fi
door fieraku Mar 17, 2006 om 19:27
Computers & telefonie

Problemen thunderbird met gmail mail

 ik heb geprobeerd samen met het multikabel mail ook die van gmail in de zelfde postvak in van mozilla thunderbird maar alleen met die van multikabel is gelukt.

957 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fieraku,

Heb je wel de juiste servergegevens van GMail ingevuld...?
Deze wijken namelijk af van de gangbare POP-servers.
De juiste gegevens zijn:

pop.googlemail.com (dus géén gmail.com) op poort 995 (dus géén 110).

Gegevens van de uitgaande server (smtp) moeten die van je eigen provider zijn op poort 25.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zal eve direkt proberen.Alfast bedankt

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nieuwschierige vraag; waarom dat doen? Via rechtstreekse webmail heb je hoe dan ook virus en spambescherming en dat heeft zo ook zijn voordelen.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Omdat ieder keer ik moet de webmail openen en /of wachtwoord geven met alle verschillende e-mail adressen(ik heb ook een met de hotmail) dus ik dacht verzamel ze allemaal samen in een

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het probleem is: automatisch inloggen, probeer dan ook eens de Gmail Notifier. Deze kan je gmail naam en wachtwoord opslaan en toont hoeveel nieuwe berichten er zijn en laat een geluid horen wanneer een nieuwe email binnenkomt.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2006 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ehhh, hartstikke leuk allemaal, maar dat was de vraag niet...
De vraag is hoe je GMail als account in Thunderbird kan instellen en hoe je de mail via de popserver kan binnenhalen.
En daar heb ik antwoord op gegeven...

Groet,
Enterprise.