Alle opties die de klanten service oppert hebben niet het gewenste resultaat gehad en ik ben nu aan het kijken naar welke provider ik het beste kan overstappen

Met vriendelijke groet

Petra

en
door envanloo - Dec 17, 2010 om 11:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

Na jaren toch een pluim voor Online Breedband.

Mijn eerste reactie bij Kassa! is van 7 maart 2009, toen ik grote problemen met de verbindingskwaliteit en snelheid had van Online. Eigenlijk dateren de problemen al vanaf het allereerste moment - weet ik nu. Dat was nog met Wanadoo.

De problemen van maart 2009 blijken uiteindelijk helemaal niets van doen met de livebox of adapter of aansluitingen in huis. Na heel lang aanhouden via de helpdesk is Online Breedband uiteindelijk de buitenlijn gaan doormeten. Blijkbaar is dit een hele dure grap, want Online heeft in de tussentijd héél erg veel kosten gemaakt om dat maar uit te stellen (nieuwe liveboxen, nieuwe adapters, nieuwe Speedtouch, monteurs die bij binnen checkten).

Uiteindelijk ben ik 'gepromoveerd' naar behandeling door het klachtenteam. Dat betekent dat de helpdesk meteen ook niets meer voor je mag doen. Dus als er en probleem is, moet er wel iemand van het klachtenteam beschikbaar zijn. Voordeel is dat telkens dezelfde medewerker je probleem behandelt.

De problemen waren sinds juni 2010 echt niet meer te harden, veel verbroken telefoongesprekken, telkens automatische herstarten van het modem. Ook Online Breedband vond dat het zo niet meer kon.

Om kort te gaan, onlangs kwam er uiteindelijk een monteur van KPN om de lijn door te meten. Die vond meteen de waarden beneden peil en ging over op het omzetten van het ene naar het andere aderpaar. Dit is iets wat ik al heel vaak had gesuggereerd (al jaren!).

En het effect was enorm. Intussen heb ik al meer dan 40 dagen achter elkaar een ongestoorde verbinding op maximum snelheid (bij mij 10 Mb/s).

Ik ben er heel blij mee, maar het is natuurlijk wel een enorm slechte beurt van Online Breedband dat het zo ontzettend lang heeft moeten duren. Ik ben wel blij dat ik bij Online gebleven ben, want met een andere provider was het waarschijnlijk net zo slecht geweest. Of zijn andere providers beter in het oplossen van zulke verbindingsproblemen?

Tenslotte heeft Online Breedband voor de tijd vanaf juni 2010 totaal 110 euro schadevergoeding gegeven (50% van abonnement, omdat ik nog wel kon internetten, en 30 euro voor extra telefoonkosten). Gezien de tijd en moeite die ik erin heb moeten steken om uiteindelijk zo ver te komen en het feit dat het probleem al vanaf de eerste maand van mijn ADSL-abonnement speelde is het nog maar een schijntje, maar het gebaar is goed.